جزئیات برقراری امنیت با کمک مردم در سواحل مکران در قالب بسیج دریایی

سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، دریادار علیرضا تنگسیری بعدازظهر دیروز در حاشیه بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره نحوه عضوگیری و فعالیت بسیج دریایی، اظهار داشت: محور فعالیت بسیج دریایی در خلیج فارس، دریای عمان و سواحل مکران است.
وی ادامه داد: معتقدیم امنیت را باید مردم ایجاد کنند و اگر امنیت مردمی شود پایدار می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: بسیج دریایی یعنی حضور مردم در منطقه موجب عقب‌نشینی بیگانگان می‌شود.
تنگسیری با بیان اینکه نیرو‌های بسیج دریایی همین مردم هستند، گفت: در صیدگاه‌های عمومی خلیج فارس و دریای عمان همین مردمی که فعال هستند، بسیج دریایی هستند و ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم و هر گاه نیاز شد همکاری عملیاتی با ما دارند و حتی مسلح می‌شوند و در مقابل دشمن حضور می‌یابند.


جزئیات مقابله با صید ترال توسط بیگانگان در آب‌های جنوب کشور
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مقطعی ما دریابست را داشتیم که موجب شد بسیاری از ماهیگیران بیکار شوند، زیرا کشتی‌های صنعتی صید بیگانه در آب‌های ما فعال بودند. ما تعدادی از آن‌ها را بازداشت و ماهی‌های آن‌ها را هم مصادره کردیم. وی افزود: در آب‌های خلیج فارس به دلیل بسته بودن محیط صید ترال موجب می‌شود مرجان‌های کف زمین از بین برود. این محل زیستگاه ماهی‌ها است و اگر صید شود، هیچ موجود زنده‌ای در خلیج فارس نمی‌ماند.
تنگسیری افزود: ۱۳۷۵ کیلومتر ساحل در خلیج فارس داریم یعنی اگر هر ۲۰ کیلومتر یک روستا در نظر بگیریم با این کار روستایی‌های زیادی بیکار می‌شوند و مجبورند ترک دریا کنند.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر جلوی چینی‌ها را گرفته‌ایم و هیچ گونه صید غیرقانونی ترال نداریم، گفت: اگر در آب‌های فراتر از آب‌های سرزمینی ما در عمق کمتر از ۲۰۰ متر صید ترال انجام شود جلوی آن‌ها گرفته می‌شود. ما نمی‌توانیم رنج مردم خود را تحمل کنیم.