آمريكا ماسك دلسوزی را از چهره بردارد

آرمان ملي: رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه برخي کاسبان کرونا براي سودجويي، ماسک را احتکار و پنهان و برخي ديگر با پنهان شدن پشت ماسک دلسوزي، جامعه را با دروغ پراکني‌هاي خود، نگران و ملتهب مي‌کنند، اطمينان داد که به پشتوانه کادر درماني متخصص و پرستاران کشور و اراده و همکاري مردم، با حداقل تلفات و در کوتاه‌ترين زمان ممکن از اين بحران عبور خواهيم کرد. حسن روحاني روز چهارشنبه در جلسه هيات دولت گفت: دولت به‌عنوان نگهبان سلامت مردم و کسب و کار و تأمين معيشت مردم، به وظيفه اش عمل مي‌کند. وي افزود: مي‌خواهم از مجلس شوراي اسلامي و از رئيس مجلس که با تدبيري که براي بودجه سال 99 به خرج دادند و پيشنهادي را خدمت مقام معظم رهبري فرستادند و ايشان تأييد کردند، از مجلس و رئيس مجلس و بويژه از مقام معظم رهبري تشکر کنم که اين بن بست را شکستند و اين مسأله را حل کردند که بتوانيم براي سال آينده از آغاز سال طبق چارچوب قانون بودجه اقدامات مالي خودمان را انجام دهيم. همچنين ايشان اجازه فرمودند که موضوع وزارت جهاد کشاورزي هم به بعد از مسأله مربوط به حفاظت‌هايي که لازم است در مسأله کرونا انجام گيرد، محول شود. بنابراين برادر عزيزمان آقاي مهندس کشاورز که امروز سرپرستي اين وزارتخانه را به عهده دارند همچنان اين مسئوليت را برعهده خواهند داشت. اهم اظهارات رئيس جمهور را در ادامه مي‌خوانيد:
امنيت روحي و رواني جامعه هم بسيار حائز اهميت است. متأسفانه امروز به‌رغم اينکه اکثريت جامعه ما و همه همکاري و يکديگر را براي عبور از اين مشکل ياري مي‌کنند، عده‌اي هستند به‌عنوان کاسبان کرونا که مي‌خواهند از اين معضل براي سود مادي و سودجويي خودشان استفاده کنند و متأسفانه در مواردي با احتکار و گرانفروشي و عدم عرضه کالا با اين فکر که در آينده اين کالا را با قيمت بالاتر و گزاف مي‌توانند بفروشند، مواجه بوديم. اينها عده‌اي بودند به‌عنوان کاسباني که در اين بيماري با جان مردم بازي مي‌کردند و احتکار مي‌کردند.
پزشکان و پرستاران در خط مقدم هستند و فداکاري بسيار بزرگي از خودشان نشان دادند و از همه آنها تشکر و سپاسگزاري مي‌کنم که هيچ کدام در انجام وظايف و اجراي وظايف خودشان دچار قصور نشدند و با همه توان در صحنه بودند. افرادي بودند روزها و شب‌ها با استراحت بسيار کوتاه و با تلاش بسيار زياد به طور مداوم کار خودشان را ادامه دادند؛ حتي وزير محترم بهداشت و درمان که معمولا روزانه با او در تماس هستم و گزارش مي‌گيرم، در اين مدت يک هفته و خرده‌اي شب‌ها يکي، دو ساعت بيشتر استراحت نکرده است.
بدترين کار اين است که بدخواهان ايران و ملت ايران از فرصت مشکل مردم و از ورود يک ويروس هم عليه ملت ايران سوءاستفاده مي‌کنند و مي‌خواهند آرامش و اعتماد را از مردم بگيرند؛ اساس کار اعتماد بين مردم و مسئولان و در اين شرايط اعتماد بين مردم و مسئولان بهداشت و درمان است.


متأسفانه آنهايي که حتي دارو و مواد غذايي را به روي مردم بستند و تحريم کردند، خبيثانه‌ترين اقدام را عليه ملت ايران در اين دو سال انجام دادند؛ آنها هم آمدند با يک ماسک دلسوزي ظاهر شدند که ما هم مي‌خواهيم به ملت ايران کمک کنيم؛ شما اگر واقعاً راست مي‌گوييد لااقل تحريم دارو را برداريد؛ اين اولين قدم است. بگوييد نسبت به ملت ايران تا حالا اشتباه و خطا کرديم و عذرخواهي مي‌کنيم و اولين قدم ما اين است که فعاليت بانکي براي خريد دارو، نقل و انتقال دارو و فعاليت کشتيراني در اين زمينه و مواد غذايي مردم، آزاد است و ما کاري نداريم و اين تحريم را از روي مردم برداشتيم.
من از صدا و سيما مي‌خواهم در اين ايام که مردم براي حفاظت از جان خود بيشتر در خانه هستند، برنامه‌هاي شادتري براي مردم ارائه بشود؛ مردم وقتي در يک آپارتمان و خانه کوچک مي‌خواهند محدود و محصور شوند، نمي‌توانند در اجتماعات شرکت کنند، رفت و آمد به آن صورت نمي‌توانند داشته باشند، بايد صدا و سيما در خانه آن را جبران کند و ان شاءا... اين کار انجام مي‌گيرد.
همه هنرمندان در فضاي مجازي بيايند؛ همه دانشمندان در فضاي مجازي بيايند؛ همه روانشناس‌ها و همه آنهايي که مي‌توانند لبخند براي مردم به ارمغان بياورند در فضاي مجازي بيايند؛ امروز کلماتي که مردم را از خستگي دربياورد و براي مردم تنوع باشد، ديگر يک کار مستحب نيست؛ در اين شرايط يک کار واجب است و همه از اين فضاي مجازي استفاده کنيم.
راجع به دولت الکترونيک و فضاي مجازي حرف زياد زديم و قبلا در هر مقطعي گفتيم که در دنياي امروز بايد از فضاي مجازي به خوبي استفاده کنيم؛ الان در اين شرايط اهميت اين مساله بيشتر و واضح‌تر و روشن‌تر شده است؛ ديگر اين روزها مي‌خواهيم آموزش هم با اين فضاي مجازي باشد؛ اين روزها مي‌خواهيم کسب و کار هم با فضاي مجازي باشد؛ مي‌خواهيم تامين مواد مورد نياز مردم و ‌خريد و فروش هم به صورت ديجيتال باشد؛ خودِ اين مساله و فضا بايد ما را براي حرکت بيشتر تشويق کند.
به مردم قول مي‌دهم دولت با همه توان در خدمت مردم است؛ وزارت بهداشت و درمان در خدمت مردم است؛ با همکاري همديگر با تعاون و ياري يکديگر ان‌شاءا... از اين مشکل عبور خواهيم کرد.