انتخابات نماد مردم‌سالاری است

مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به تاکیدات امام خمینی در زمینه حضور پر شور مردم در انتخابات، گفت: خواهش ما این است که نظر امام را فراموش نکنیم.
علی یونسی در گفت وگو با خبرنگار جماران، با اشاره به حضور مردم پای صندوق‌های رای اظهار داشت: انتخابات نماد مردم سالاری است. جمهوری یعنی اراده و انتخاب مردم؛ و انتخابات هم در واقع نشانه و نماد جمهوریت نظام است. هرچه مردم بیشتر شرکت کنند باعث تقویت جمهوری اسلامی است. 
مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: مردم باید تلاش کنند نمایندگان واقعی خودشان را پیدا کنند؛ تا مجلسی قوی و شجاعی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: امام راحل حدود 10 سال مردم را به مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت خودشان  دعوت کرد. امام همواره به مردم می فرمود این نظام متعلق به خودتان است؛ با اراده شما جمهوری اسلامی تشکیل شد.
یونسی ادامه داد: همه مقامات جمهوری اسلامی، بدون استثناء، مستقیم یا غیر مستقیم با اراده ملت انتخاب می شوند و حتی انتصابات هم به رای مردم مربوط می شود. این توصیه امام بود و خواهش ما این است که نظر امام را فراموش نکنیم.