آرزو می‌کنم همه پیش‌بینی‌هایم برای تئاتر غلط باشد

آتیلا پسیانی در آستانه تولد 63 سالگی‌اش آرزو کرد همه پیش‌بینی‌هایی که برای آینده تئاتر دارد، اشتباه باشد.
این هنرمند که زاده 10 اردیبهشت سال 1336 است، امسال در 63 سالگی خود در یکی از پیچیده‌ترین دوره‌های تاریخی، تولدی کرونایی را تجربه می‌کند. 
خبرنگار ایسنا به انگیزه تولد آتیلا پسیانی گپ و گفتی با او دارد ولی واقعیت این است که در این تولد مطبوعاتی بیش از هر چیز درباره کرونا و تاثیرات آن بر زندگی جهانیان و نیز آینده غیر قابل پیش‌بینی تئاتر به دنبال ورود این ویروس عجیب سخن گفتیم. 
هنرمند مورد نظر ما که از کودکی در فضای تئاتر تنفس کرده است، حالا به آینده این هنر چندان خوش‌بین نیست. با این حال امیدوار است که تمام پیش‌بینی‌هایش در این زمینه نادرست باشد.  


آتیلا پسیانی مشغول اجرای نمایش «قهوه قجری» بود که کرونا همه فعالیت‌های جمعی را تعطیل کرد؛ مهمانی ناخوانده که پسیانی معتقد است تاریخ را به دو بخش تقسیم کرده: «کرونا همه چیز را تغییر داده. به طوری که جهان به دو بخش پیش و پس از کرونا تقسیم می‌شود. این ویروس حتی بر زندگی اقوام بدوی صحراهای آفریقا هم اثر گذاشته است.»
او  ادامه می‌دهد: «پزشک نیستم ولی در این مدت درباره کرونا جست‌وجوی بسیار کرده‌ام و اطمینان دارم این ویروس از بین نخواهد رفت بلکه به شریک زندگی انسان‌ها تبدیل خواهد شد و ما آدمیان با آن به یک همزیستی خواهیم رسید همچنانکه آنفولانزا هم همراه زندگی ما شده است.»
موسس گروه تئاتر «بازی» در ادامه قیاس جالبی انجام می‌دهد: « کرونا هم مثل من که تئاتر تجربی کار می‌کنم، مدام در حال تجربه است و هر لحظه خود را بازسازی می‌کند. بنابراین مقابله با آن کار آسانی نخواهد بود. تصورم این است که پس از این آزمایشگاه‌های ما به جز بررسی این ویروس، فرصتی برای آزمایش هیچ چیز دیگری نداشته باشند.»