وزیر ارتباطات خبر داد پرتاب ماهواره ظفر قبل از دهه فجر

وزیر ارتباطات اعلام کرد: ماهواره ظفر قبل از دهه فجر پرتاب می‌شود و از طریق رسانه ملی به صورت شفاف اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.
محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: این ماهواره سه ماموریت دارد که ماموریت نخست آن تصویر‌برداری برای استفاده‌های سنجشی در حوزه کشاورزی و بحران‌های طبیعی است و ماموریت دوم آن ارتباطات مخابراتی است که از طریق 256 کانال مخابراتی فعالی که دارد می‌تواند ارتباطات را برقرار کند و ما از مردم دعوت کردیم در سایت ظفر. پلاس.‌ای آر پیام‌های خود را در قالب فایل‌های صوتی یک دقیقه‌ای ضبط کنند و ما پیام‌ها را انتخاب می‌کنیم و از طریق ماهواره به شرط موفقیت و استقرارش در مدار به عنوان صدای ایران پخش می‌کنیم.
وی افزود: ماموریت سوم این ماهواره جمع‌آوری اطلاعات فضایی است که بخشی از تشعشع‌های فضایی را که استفاده مطالعاتی دانشمندان فضایی را دارد، جمع‌آوری می‌کند.
وزیر ارتباطات گفت: وزن ماهواره 113 کیلوگرم است و در مدار بالای 500 کیلومتر قرار می‌گیرد و این اولین باری است که در این مدار هدف‌گذاری کرده‌ایم و فعالیت تحقیقاتی مهمی است.


آقای جهرمی افزود: ماهواره بر این ماهواره سیمرغ است که امیدواریم به‌زودی در همین ایام بتوانیم این ماهواره را پرتاب کنیم که دوستان وزارت دفاع درحال کار هستند و از طریق رسانه ملی فرایند آن اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی گفت: این نوعی تلاش علمی و تثبیت فناوری است و اینکه پرتاب موفقیت آمیز باشد احتمالش بسیار زیاد استو.
وزیر ارتباطات افزود: از این ماهواره دو نسخه وجود دارد که اگر موفق نبود سریعاً نسخه دوم را اقدام می‌کنیم که در مدار قرار گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نیرو: بارش‌های امسال 40 درصد بیشتر از میانگین درازمدت است رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: انتخابات باید رقابتی باشد انتقاد ظریف از رویکرد تروئیکای اروپا در برابر برجام: اروپایی‌ها با فروش شرافت‌ خود، اشتهای ترامپ را تندتر کردند عربستان برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرد پاسخ مردم عراق به آمریکا در تظاهرات جمعه بغداد عبدالمهدی: رایزنی‌ها برای خروج نظامیان آمریکا از عراق آغاز شده است تشکیل دولت نجات ملی لبنان با 20 وزیر عضو شورای شهر تهران: 800 مورد تخلف مدیریت شهری زمان قالیباف باید شفاف‌سازی شود رئیس سازمان انرژی اتمی: اروپا با صدور بیانیه رفع اختلاف در برجام، ناتوانی خود را نشان داد وزیر ارتباطات خبر داد پرتاب ماهواره ظفر قبل از دهه فجر تکذیب پایان و بسته شدن پرونده رسیدگی به لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام نظارت بر عملکرد نمایندگان ربطی به شورای نگهبان ندارد در جلسه هیات دولت تصویب شد؛ اختصاص اعتبار برای رفع مشکل محور هراز و تکمیل و احداث جاده جایگزین در مسیر مجاور سد هراز جهانگیری انتصاب نخست‌وزیر جدید روسیه را تبریک گفت دکتر روحانی قانون تعیین سرفصل جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتب درسی را ابلاغ کرد معاون حقوقی ریاست جمهور: بخش‌های لشکری و کشوری مرتبط با سانحه هوایی باید پاسخگو باشند تحلیل سیاسی هفته رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: انتخابات باید رقابتی باشد رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: انتخابات باید رقابتی باشد رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: انتخابات باید رقابتی باشد رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: انتخابات باید رقابتی باشد رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: انتخابات باید رقابتی باشد