اصلاح‌طلبان با نقد دولت خودزنی می‌کنند

یکی از محکومان فتنه ۸۸ برای توجیه شکست اصلاح‌طلبان و بی اعتباری آن‌ها نزد مردم که در انتخابات اسفند ۹۸ رقم خورد باز هم دست به فرافکنی زد.
علی تاجرنیا در گفتگو با روزنامه آرمان مدعی شد: «جریان اصلاحات حتی بعد از حضور در عرصه قدرت هم این امکان را ندارد که به‌صورت کاملاً آزادانه برنامه‌های خود را پیش ببرد. مثال آن در دولت فعلی و مجلس دهم وجود دارد. اصلاح‌طلبان کاندیدا‌هایی را که در مجلس گذشته انتخاب کردند از روی ناچاری بود. درخصوص انتخابات ریاست جمهوری هم شرایط به همین شکل پیش رفت و رئیس جمهور را به ناچار حمایت کردند. آقای روحانی تنها گزینه موجود اصلاح‌طلبان بود و این به معنای مطلوب‌ترین گزینه نیست... این مجموعه دلایلی است که از بعد بیرونی جریان اصلاحات را تحت تأثیر خود قرار داده است و به هیچ‌عنوان نحوه اداره دولت و هیئت دولت روحانی مطلوب نظر اصلاح‌طلبان نیست.»
فارغ از اینکه دولت طی شش سال گذشته در اختیار اصلاح‌طلبان بود و مجلس نیز عملاً همگام و همراه دولت بوده است، ادعا‌های تکراری و نخ‌نما شده اصلاح‌طلبان درباره گرایش آن‌ها از سر ناچاری به روحانی دروغی مضحک است چرا که در سال ۹۲ محمدرضا عارف نامزد شاخص اصلاح‌طلبان بود و او را ملزم به کناره‌گیری به نفع روحانی کردند و در سال ۹۶ نیز اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در رقابت‌های انتخاباتی شرکت و در نهایت به نفع روحانی کناره‌گیری کرد.
اصلاح‌طلبان اکنون و در سال هفتم دولت روحانی و در شرایطی که عملکرد ضعیف بخش‌های مختلف دولت و به خصوص تیم اقتصادی و تیم سیاست خارجی افکار عمومی را ناراضی کرده است، با دنبال کردن سناریوی «فرار از مسئولیت» ژست منتقد به خود گرفته و در پی جداکردن سفره خود از دولت هستند تا با این سیاست تکراری و نخ‌نما شده برای انتخابات ۱۴۰۰ زمینه‌چینی کنند، این در حالی است که هرگونه نقد و تخطئه دولت از سوی اصلاح‌طلبان نزد افکار عمومی نوعی خودزنی تعبیر می‌شود.