رئیس قوه قضائیه: وضعیت دلارهای پرداختی در‏خصوص گزارش دیوان محاسبات باید شفاف شود

رئیس قوه قضائیه با اشاره به گزارش تفریغ بودجه ۹۷ گفت: بخش مهمی از مبارزه با فساد در گرو اصلاح ساختارهای فسادزا از سوی دولت است و مردم انتظار دارند دستگاه قضایی هم قاطعانه با مصادیق فساد و مفسدان مبارزه کند.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان امام‏(ره) اظهار کرد: امروز نام سپاه با خدمتگزاری به مردم قرین است و اقدامات عزت‎ مندانه و افتخارآفرین سبزپوشان سپاه در همه عرصه‎ های جهاد و خدمت، آمریکا را ناامید کرده است.
رئیس قوه قضائیه دلیل دشمنی آمریکا و غرب با سپاه را اثرگذار بودن این نهاد مقدس و در مقابل، رضایت مقام معظم رهبری و مردم را سرمایه‎ای عظیم برای آن توصیف کرد و از پاسداران انقلاب اسلامی خواست قدردان این نعمت بوده و با همت مضاعف در جهت تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی و خدمت به مردم گام بردارند.
رئیسی در ادامه به مسائل پساکرونا اشاره کرد و اظهار کرد: مردم در روزهای مواجهه با کرونا با گذشت و ایثار و بخشش اجاره‌‎ها و تعویق اخذ وجوه چک ‌هایشان به کمک همدیگر آمدند، ولی در پساکرونا نیز مسائلی وجود خواهد داشت که از ائمه جمعه و جماعات، معتمدین و حقوقدانان و وکلا می‎‌خواهیم کمک کنند این مسائل با ریش‌سفیدی حل و فصل شود و تا حد ممکن دعاوی به تشکیل پرونده در دستگاه قضایی منتهی نشود؛ گرچه در‏صورت تشکیل پرونده، همکاران ما حتماً به آن‌‌ها رسیدگی خواهند کرد.


رئیس قوه قضائیه درباره گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷ و گزارش دادستانی در این زمینه نیز توضیح داد: برخی از پرونده ‌های تشکیل شده برای کسانی که ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفتند و کالا وارد نکردند، منجر به صدور رای شده‎ و در مرحله اجرای حکم هستند، برخی پرونده‎ها در دادسرا همچنان مفتوح است، ولی اگر موارد جدیدی هم باشد، دادگستری آماده رسیدگی به آنهاست.
وی با بیان اینکه وضعیت همه دلارهای پرداختی باید شفاف شود، تصریح کرد: اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست بلکه باید به مردم گزارش مبارزه با فساد و بازگشت بیت‌المال را داد.
رئیسی بر همین اساس بر لزوم نظارت و شفافیت در همه حوزه‎ها به ویژه حوزه‎‌های اقتصاد، سلامت و غذا و دارو تاکید کرد و گفت: نظارت‎گریزی امر پسندیده‎ای نیست و از دستگاه ‌های اجرایی انتظار می ‌رود از نظارت و شفافیت در عملکردشان استقبال کنند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: مردم از دستگاه‌های نظارتی انتظار برخورد با فساد دارند و پسندیده نیست که ما بگوییم در فلان حوزه دزدی و فساد وجود دارد بلکه باید بگوییم فساد و تخلف در فلان حوزه را کشف و با دزد و مفسد و خلافکار برخورد کرده‏ایم.
رئیسی با تاکید بر این‎که دولت باید ساختارهای فسادزا در دستگاه‎‌های اداری را اصلاح کند و دستگاه قضایی هم قاطعانه با فساد و مفسدان مبارزه کند، گفت: این‎که بگوییم موریانه فساد به جان بخش‏هایی از نظام اداری کشور افتاده، سودی برای مردم ندارد بلکه باید موریانه ‌ها را شناسایی و با آن‌‌ها برخورد کنیم.
در این جلسه حجت‏الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی در خصوص کشتار جوجه ‌های یک روزه، اعلام کرد: این موضوع با دستور ریاست محترم قوه قضائیه بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به این ‎که ایران بزرگ‎ترین صنعت طیور را در منطقه دارد، لازم بود در ایام کرونا با توجه به کاهش تقاضا، سیاست کاهش تولید زودتر به تولیدکنندگان ابلاغ شود، اما مصوبه کاهش ۱۵ میلیونی تولید جوجه یک روزه در روز ۱۸ م فروردین ماه و درست زمانی به مرغداران ابلاغ شد که جوجه‎‌های یک روزه تولید شده بودند.
وی در‏خصوص تخصیص ارز برای واردات ۲.۵ میلیون تن غذای مرغ نیز گفت: عدم تخصیص این مبلغ با وجود مصوّبه‌‌های قانونی سبب افزایش قیمت نهاده‎های طیور شد که همین امر ضرر و زیان تولیدکنندگان را در‏پی داشت و یکی از عوامل از بین رفتن میلیون‏‎ها جوجه شد.
رئیس قوه قضائیه در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با انتقاد از زنده‏کُشی جوجه‎‌های یک روزه گفت: کشتار جوجه‏‏‏ها که دل مردم را به درد آورد، اقدامی غیرقانونی، غیر شرعی و غیراخلاقی بود و بدتر از آن توجیهاتی بود که از سوی مسئولان صورت گرفت که این کار را مسبوق به سابقه و ضروری دانستند.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از تاثیر بسته‌های حمایتی دولت برای جبران کاهش قدرت خرید خانوارها گزارش می‌دهد جلال خوش‌چهره تجربه تلخ مطبوعات چه سریال‌هایی در ماه مبارک رمضان از تلویزیون پخش خواهند شد؟ از «زیرخاکی» و «بچه مهندس 3» تا «#سرباز» و «پدرپسری» «ابتکار» از لزوم گفتمان‌سازی و آسیب‌شناسی اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ گزارش می‌دهد اصلاحات نیازمند اصلاح ساختار بورس، بال نخست در تامین مالی اقتصاد کشور است تخم‌مرغ‌های دولت در سبد بورس آیا پلتفرم‌های آموزشی ساخت داخل امنیت کابران را حفظ می‌کنند؟ شبیخون سارقان به جویندگان دانش چگونه یو جونگ به عنوان خواهر رهبر کره‌شمالی در حال افزایش نفوذ خود در سلسله مراتب قدرت است؟ رئیس قوه قضائیه: وضعیت دلارهای پرداختی در‏خصوص گزارش دیوان محاسبات باید شفاف شود «‏ابتکار» سفر ظریف به سوریه را بررسی می‌کند رایزنی‌های استراتژیک پیش از نشست آستانه سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: لاریجانی فعلا در جلسات مجلس حضور نمی‌یابد وزیر میراث فرهنگی در دیدار با نمایندگان مجلس: بودجه این وزارتخانه را اصلاح کنید گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش