ستارگان بی فروغ ملی

مجید ابهری‪-‬ انجام امور خیر بر اساس باورهای دینی و اجتماعی در اولویت فعالیت های اجتماعی فردی و گروهی قرار دارد. بنابراین در صورت بروز برخی حوادث طبیعی و سوانح غیر مترقبه، مردم به دلیل داشتن احساس مسئولیت اجتماعی با تمام قدرت وارد میدان شده و کمک مادی، معنوی، تحصیلی و شغلی می‌کنند. این بار نیز با ورود کرونا ویروس و با توجه به خطرناک بودن و شیوع سریع و مرگ آفرین بودن آن، باز هم مردم همیاری کردند اما متاسفانه اقشاری که انتظار می‌رفت تا کمک بیشتری کنند، نخواستند و یا نتوانسته اند که کمک کنند.
در تمام دنیا، به جز دولت و نهادهای مسئول که جایگاه اجرایی دارند، افراد دیگری هم هستند که می‌توانند در کنار دولت‌ها کمک کنند. در بسیاری از کشورها افراد نام آور و به اصطلاح سلبریتی ها، گاهی پرقدرت تر از نهادهای دولتی و اجرایی عمل می‌کنند با این وجود در کشور ما چهره‌ها ، هنرپیشه‌ها و ورزشکاران تاکنون اقدام موثری انجام نداده اند.
آنچه دراخبار سایر کشورها مشاهده می‌شود کمک های قابل توجه این قشر از جامعه در کشورهای دیگر است. براساس این اخبار، هنرپیشه ها، خوانندگان و ورزشکاران خارجی با وجود آنکه مقید به بسیاری از مناسبات و چارچوب های اخلاقی عرفی نیستند اما در این بحران فراگیر گسترش کرونا ویروس، در امر خیر کمک رسانی پیش قدم شده و مبالغ قابل توجهی را در اختیار نهادهای امدادی قرار دادند. حتی برخی از آنها کارخانه خود را نیز وقف تولید اقلام ضد عفونی کرده اند. با این وجود در کشور ما سلبریتی‌ها کمک قابل توجهی نداشتند. آنها نه تنها در ایام شیوع ویروس کرونا کمک نکردند بلکه گفته می‌شود در قبال اجرای برنامه‌ها نیز دستمزدهای قابل توجهی گرفته اند.
نمونه آن را می‌توان در کنسرت های آنلاینی مشاهده کرد که یکی از حامیانش شهرداری تهران بود. درحالیکه شهرداری می‌توانست این مبلغ را خرج کمک به اقشار کم درآمد و ناتوان شهر کند. متاسفانه گفته می‌شود بعضی از ورزشکاران و هنرمندان به خاطر مسائل


پیش آمده در دوران زلزله نخواستند یا نتوانستند وارد عرصه کمک رسانی شوند درحالیکه این استدلال نیز اشتباه است زیرا کمک کردن باید به خاطر خدا و مردم باشد.
نباید فراموش کنیم که محبوبیت و توان مالی که اکنون ستارگان و چهره های شناخته شده دارند ناشی از اعتمادی است که از سوی مردم در اختیار آنها گذاشته شده و حالا انتظار می‌رود که آنها به کمک مردم بیایند تا محبوبیت
خود را حفظ کرده و الگویی برای جوانان و جامعه شوند.