مدافعان وطن رژه خدمت رفتند

سرویس سیاسی جوان آنلاین: این مراسم در تهران در مرکز آموزش‌های شهید امان‌اللهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد. در این رژه، نمونه‌هایی از تجهیزات رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودرو‌های طراحی و بهینه شده و همچنین کمک‌های مؤمنانه کارکنان ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد. در این رژه که همزمان با تهران در ۲۴ مرکز استان برگزار شد، یگان‌های حاضر در آن بلافاصله پس از عبور از جایگاه، برای رفع آلودگی و ضد عفونی معابر و همچنین اقدامات مردم‌یاری به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام شدند.
رئیس جمهور: ارتش پاسدار جان مردم است
رئیس جمهور نیز که همه ساله در تهران سخنران مراسم روز ارتش بود، دیروز در پیامی نوشت: امروز سربازان و امیران ارتش و سرداران و سپاهیان در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، با همدلی حماسه می‌سازند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری در بخشی از پیام روحانی که توسط امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم «رژه خدمت» یگان‌های منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» قرائت شد، آمده است: در طول حیات بشر همواره دفاع و مقابله در برابر دشمن یکی از زیبایی‌های زندگی انسان‌ها بوده است و امروز این زیبایی را هم در مقابله با دشمن عیان و هم در مقابله با دشمن پنهان به خوبی مشاهده می‌کنیم. امروز سربازان و امیران ارتش و سرداران و سپاهیان در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، با همدلی حماسه می‌سازند. در این روز‌های سخت، ارتش‌های جهان کمتر درگیر جنگ‌اند ولی دشمنی نهان و پنهان به جنگ همه بشر آمده است. این جنگ، جنگی جهانی است، اما نه نیمی از جهان با نیمی دیگر؛ که این ویروس پنهان، با همه جهان در جنگ است. اکنون گویی همه جهان وطن ماست و ما در همه جای جهان با یک دشمن می‌جنگیم و همین نکته، این جنگ را مقدس‌تر ساخته است.


در بخش دیگری از پیام روحانی آمده است: ارتش چه در جنگ، چه در صلح – چه در جنگ سخت چه در جنگ نرم – چه در جبهه، چه در خیابان – چه در پادگان و چه در بیمارستان – پاسدار جان ایران است و جان ایران جان همه ایرانیان است. شما در دفاع مقدس در برابر دشمن از ایران دفاع کردید و چپ و راست و فقیر و غنی و روستایی و شهری و پیر و جوان را از هم جدا نساختید. شما ارتش ایران بودید و همواره ارتش ایران می‌مانید. روزی دشمن پیش چشم شما عیان بود و مقابله با دشمن آسان‌تر بود. اکنون دشمن پنهان است و در صف مقدم این جبهه پزشکان و پرستاران ایران در حال جنگند و شما پشتیبان آنان هستید. روزی شما در جبهه بودید و شهروندان پشت جبهه، اکنون کادر بهداشت و درمان در جبهه است و شما پشتیبان آنان در پشت جبهه هستید. مطمئنیم جبهه‌ای که پشتش به ملت و ارتش و نیرو‌های مسلح باشد حتماً پیروز است.
روحانی اضافه کرده است: عظمت کار ارتش در مقاطع مختلف در صحنه‌های اجتماعی از کمک به ملت و دولت در جریان سیل، زلزله، بیماری و دیگر بلایای اجتماعی، ضرورت حفظ نیروی جنگ و دفاع در دوران صلح و آرامش را بیش از پیش ثابت می‌کند. ارتش ما نه نماد جنگ‌سالاری که مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است. دولت‌ها در این میان می‌آیند و می‌روند تا به ملت‌ها خدمت کنند، اما ارتش‌ها می‌مانند و شما در تاریخ می‌مانید چه پیش چشم ملت رژه بروید چه برای سلامت سربازان رژه نروید. صدای بلند ارتش و ملت بزرگ ایران در روز ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ که «ارتش فدای ملت – ملت فدای ارتش» بود، جاودانه خواهد ماند.
