مجلس دهم کارنامه نداشت اما قوی بود!

سرویس سیاسی-
روزنامه اعتماد روز گذشته گفت‌وگویی با محمود صادقی نماینده حاشیه‌ساز فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس منتشر کرده که وی در بخشهایی از این گفت‌و‌گو به دفاع از عملکرد خود و فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس پرداخته و گفته است: «این روزها بسیار می‌شنویم، همین است که مجلس موفق نبوده، حال آنکه به‌ نظر من، اگر ما مجموعه عملکرد مجلس را در نظر بگیریم، با مجموعه اقدامات قانون‌گذاری و نظارتی گسترده‌ای مواجه خواهیم شد که بسیار مهم هستند اما به‌نظر می‌رسد اولاً به‌درستی اطلاع‌رسانی و گزارش نشده و ثانیاً در مواردی علیه مجلس سیاه‌نمایی صورت گرفته است. معتقدم خود نمایندگان و کلیت مجلس دهم چندان در گزارش‌دهی به افکار عمومی موفق نبود و ضعیف عمل کرد... تصوری در کشور ایجاد شده که مجلس دهم کاری نکرده که این مسئله بیشتر ناشی از عملکرد جریان خاص رسانه‌ای است که ظاهراً به‌دنبال انتقام از اصلاح‌طلبان است و می‌خواهد جنگ روانی راه بیندازد و بر همین اساس هم دائم مجلس را سرکوب کردند که هیچ کاری انجام نشده است. حال آنکه این جنگ رسانه‌ای برای انتقام از تکرار آقای خاتمی ‌و تضعیف نهاد مجلس و علیه رأی مردم بوده که متأسفانه بسیار هم موفق بوده‌اند.»
این نماینده اصلاح‌طلب رد صلایت شده در حالی انتقاد منتقدین به عملکرد اصلاح‌طلبان را انتقام از آنها و تکرار رئیس دولت اصلاحات عنوان کرده که خاتمی‌نیز اخیراً ضمن انتقاد شدید از عملکرد هم‌قبیلگان خود گفته است «شما دوستان اصلاح‌طلب چه راهکاری داشتید؟ شما که به دفعات می‌گویید ما باید جامعه‌محور باشیم و باید رو به جامعه بیاوریم و فقط به فکر اینکه در قدرت قرار بگیریم نباشیم خب الان این وضعیت جامعه است. آقایان و خانم‌های اصلاح‌طلب! چه طرحی و چه همبستگی با هم داشته‌اید برای خدمت به این مردم؟! چه راهکاری برای رفع مشکلات مردم در بحران کرونا ارائه و انجام داده‌اید؟!»
بسیار روشن است که مجلس دهم جز تشدید مشکلات کشور هیچ کارنامه دیگری از خود به جای نگذاشت. این در حالی است که مدعیان اصلاحات در صدد القای قوی بودن مجلس دهم هستند. گفتنی است محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب که در تکاپوی دفاع از بی‌عملی و ناکارآمدی مجلس دهم است در طول دوره نمایندگی خود به جز حاشیه‌سازی و اتهام‌زنی حتی به مراجع عظام تقلید و نیز مطالبه رفع حصر، اقدام دیگری در کارنامه خود ندارد. همچنین وی بارها از سوی شبکه‌های معاند و ضدانقلاب و دشمنان قسم خورده این ملت مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته است و اینکه چنین فردی با چنین سابقه‌ای مشعشعی از عملکرد مجلس دهم و فراکسیون اصلاح‌طلبان دفاع می‌کند، تو خود بخوان حدیث مفصل


از این مجمل.
تکرار یک دروغ؛
 دولت اصلاحات موفق‌ترین دولت بعد از انقلاب است!
