ورزشکاران برای «کمک مؤمنانه» سنگ‌تمام می‌گذارند

سرویس ورزشی جوان آنلاین: همین سخنان رهبر معظم انقلاب کافی بود تا مردم و گروه‌های جهادی بلافاصله دست به‌کار شوند و با حضوری گسترده در این رزمایش بزرگ وحدت و همدلی خود را به دنیا نشان دهند. در این میان جامعه ورزش نیز بیکار نماند و ورزشکاران نام‌آور و مدال‌آور ایران که پیش از این نیز در جریان زلزله و سیل در استان‌های مختلف و حتی در شیوع ویروس کرونا نشان دادند که منش پهلوانی و مردم‌داری را به خوبی آموخته‌اند و مدت‌هاست در تنش‌های اجتماعی کشور برای دستگیری از نیازمندان و کمک به مردم پیش‌قدم هستند، این‌بار هم سنگ‌تمام گذاشته و خواهند گذاشت تا مردم‌داری خود را بیشتر از قبل ثابت کنند. امیر مهدی‌زاده، کاراته‌کای قهرمان کشورمان یکی از این ورزشکاران است که همواره دغدغه کمک به مردم را داشته و تا جایی که توانسته در این امور شرکت کرده است. مهدی‌زاده در گفتگو با «جوان» از شرایط امروز حاکم بر کشور و نقش جامعه ورزش در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب در کمک مؤمنانه گفت.
مطیع امر رهبریم
مهدی‌زاده با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در به راه افتادن رزمایش کمک مؤمنانه گفت: «باید از خودمان شروع کنیم، از خانواده‌مان، از همسایگانمان، اول باید در محل خودمان تأثیرگذار باشیم و هر کس به هر اندازه‌ای که می‌تواند و توانایی دارد باید به میدان بیایید. باید همه در کنار هم باشیم تا هیچ‌کس احساس کمبود و نیاز نکند. ما مطیع رهبرمان هستیم، ایشان فرمودند هر کس در هر زمینه‌ای که می‌تواند باید مؤثر باشد. از ابتدا قرار بود در خانه بمانیم تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود که این کار را انجام دادیم و حالا هم حاضریم با شرکت در این رزمایش در کنار هموطنانمان باشیم و دست یاری به سوی آن‌ها دراز کنیم.»
پهلوانی در خون مردم ایران است


قهرمان کاراته کشورمان در ادامه با اشاره به فرهنگ غنی مردم ایران در همدلی و یاری رساندن به یکدیگر عنوان کرد: «اینطور نیست که منش پهلوانی فقط در ورزشکاران مشاهده شود. پهلوانی و مردم‌داری در فرهنگ و خون مردم ایران ساری و جاری است. این مسئله‌ای است که ریشه در دین و مذهب ما دارد. مردم ما اصلاً نمی‌توانند کمبود و درد یکدیگر را تحمل کنند و این تنها مختص ورزشکاران نیست. در همین چند وقت گذشته من کسانی را دیده‌ام که حتی خودشان مشکل داشتند، اما برای کمک به دیگران پا پیش گذاشتند و به میدان آمدند. مردم عادی که رفتارشان برای ما ورزشکاران الگو است.»
کمک به مردم افتخار جامعه ورزش
کاراته‌کای قهرمان ایران با اشاره به تأثیرگذاری حضور ورزشکاران در این حرکت‌ها و بالا بردن روحیه مردم هم گفت: «ما با افتخار در خدمت مردم هستیم. تاکنون اگر برای شادی دل آن‌ها مبارزه و مدال کسب می‌کردیم، امروز با حضور در کنار آن‌ها و کمک برای التیام بخشیدن به بخشی از غم‌ها و درد‌های آن‌ها سعی داریم به‌گونه‌ای دیگر دل آن‌ها را شاد کنیم. ورزشکاران تاکنون و در استان‌های مختلف و در جریان سیل و زلزله به یاری مردم شتافته‌اند و حالا هم به یاری خدا در این کمک مؤمنانه سنگ‌تمام می‌گذارند و از این امتحان هم سربلند بیرون می‌آیند.»
مهدی‌زاده ادامه داد: «با تمام توان در خدمت مردم خواهم بود و در این خصوص با سایر ورزشکاران از جمله بچه‌های فعال کشتی نیز در ارتباط هستم و سعی کرده‌ام در کنار آن‌ها سهمی در فعالیت‌هایی که انجام می‌شود داشته باشم. امیدوارم همه ورزشکاران و تمام مردم پای کار بیایند تا شاهد تحقق پیدا کردن قسط و عدل در جامعه باشیم و مهم‌تر اینکه برادری بین خود و ارادتمندی‌مان به حضرت ولی‌عصر (عج) و مقام معظم رهبری را نشان دهیم.»
باید باعث تقویت روحیه و نشاط مردم باشیم
وی در پایان با اشاره به اینکه ورزشکاران در این روز‌های سخت باید باعث نشاط و بالا بردن روحیه مردم شوند، گفت: «درست است که فعالیت‌های روزانه قطع شده و تقریباً همه مجبوریم در خانه بمانیم، اما نباید از یکدیگر غافل شویم. ما ورزشکاران در خانه تمریناتمان را ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم که آمادگی بدنی‌مان را حفظ کنیم. خود من از تمریناتم در خانه فیلم می‌گیرم و در فضای مجازی منتشر می‌کنم تا باعث تقویت روحیه مردم شود. فکر می‌کنم بقیه ورزشکاران به‌خصوص مدال‌آوران و قهرمانان هم می‌توانند با انجام این کار نقش مهمی در تقویت روحیه مردم و نشاط اجتماعی داشته باشند. امیدوارم همه دست در دست هم دهیم تا این ویروس منحوس هرچه سریع‌تر ریشه‌کن شود و همه به زندگی عادی برگردیم.»