نیرو‌های مسلح، سدی آهنین در برابر دشمنان
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در مراسم رژه خدمت گرامیداشت ۲۹ فروردین گفت: نیرو‌های مسلح ایران در برابر دشمنان سدی آهنین و در کنار مردم برادری دلسوز هستند.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی افزود: ارتش امروز به چنان توانی رسیده است که در عرصه‌های مختلف ایفای نقش می‌کند و سربلند است، در همین لحظه و ساعت رزمندگان ارتش در نیرو‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی دست در دست برادران‌مان در سپاه و ناجا مشغول حفاظت از حدود و ثغور این کشور هستند و در ۳۴ شهر رژه خدمت و در ۴۹ شهر خدمات پزشکی را ارائه می‌کنند. وی تصریح کرد: این توانی است که در سایه جمهوری اسلامی ایران و رهبری مقام معظم فرماندهی کل قوا به دست آمده است. فرمانده کل ارتش یادآور شد: خدا را شاکریم به خاطر سربازی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و کشور عزیزمان ایران و اینکه تحت فرماندهی ولی فقیه قرار داریم و پیشمرگ این ملت قدرشناس هستیم.
وی تصریح کرد: خدا را به خاطر سربازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان ایران، تحت فرماندهی ولی فقیه و اینکه پیشمرگ ملت شایسته و قدرشناس ایران هستیم شاکریم. از بزرگواری ملت ایران هر چه بگوییم کم است، اما به شکر خداوند بزرگ هیچ ارتشی در جهان به اندازه ارتش جمهوری اسلامی مورد لطف و محبت مردم نیست. ما برای تشکر از مردم هیچ نداریم جز آنکه در چنین حوادثی در کنار مردم باشیم و در نهایت برای دفاع از آن‌ها جان ناقابل خود را تقدیم آرمان ملت ایران کنیم.
فرمانده کل ارتش افزود: ارتش شکرگزار خداوند بزرگ است که تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب به مردم ایران خدمت می‌کند، رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی هم اکنون در نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی، پدافند در زمین و هوا و دریا دست در دست برادران‌مان در سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و با پشتیبانی وزارت دفاع، همزمان مشغول حراست از حدود و ثغور این کشور بزرگ هستند و همزمان در ۳۴ شهر رژه خدمات و در ۴۹ شهر در ادامه رزمایش پدافند بیولوژیک خدمات پزشکی و کمک‌های مؤمنانه را ارائه می‌کنند. امیر موسوی با قدردانی از مقامات کشور، استانداران و فرمانداران و رسانه‌های کشور گفت: امروز به فرماندهی معظم کل قوا اعلام آمادگی می‌کنیم و به ملت ایران اطمینان می‌دهیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران سدی آهنین محکمی در برابر دشمنان است و همچون برادری مهربان و دلسوز در کنار مردم قرار دارد. فرمانده کل ارتش تصریح کرد: امکان خدمت به ملت ایران را نعمت بزرگ خداوند می‌دانیم و بر این نعمت ایزد منان را شکرگزاریم و به روح بلند شهدای والا مقام ادای احترام می‌کنیم و برای جانبازان صبور و خانواده شهدا آرزوی سلامتی و اجر از درگاه خداوند مسئلت داریم.
امریکایی‌ها عامل ناامنی در خلیج فارس هستند
امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح هم در حاشیه مراسم «رژه خدمت» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درمورد ادعای امریکایی‌ها مبنی بر رویارویی اخیر نیرو‌های مسلح ایران با امریکا در خلیج فارس، اظهار داشت: آنچه باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی و متجاوزانه امریکایی‌ها است که از آن طرف دنیا در کنار مرز‌های ایران حضور یافته‌اند و از این ادعا‌های بی خود هم می‌کنند. وی تصریح کرد: مردم ایران با بصیرت هستند و می‌بینند حق با چه کسی است؛ ما در خانه خودمان هستیم و آن‌ها از آن سوی دنیا آمده‌اند تا برای کشور‌های منطقه با تهدید و تحریم مشکل درست می‌کنند.
«ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی امریکا» در خاورمیانه بامداد پنج شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) ۱۱ شناور ایران بار‌ها به طرز خطرناکی به کشتی‌های نظامی «یو اس اس لوئیس بی پولر»، «یو اس اس پال همیلتون»، «یو اس اس فایربولت»، «یو اس اس سیروکو»، «رانگل» و «مائوی» که مشغول انجام عملیات مشترک هماهنگی با بالگرد‌های آپاچی AH-۶۴ E ارتش امریکا در آب‌های بین‌المللی شمال خلیج فارس بودند، نزدیک شدند. در این بیانیه همچنین ادعا شده است که شناور‌های ایرانی «با سرعت بالا و در فاصله نزدیک» به کشتی‌های نظامی امریکایی نزدیک شدند، به طوری که چندین بار به فاصله «۵۰ یاردی» پولر و به «۱۰ یاردی» مائوی رسیدند.