دستورات تلفنی رئیس جمهوری به وزاری کابینه از تسریع در پروژه‫های ریلی تا توسعه فضای مجازی

رئیس جمهوری روز گذشته طی تماس‫هایی با برخی از وزرای کابینه دستوراتی را به صورت تلفنی به آنها ابلاغ کرد و از آنها گزارش کار دریافت کرد. وزاری راه و شهرسازی، ارتباطات و نفت از جمله مخاطبان حسن روحانی در این تماس‫ها بودند.
دستور رئیس‌جمهوری برای تسریع در اجرای پروژه‌های ریلی و جاده‌ای کشور
رئیس جمهوری طرح «اقدام ملی تامین مسکن» را حرکتی مهم در راستای خدمت به مردم به ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه دانست و بر اهتمام هرچه بیشتر برای تسریع در روند اقدامات و فعالیت‫ها برای به ثمر رسیدن این طرح تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از استماع گزارش وی درباره اقدامات و برنامه‫های این وزارتخانه در راستای اجرای طرح ها و پروژه‫های گوناگون در این حوزه، بر ضروت تلاش برای تسریع در تکمیل و بهره‫برداری از پروژه‫های ریلی، جاده‫ای و آزاد راهی کشور که در توسعه حمل و نقل و تحقق شعار جهش تولید تاثیر گذار هستند، تاکید کرد.


رئیس جمهوری همچنین با اشاره به ضرورت کنترل وضعیت ترافیک راه‫های کشور، مراقبت‫ها و اطلاع‫رسانی به موقع از وضعیت راه‫ها به مردم و رعایت کامل دستور‫العمل‫های بهداشتی در این ایام، از تمامی فعالان، دست اندرکاران و عوامل حوزه حمل و نقل باری و مسافربری شهری و برون‫شهری، ریلی و هوایی که علی‫رغم شرایط سخت شیوع کرونا همچنان به خدمت‫رسانی ادامه داده و در کنار مردم قرار داشته و دارند، تقدیر و تشکر کرد.
توسعه و تکمیل دولت الکترونیک و فضای مجازی برای مردم حائز اهمیت است
رئیس‌جمهوری توسعه دولت الکترونیک را در کشور حائز اهمیت دانست و با قدردانی از تلاشگران این حوزه، بر لزوم اهتمام در راستای تکمیل هرچه سریعتر این امکان در کشور تاکید کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک و فضای مجازی از خدمات دولت یازدهم و دوازدهم برای مردم است، گفت: مردم در شرایطی که کشور با بیماری کرونا مواجه بود، به خوبی از مزیت‫ها و امکانات مرتبط با دولت الکترونیک و توسعه فضای مجازی در امورات خود مطلع شده و از آن استفاده کردند. رئیس جمهوری با بیان اینکه توسعه فضای مجازی کمک شایانی به انجام فعالیت‫های بخش‫های مختلف به ویژه حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی در ماه‫های اخیر داشته است بر ضرورت تلاش در راستای توسعه بیش از پیش این بخش در همه نقاط کشور تاکید کرد.
ضرورت تلاش برای تسریع در تکمیل و توسعه طرح‌ها و پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر در بخش نفت و گاز شاهد پیشرفت‌ها و به ثمر رسیدن طرح‌ها و پروژه‌های گوناگون در این حوزه بوده ایم، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه بیش از پیش طرح‌ها و پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در کشور تاکید کرد.
حسن روحانی روز دوشنبه پس از استماع گزارش بیژن زنگنه وزیر نفت درباره آخرین وضعیت پروژه‫های اولویت دار نفت، گاز و پتروشیمی در سال جاری با اشاره به تاثیر مستقیم فعال بودن این بخش در جهش تولید کشور تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا تمامی پروژه های نفتی بویژه در حوزه پتروشیمی با استفاده از توان و ظرفیت های متخصصان کشورمان هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسد.
سایر اخبار این روزنامه
نخستین نفتکش ایران در ونزوئلا پهلو گرفت دور زدن تحریم‌ها در حیاط خلوت آمریکا جلال خوش‌چهره آزمون دوباره اصولگرایان در مجلس یازدهم اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری چه شرایطی را تجربه خواهند کرد ۱۴۰۰؛ «دوم خرداد» یا «سوم تیر»؟ «ابتکار» حواشی سازوکار فروش با قرعه‌کشی برای کنترل گرانی خودرو را بررسی می‌کند قرعه‌های پوچ قیمت خودرو نقدها به نامه 250 هنرمند تئاتر به وزیر ارشاد منطقی است؟ تئاتر در آینه ممیزی «فیلم-تئاتر» چرا ماجرای مالیات بر محصولات دخانی به نتیجه نرسید؟ دود در چشم مردم، سود در جیب دلالان در ادامه تنش‌های واشنگتن و پکن بر سر تحولات هنگ‌کنگ چین، آمریکا را به مقابله به مثل تهدید کرد چرا غیزانیه همچون بسیاری از مناطق خوزستان با مشکل آب مواجه است؟ تشنگانِ سرزمین آب و نفت عباسعلی کدخدایی خبر داد نظر شورای نگهبان درباره حذف چهار صفر از پول ملی به‌زودی اعلام می‌شود صدیقه کیانفر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت دستورات تلفنی رئیس جمهوری به وزاری کابینه از تسریع در پروژه‫های ریلی تا توسعه فضای مجازی