نمکی: ۶ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌ها افزوده می‌شود

سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش فارس، سعید نمکی در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های مالی و تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه مردم ایران در سال آینده ۶ هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در مناطق کمتربرخوردار کشور افزوده می‌شود. وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که از نظر علمی و خدمت‌رسانی در بخش بهداشت و درمان، یکی از دانشگاه‌های بسیار موفق بوده و همه تلاش ما در دولت و طرح تحول نظام سلامت، افزایش دسترسی مردم در شهر‌های کوچک به امکانات مناسب حوزه سلامت است تا کمتر مجبور شوند برای دریافت خدمات به شهر‌های بزرگ‌تر مراجعه کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امکانات بسیار خوبی در بابل در حوزه پزشکی از جمله جراحی قلب باز و رسیدگی به بیمارانی که دچار گرفتاری‌هایی در عروق مغز هستند، فراهم شده و امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز، از اعزام و مراجعه بیماران به شهر‌های بزرگ و تهران، جلوگیری کنیم.
نمکی خاطرنشان کرد: برنامه وزارت بهداشت این است که تقسیم‌بندی تخت‌های بیمارستانی، مبتنی بر جغرافیای توزیع بیماری‌ها تنظیم شود و به همین دلیل مرزبندی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی ساری و بابل را بر اساس تعداد و شیوع بیماری‌ها و متخصصان مورد نیاز، بازنگری می‌کنیم و هر قدر نیازمند توسعه زیرساخت‌ها باشیم، بدون نگاه‌های سیاسی و مبتنی بر نیاز‌های واقعی مردم، این توسعه انجام می‌شود. 
افتتاح کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی امید و بخش‌های جدید بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی امید بابل در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع با زیربنای ۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع در سه طبقه و با اعتبار ساختمانی حدود ۶۵ میلیارد ریال ساخته شده است.


سیدفرزاد جلالی افزود: کلینیک مرکزی دارای ۱۷ کلینیک و پاراکلینیک شامل بخش‌های تخصصی قلب، داخلی، جراحی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، تغذیه، طب سنتی، روانپزشکی، خون و آنکولوژی، گوارش، پوست و مو، چشم، گوش حلق و بینی، زنان و زایمان، کودکان، دندانپزشکی، توانبخشی، رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه است. وی با اشاره به اینکه علاوه بر مردم شهرستان بابل مردم استان نیز از خدمات این مراکز بهره‌مند هستند، تصریح کرد: آنژیوگرافی دوم این بیمارستان با اعتباری بالغ بر یک میلیون یورو خریداری و نصب و آندوسونوگرافی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان با مشارکت ۵۰ درصدی خانواده مرحوم حبیبیان راه‌اندازی شده است.
جلالی بیان کرد: درمانگاه شیمی درمانی بیمارستان آیت‌الله روحانی (ره) بابل با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان از سوی حاج آقا رسول‌زاده از خیرین بابلی و طرح توسعه بخش سی‌سی‌یو با مشارکت خانواده مرحوم وفایی از ظرفیت هشت تخت به ۱۶ تخت با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: دکتر نمکی همچنین از روند ساخت پروژه ۱۰۰ تختخوابی دیالیز دانشگاه علوم پزشکی بابل به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال کشور بازدید کرد.
وی گفت: این پروژه که حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به همت خانواده مرحوم میناگر از خیرین سلامت شهرستان بابل، در حال ساخت است.