نتانیاهو با الحاق کرانه باختری اسرائیل را به آتش می‌کشد

طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق 30 درصد از کرانه باختری به سرزمین‌های‌اشغالی باعث شده تا بسیاری از مقامات این رژیم نسبت به تبعات آن هشدار دهند. پیش از این برخی از رسانه‌های صهیونیستی هشدار داده بودند که این اقدام منجر به شروع انتفاضه سوم خواهد شد. در ادامه این هشدارها، ژنرال «کامل أبو رکن» هماهنگ‌کننده فعالیت‌های کابینه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های‌اشغالی درباره اجرای طرح‌اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری هشدار داد. رادیو ارتش اسرائیل دیروز به نقل از أبو رکن گزارش داد: «حرکت کابینه اسرائیل به سمت الحاق کرانه باختری می‌تواند موجی از حملات را در پی داشته باشد».
به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، وی طی جلسه‌ای خصوصی به «بنی‌گانتس» وزیر جنگ و «آویو کوخاوی» رئیس‌ستاد کل ارتش اسرائیل هشدار داد که این طرح می‌تواند هماهنگی‌های امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین را نابود کند. بر این اساس، این نظامی ارشد صهیونیست در ادامه افزود که تغییر ساختار «حرم ابراهیمی» و قطع کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان با تداوم اظهارات درباره‌اشغال کرانه باختری، تشکیلات را مجبور می‌کند که هماهنگی‌های امنیتی را لغو کرده و این نگرانی را افزایش می‌دهد که افسران پلیس فلسطینی سلاح‌های خود را به سمت اسرائیل بگیرند.
وی همچنین هشدار داد که نه تنها این تصمیم باعث موجی از خشونت‌ها می‌شود بلکه اجرای آن در تاریخی که کابینه جدید تل‌آویو اعلام کرده، عملاً غیرممکن است. رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً‌اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان اعلام کرده که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.
هشدار اولمرت


از سوی دیگر، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به شدت از مواضع نتانیاهو انتقاد کرد و گفت، نتانیاهو حاضر است کشور و همه چیز را به آتش بکشد، اما خود دستگیر نشود. احتمال دارد دادگاه وی را به چندین سال زندان محکوم کند. وی خاطر نشان کرد، جلسه دادگاه نتانیاهو را دیدم. وی همانند پدرخوانده (God father) در دادگاه حاضر شده بود همه را علیه قانون می‌شوراند. اولمرت در ادامه افزود:« ضمیمه کردن بخش‌های دیگری از کرانه باختری اقدامی‌اشتباه است. ما باید به فوریت با فلسطینی‌ها به توافق صلح دستیابیم.»
آویگدور لیبرمن رهبر حزب «اسرائیل خانه ما»، نیز در انتقاد از سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که وی قصد دارد، مردم را به جنگی داخلی بکشاند. به گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، آویگدور لیبرمن در این ارتباط گفت: «نتانیاهو قصد دارد مردم و کابینه را وارد جنگی داخلی کند تا اینگونه خود را از مشکلات شخصیش نجات دهد». لیبرمن در ادامه گفت که نتانیاهو به جای اینکه مسائل قضایی خود را رسیدگی کند، یک گروه را علیه گروه دیگر می‌شوراند. یائیر لاپید رهبر احزاب اپوزیسیون در کِنست‌ (پارلمان رژیم صهیونیستی) و رهبر حزب «یش عتید» نیز در انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو تصریح کرده که وی در تلاش است تا یک جنگ داخلی به راه بیندازد.
نخستین جلسه محاکمه نتانیاهو به اتهام فساد مالی روز یکشنبه برگزار شد و وی به شدت علیه مشروعیت دادگاه حمله کرد. مقامات صهیونیستی معتقدند که وی قصد دارد تا جایگاه دادگاه را تحت‌الشعاع قرار دهد.