فیاض زاهد، فعال سیاسی مدعی اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اکنون با همه شاخص‌های داخلی و بین‌المللی می‌بینیم که دولت اصلاحات موفق‌ترین دولت بعد از انقلاب بوده است و این را خود جریان اصولگرا هم به شکل تلویحی تأیید می‌کند. با توجه به اینکه رئیس دولت اصلاحات و دولتش به هیچ‌وجه نه شعار و نه ادعای یک دولت اقتصادی داشتند و تکیه آنها بر توسعه سیاسی، تکریم شهروندی و اهمیت قانون‌مداری در کشور بود، ولی موفق‌ترین کارکرد در حوزه مبارزه با فساد، جذب سرمایه‌گذاری،GDP و GNP رشد سرمایه‌گذاری ایران با هیچ ‌دوره‌ای قبل و بعد خود اصلاً قابل مقایسه نبود و دولت احمدی‌نژاد با آن همه درآمد حتی نتوانست به دامنه‌های آن موفقیت برسد.»
چندی پیش روزنامه شرق در مطلبی نوشته بود که علت پیروزی خاتمی ‌در سال 80 (دولت دوم اصلاحات) رقیب‌هراسی بود، نه کارنامه خوب.
بهزاد نبوی، از فعالین مدعی اصلاحات، پیش از آغاز دولت هشتم (دولت دوم خاتمی) گفته بود: «ما قبل از دوم خرداد اعلام کردیم که خاتمی ‌مرد اقتصاد نیست.»
محمد سلامتی، از فعالین مدعی اصلاحات نیز پیش از این با‌ اشاره به کارنامه اقتصادی دولت خاتمی ‌گفته بود: «تیم اقتصادی دولت خاتمی، تیم متجانسی نبود که بتواند مسائل را به‌طور هماهنگ پیگیری کند...کسانی که در دولت سابق (دولت سازندگی) تفکر سیاست تعدیل اقتصادی را تعقیب می‌کردند، با بن‌بست مواجه شدند و در دولت خاتمی‌ هم قطعاً ناموفق عمل کردند و برای اقتصاد کشور ایجاد مشکل کردند.»
دولت اصلاحات با اعتماد به آمریکا و اروپا، صنعت هسته‌ای ایران را به حالت تعلیق درآورد ولیکن این قبیل اقدامات هیچ‌گاه به لغو تحریم‌ها منتهی نشد.
محمدعلی نجفی، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت اصلاحات پیش از این درباره عدم‌اشراف خاتمی‌به مسائل اقتصادی گفته بود: «رئیس دولت اصلاحات هیچ‌گاه اطمینان صد‌در‌صد نسبت به برخی مواردی که در دولت تصویب شده بود، نداشت.»
دولت اصلاحات به هیچ عنوان کارنامه موفقی نداشت و به همین دلیل علی‌رغم حمایت آشکار و همه‌جانبه رئیس دولت اصلاحات از مصطفی معین، وی نتوانست در انتخابات سال ۸۴ پیروز شود.
لازم به ذکر است که بر اساس آمار بانک مرکزی از میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی به کشور در دولت‌های اخیر، بیشترین میزان جذب سرمایه خارجی در دولت دهم اتفاق افتاده است.
حمله به عارف با چماق علی مطهری!
روزنامه سازندگی در مطلب بلند بالایی با تیتر «تک‌‌ستاره مجلس» به تعریف و تمجید از علی مطهری، کاندیدای مجلس دهم پرداخت و نوشت: «مطهری تک‌سوار مجلس بود و تک‌ستاره مجلس شد. از دل اصولگرایی بیرون آمد و پیشروتر از اصلاح‌طلبان شد. اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم، باید به‌جای محمدرضا عارف او را سرلیست خود می‌کردند و فراکسیون را به او می‌سپردند. او باید ناخدای کشتی اصلاح‌طلبان در مجلس می‌شد اما متأسفانه منافع حزبی و گروهی مانع از آن شد که حتی اصلاح‌طلبان از وی برای ریاست مجلس نیز دعوت کنند.»
