نام سپاه بر فراز قله‌های پیشرفت و عزت ایران اسلامی می‌درخشد

همزمان با فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی خطاب به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه با تبریک فرارسیدن این روز مبارک به آحاد فرماندهان، مسئولین و پاسداران سرافراز حریم ولایت، تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز همه عرصه‌های نیاز ملت و کشور را صحنه آزمون‌های بزرگ و نقش‌آفرینی‌های سترگ، خلاق و نوآورانه خود قرار داده است و نام این نهاد مقدس بر فراز قله‌های اقتدار، پیشرفت و عزت این سرزمین می‌درخشد.
در بخشی از پیام رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: اینک در لحظه‌هایی شورانگیز که چهل و یکمین سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای عالی انقلاب و در واقع فرخنده‌روز تحکیم و تثبیت این نهاد انقلابی، مردمی و افتخارآمیز برای ایران و ایرانی پاس داشته می‌شود؛ بر خود می‌بالیم و بار دیگر  این حقیقت ناب و گوارا  که معمار کبیر انقلاب و پیر و مراد عاشورائیان زمان خمینی عزیز برایمان به یادگار گذارده است که اگر سپاه نبود کشور هم نبود اعتراف می‌کنیم و  ترنم  رهبر عظیم الشان انقلاب ولی فقیه زمان امام خامنه‌ای(مدظله العالی) که «از سپاه صددرصد راضی هستم» را مایه مباهات می‌دانیم.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینک در شرایطی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه عرصه‌های نیاز ملت و کشور را صحنه آزمون‌های بزرگ و نقش‌آفرینی‌های سترگ، خلاق و نوآورانه خود قرار داده است و نام این نهاد مقدس بر فراز قله‌های اقتدار، پیشرفت و عزت این سرزمین در حوزه‌های دفاعی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی، محرومیت زدایی و مردم یاری می‌درخشد و مجاهدت‌های مخلصانه و صادقانه آنان و سایر نیروهای مسلح و مدافعان انقلاب،نظام و میهن عزیز ، تولید اکسیری حیات بخش و قدرتمند در جامعه به ویژه نزد نسل‌های جوان و تاریخ ساز کشور را رقم زده است و ملت ایران به آینده‌ای روشن و فتح سنگرهای کلیدی جهان امیدوارتر از همیشه شده  است، از خدای قادر حکیم طلب می‌کنیم همگان را قدردان سپاه حماسه‌ها و فداکاری و از خودگذشتگی پاسداران شریف و سلحشور انقلاب قرار دهد.
همسنگری و وحدت مقدس ارتش و سپاه


همچنین سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی خطاب به سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سالروز تأسیس این نهاد انقلابی را تبریک گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: امروز بیش از چهل سال تجربه همسنگری و وحدت مقدس ارتش و سپاه در این مسیر عزت، هم‌دلی و همراهی ارزشمندی را در بازوان اقتدار نظام اسلامی ایجاد کرده و تقویت‌کننده اراده خلل‌ناپذیر امت اسلام در جغرافیای مقاومت شده است. فرزندان غیور ملت در ارتش، تلاش‌های خالصانه سپاهیان دلاور را در همه عرصه‌های ایثار ارج نهاده و دست در دست برادران سپاهی در برابر زیاده‌خواهی‌ها و سلطه‌جویی‌های استکبار جهانی و اذنابش می‌ایستند و از این هم‌افزایی برای تأمین منافع راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر حرکت به سوی تمدن نوین و بزرگ اسلامی بهره می‌گیرند.
در این پیام تاکید شده است: عزیزان نیروهای مسلح همواره تمرکز همت خود را بر رفع آلام همه اقشار ملت عزیز گذاشته و این مهم را مسئولیتی فراتر از مأموریت قانونی خود می‌دانند. امروز نیز همرزمان ایثارگر ارتشی و سپاهی، به تأسی از سیره سپهبدهای اخلاص و به نیابت بیش از ۲۰۰ هزار شهید دفاع مقدس، اذن میدان گرفته و مدافعان شایسته و بی‌دریغ سلامت مردم هستند و به حکم مردم‌داری، مردم‌یاری و ولایتمداری، توانمندی‌هایشان را در رزم زیستی با دشمن نامتعارف می‌آزمایند و در این عرصه نیز جانبازی می‌کنند.
سپاه از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت ملی است
رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه سپاه از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت ملی است، گفت: تضعیف سپاه، تضعیف اقتدار ملی است.
سردار غلامرضا جلالی، رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: می‌توان رازهای موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در چند عامل خلاصه کرد؛ تبعیت از ولایت، مردمداری، عمل به هنگام، دشمن شناسی، بصیرت، عمل در جغرافیای جهانی، پاسداری واقعی از انقلاب، عمل مطابق بر منافع ملی و آرمانگرایی واقع بینانه. و چه خوب که ما یکی از تربیت شدگان این تفکر و مکتب را با تمام وجود درک کردیم. شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی نماد واقعی و عینیت یافته مکتب سپاه پاسداران است. او کسی است که زمانی که زنده بود ایران و ایرانی به وجودش افتخار می‌کرد و پس از شهادتش کاری کرد که دنیا به اقتدار ایران و ایرانی افتخار کند.
سپاه، عناصر اساسی هویت خود را حفظ کرد
رهبر معظم انقلاب- 10 مهر 98- در دیدار فرماندهان سپاه فرمودند:«سپاه در بحبوحه حوادث و هیجانهای بزرگ انقلاب ولادت یافت، در تلاطم عظیم دفاع مقدس رشد کرد و به بلوغ رسید و بعد از جنگ نیز که دوران جبهه‌بندی‌های عمیق و وسیع سیاسی و فرهنگی میان انقلاب و دشمنان بود، سپاه بدون لغزش و انحراف توانست مسیر رشد و تکامل را ادامه دهد».
ایشان مواجه شدن با دو راهی «تعالی یا انحطاط» را مرحله‌ای غالباً اجتناب‌ناپذیر در زندگی فردی، سیاسی و اجتماعی افراد، سازمان‌ها و حتی انقلابها خواندند و افزودند: سپاه از این دوران و دوراهی نیز سربلند خارج شد و بدون فرسودگی یا انحطاط، عناصر اساسی هویت خود را حفظ کرد و به سمت تعالی ادامه حرکت داد».
مقام معظم رهبری همچنین- 26 شهریور 92- فرمودند:«یکی از بخش‌های مهمّ کارنامه‌ی سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است؛ یعنی حوادث، جریانات نتوانست این تشکیلات مستحکم و قوی‌بنیه را از مسیر اصلی و درست، به بهانه‌ اینکه دنیا تغییر کرده، زندگی تغییر کرده، منحرف کند».