رفع تحريم‌هاي ايران خواست رهبران زن جهان

در پاسخ به نامه معاون رئيس جمهور عنوان شد
رفع تحريم‌هاي ايران خواست رهبران زن جهان
«آرمان ملي»: رهبران زن سياسي جهان پس از ارسال نامه معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده به آنها مبني بر ضرورت اتحاد براي مقابله با ويروس کرونا و برخورد با تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا عليه ايران، به اين نامه پاسخ داده و عنوان کردند براي انعکاس درخواست رفع اين تحريم‌ها تلاش خواهند کرد. آليشيا بارنا دبير اجرائي کميسيون اقتصادي سازمان ملل متحد منطقه آمريکاي لاتين و کارائيب از جمله اين رهبران زن سياسي جهان است که در پاسخ به مکاتبه معصومه ابتکار معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده ضمن اعلام مراتب احترام خود، از فشار اجتماعي و اقتصادي مضاعفي که با شيوع ويروس کرونا بر خانواده‌هاي ايراني تحميل شده، ابراز تاسف کرده است. وي تاکيد کرده که اين کميسيون درخواست رفع تحريم‌ها که عامل تضعيف ظرفيت کشورها براي مقابله با اين ويروس است را در سطوح بين المللي و به ويژه به دبيرکل سازمان ملل و اجلاس مجازي گروه 20 منعکس مي‌کند. ميمنت محمد شريف مدير اجرائي برنامه اسکان بشر ملل متحد نيز در پاسخ به مکاتبه معصومه ابتکار اعلام کرده که براي انعکاس درخواست رفع تحريم‌ها تلاش خواهد کرد. همچنين اينگر آندرسن مدير اجرائي برنامه محيط زيست سازمان ملل متحد در پاسخ به مکاتبه معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تشکر از ارسال نامه و ابراز تاسف از اخبار شيوع ويروس کوويد 19 در ايران خواستار پذيرش همدردي‌اش با دولت و ملت ايران به‌خصوص خانواده‌هايي که مستقيما با اين ويروس دست به گريبان بوده اند شده و اعلام کرده است با همکاري و همراهي دبيرکل سازمان ملل تلاش مي‌کند مشکلات ايران را براي واردات داروها و تجهيزات مورد نياز براي کاهش اثرات اين ويروس با تمامي دولت‌ها در ميان بگذارند. آندرسن با تاکيد بر اينکه قدردان نقش کليدي زنان ايراني در مبارزه با اين ويروس است به نقش تخريب اکوسيستم، کوچک شدن زيستگاه‌ها و ديگر تغييرات اقليمي و محيط زيستي بر شيوع اين ويروس اشاره کرد.
نيازهاي دارويي و پزشکي


معصومه ابتکار ماه گذشته طي نامه اي به رهبران سياسي زن جهان که از طريق وزارت امور خارجه ارسال شد، نکات مهمي را خطاب به زنان رهبر سياسي جهان عنوان کرد. وي در اين نامه يادآور شد: پاندمي کوويد 19 چالشي با ابعاد بسيار بزرگ است که مرز، نژاد، قوميت و دين نمي‌شناسد و بحراني است نيازمند پاسخ متحد و منسجم کشورها و جامعه مدني تا جان‌ها و معيشت‌ها را نجات دهد. در اين حال، درگيري‌ها و عمليات نظامي در دنيا بايد فورا متوقف و تحريم‌ها بدون قيد و شرط برداشته شود تا فعالين محلي و ملي و بين المللي بتوانند براي تامين نيازها، خدمات و تجهيزات درماني اقدام و به کاهش آثار اجتماعي و اقتصادي اين همه گيري بر خانواده‌ها و معيشت‌ها کمک کنند. در نامه ابتکار تصريح شده است: جمهوري اسلامي ايران اما در اين شرايط با شديدترين و بي رحمانه ترين تحريم‌هاي تاريخ در ماه‌هاي گذشته مواجه بوده است. تحريم‌هايي که نه تنها رشد اقتصادي و ظرفيت مديريت نيازهاي اجتماعي و اشتغال را محدود کرده بلکه مانع رفع نيازمندي‌هاي دارويي و تجهيزات پزشکي شده است.
دعوت به اعتراض زنان جهان
معاون رئيس جمهوري درباره نقش تحريم‌هاي ظالمانه بر روند پيشگيري و مقابله با کرونا افزود: فشار تحريم‌هاي ظالمانه عوارض زيادي براي مردم ما داشته است. اينجانب صداي زنان و خانواده‌هاي ايراني را به گوش شما مي‌رسانم و از شما دعوت مي‌کنم که اقدام کنيد و اعتراض خود به ادامه تحريم‌هاي ظالمانه دولت آمريکا علت ملت ايران را اعلام نماييد. ابتکار به جهانيان توصيه کرد: ارزش‌هاي مشترک انساني ما حکم مي‌کند که کنار هم متحدباشيم و با ظلم مقابله کنيم. مردم ايران مواضع شما را در اين برهه حساس در قلب هايشان حک مي‌کنند. من منتظر اقدام و پاسخ شما در اين موضوع حياتي و فوري هستم.