در این مطلب آمده است: «او هیچ‌گاه اصلاح‌طلب نبود اما در مواضع سیاسی از اغلب اصلاح‌طلبان بیرون و درون مجلس پیشروتر بود... در آخرین نطق خود نیز که دو روز پیش در مجلس قرائت کرد، هم به وزیر کشور انتقاد کرد و هم به شورای نگهبان.»
سازندگی با‌ اشاره به برخی مواضع مطهری نوشته است: «پس از انتخابات 88، ... از منتقدین رفتارهایی شد که با معترضین انجام می‌شد. نقدها و سخنان صریحی را بیان می‌کرد و بعدتر که موسوی و کروبی به حصر رفتند مطهری خواهان به حصر رفتن احمدی‌نژاد شد و تأکید کرد آتش 88 را احمدی‌نژاد روشن کرد و موسوی و کروبی در آن افتادند. بعد از آن او نیز یکی از کسانی بود که همواره خواهان برگزاری دادگاه کاندیداهای معترض شد.... [مطهری] با رد صلاحیت‌هاشمی، به روحانی رأی داد و از مردم خواست به حسن روحانی رأی دهند.»
مطهری، عارف نشد و صدایش را
به سکوت نفروخت
در این مطلب آمده است: «مطهری... سیاستمدار ماند و عارف نشد و صدایش را به سکوت نفروخت»!
فارغ از ادبیات رپرتاژی و غیرمعمول در رسانه و البته این نکته که مطهری بیشتر نماینده‌ای جنجالی و حاشیه ساز و وکیل‌الدوله بوده است تا وکیل المله (از بی‌شعور خواندن مخاطبش یا تعارف قرص ضد بارداری تا اظهارات رادیکالی او برای دیده شدن و...) نکته‌ای که کارگزاران آن را دنبال می‌کنند ادامه زد و خورد با عارف و سایر مدعیان اصلاحات است به‌ویژه آنجا که به طعنه و تلویح می‌گویند عارف صدایش را به سکوت فروخت! یا آنکه مطهری می‌باید در فراکسیون امید مجلس، جای عارف می‌نشست.!
مدعیان حقوق زنان
 و اعتراض به حکم زندان نجفی
روزنامه شرق در شماره دیروز خود در گزارشی کوتاه به موضوع دادگاه محمدعلی نجفی (از جمله فعالان طیف موسوم به اصلاح‌طلب) پرداخته و نوشته است: «قضات دادگاه کیفری بعد از سومین دور محاکمه محمدعلی نجفی، او را به اتفاق آرا به‌اشد مجازات
محکوم کردند.»
شرق در ادامه نوشته: «در این جلسه نیز اتهام قتل عمدی بر اساس بند ب ماده 612 به نجفی تفهیم شد. در پایان جلسه و بعد از پایان مهلت سه‌ روزه که به قضات داده شده بود، قاضی متین‌راسخ و دو قاضی مستشار دیگر نجفی را در قتل عمد مجرم دانستند، هرچند شعبه 41 دیوان‌عالی کشور دوبار اتهام قتل عمد را نقض کرده و قتل را شبه‌عمد تشخیص داده بود، اما دادگاه کیفری بر عمدی‌بودن قتل اصرار دارد.»
این گزارش در انتها خاطرنشان کرده است: «بر اساس شنیده‌های خبرنگار ما، هیئت قضات شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران بعد از پایان جلسه دادگاه وارد شور شدند و نجفی را با توجه به اینکه اولیای‌دم اعلام گذشت کرده و رضایت داده بودند و قصاص از نجفی ساقط شده بود، به حبس طولانی‌مدت محکوم کردند.»
این روزنامه طیف موسوم به اصلاح‌طلب گویا انتظار دارد پس از اعلام رضایت اولیای‌دم متهم را بلافاصله آزاد کنند! این روزنامه در حالی به این حکم زندان نجفی اعتراض کرده که موضوع «جنبه عمومی جرم» را در نظر نیاورده است.