فرصت‌سوزی سپاهان در هفته تساوی‌ها

سرویس ورزشی جوان آنلاین: در آغاز بازی‌های هفته نوزدهم، روز چهار شنبه فولاد در یک بازی حساس میزبان شهر خودرو بود و توانست حریفش را دو بر صفر شکست دهد. در این بازی فولاد موفق شد با گل به خودی فرشاد فرجی و گلزنی شیمبا به برتری برسد و به روند ناکامی‌هایش پایان دهد و در آن طرف هم روند سه برد متوالی شهرخودرو در آسیا و لیگ برتر پایان پیدا کند.
جواد نکونام پس از برتری فولاد معتقد بود که شاگردانش با نتیجه پرگل تری می‌توانستند به برتری برسند: «در اکثر بازی‌هایش خیلی خوب مالکیت توپ را در دست گرفته و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریفانش ایجاد می‌کند، اما امروز به این تیم فقط یک موقعیت گل دادیم. بدون شک اگر بازیکنان ما امروز کمی از خودگذشتگی داشتند، نتیجه خیلی بهتر از این‌ها بود.» در سوی دیگر مجتبی سرآسیایی، سرمربی شهرخودرو، باخت تیمش را نتیجه فشردگی بازی‌ها عنوان کرد: «متأسفانه خستگی‌ها و مشکلاتی که در سفر‌ها و این فاصله زمانی خیلی کوتاه داریم یک جایی بیرون می‌زند. این اشتباهات، اشتباهات فردی است که قطع یقین تأثیر خیلی زیاد خستگی بچه‌ها است و اجتناب‌ناپذیر است.»
در بازی‌های روز پنج شنبه، پس از دربی تهران که با تساوی ۲-۲ استقلال و پرسپولیس به پایان رسید، نفت مسجد سلیمان میزبان سپاهان بود، مسابقه‌ای که در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا شاگردان قلعه نویی نتوانند با توجه به توقف پرسپولیس، فاصله امتیازی‌شان را با این تیم کمتر کنند. امیر قلعه نویی، سرمربی سپاهان تساوی تیمش را به ساختار دفاعی خوب نفتی‌ها مرتبط دانست: «نظم دفاعی تیم نفت خیلی خیلی خوب بود و از لحاظ ساختار دفاعی، شرایط خیلی خوبی دارد. در این شرایط موقعیت‌هایی داشتیم که بدشانسی آوردیم.» مهدی تارتار سرمربی نفت از تساوی تیمش راضی بود: «انصافاً در خانه، هیچ تیمی به اندازه سپاهان ما را تحت فشار قرار نداده بود. آن‌ها تیم بسیار گردن کلفتی بودند. با توجه به موقعیتی که در جدول داریم، نتیجه تساوی خوب بود.»
در ادامه هفته نوزدهم لیگ برتر، دیروز پنج بازی باقی مانده برگزار شد. در یکی از این بازی‌ها ماشین‌سازی مقابل پیکان که برای اولین بار عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی جدیدش روی نیمکت می‌دید، به تساوی ۲-۲ رسید. غلامرضا باغ‌آبادی، مربی ماشین‌سازی پس از تساوی، به انتقاد از داوری بازی پرداخت: «تلاش می‌کنیم و به سختی به گل می‌رسیم، اما به راحتی حق ما را ضایع می‌کنند. خواهش می‌کنم ممبینی صحنه‌های بازی ما را کارشناسی کند. همه چیز را به خدا واگذار می‌کنم.» ویسی، سرمربی جدید پیکان که تیمش بازی باخته را با تساوی عوض کرده، از شاگردانش راضی بود: «زمانی که ۲ بر یک عقب بودیم، انرژی خود را به تیم القا کردیم و خطاب به نیمکت‌نشینان گفتم که ما این بازی را نمی‌بازیم. گل‌هایی که خوردیم حق ما نبود و ظالمانه بود اگر بازی را می‌باختیم.»


سایپا هم برابر پارس جنوبی به تساوی یک – یک رسید. ابراهیم صادقی، سرمربی نارنجی‌پوشان، کم‌تجربگی شاگردانش را سبب تساوی دانست: «در بیشتر موقعیت‌ها دقت کافی نداشتیم، وقتی تیم جوانی داریم بازی برده را اینگونه عوض می‌کنیم.» هومن افاضلی، سرمربی پارس جنوبی هم که به تازگی هدایت تیم شهر جم را بر عهده گرفته، با وجود قرار گرفتن پارس جنوبی در رده آخر جدول، این تیم را گزینه سقوط ندانست: «تیم با روندی که در حال طی کردن است بازیکنان کم کم به شرایط ایده‌آل می‌رسند و من از تیم راضی هستم. فکر نمی‌کنم تیم من گزینه سقوط باشد. من در این سال‌ها تیم‌هایی با چنین شرایط سختی داشتم و اینطور فکر نمی‌کنم و اگر شرایط حاشیه‌ای تیم را مدیریت کنیم موفق می‌شویم.»
در سایر بازی‌های هفته نوزدهم، شاهین شهرداری بوشهر ۲ بر یک نساجی را شکست داد، صنعت نفت آبادان هم که با جدایی اسکوچیچ نتایج این تیم روند نزولی پیدا کرده، یک بر صفر برابر ذوب آهن شکست خورد و در آخرین بازی دیروز هم گل گهر سیرجان برابر تراکتور به تساوی یک – یک رسید تا با همین تک امتیاز از رده آخر جدول کنده شود و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به پارس جنوبی، با یک پله صعود در رده پانزدهم قرار بگیرد. در پایان بازی‌های هفته نوزدهم، پرسپولیس با ۴۱ امتیاز، سپاهان با ۳۶ امتیاز و تراکتور با ۳۴ امتیاز در رده‌های اول تا سوم جدول قرار گرفته‌اند.