محاکمه مرد در سایه

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری برگزار شد محاکمه مرد در سایه شرق: روز موعود فرارسید و یکی از مهم‌ترین مدیران دستگاه قضائی در ردای یک متهم در پیشگاه دستگاه عدالت البته نه در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی بلکه در دادگاه کیفری یک استان قرار گرفت. 
اکبر طبری، معتمد دو رئیس قوه قضائیه، در 20 سال حضور خود در دستگاه قضا، به مردی بانفوذ و در سایه تبدیل شده بود که دیدارش آرزوی هر مفسد بزرگ اقتصادی بود. او که در دو دهه گذشته چهره‌‌ای ناشناخته در رسانه‌ها به حساب می‌آمد، یکباره با تغییر رئیس قوه قضائیه از کار برکنار شد و نامش به‌عنوان سرکرده باندی فاسد در دستگاه قضا منتشر شد. 
برکناری او با اخبار و حواشی بسیار از جمله حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار آملی‌لاریجانی همراه شد که موجب واکنش رسمی دفتر آملی‌لاریجانی شد. دفتر صادق آملی‌لاریجانی در واکنشی تند به این اظهارات اعلام کرد حضور آقای طبری در مجمع تشخیص مصلحت «شایعه» و «کذب محض» است. البته نکته مهم در تکذیبیه صادرشده آنجا بود که تأکید کرده بود: «برخی از اتهامات مطرح درمورد معاون اجرائی حوزه ریاست قبلا در دادسرا بررسی شده و کذب‌بودن آن محرز شده بود. رئیس قوه قضائیه پیشین هم خود مستقلا آنها را بررسی و خلاف‌بودن آنها برای وی محرز شده بود. مدعیان اگر مدعی وجود اتهاماتی دیگر هستند چرا در طول 10 سال آنها را با رئیس قوه قضائیه در میان نگذاشته‌اند؟». فقط ۱۶ روز پس از این دفاعیه بود که خبر بازداشت اکبر طبری منتشر شد. 
تأیید خبر دستگیری او سببب شد نامش یک جای ثابت در رسانه‌ها داشته باشد، از‌آنجایی‌که با تغییر رئیس قوه قضائیه نقد از عملکرد دستگاه قضا دیگر یک تابو نبود، نوشتن از احتمال وجود همدستان او در دستگاه قضا هم با منع قضائی مواجه نشد تا نشانی از آغاز فصلی جدید در دستگاه قضا و عزم جدی برای شناسایی مسئولان و قضات فاسد باشد. 


گفته می‌شود بازداشت او با دستور مستقیم سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، انجام شده است هرچند سخنگوی قوه قضائیه این ادعا را رد کرده است، اما با توجه به اخبار و حواشی مربوط به بازداشت طبری می‌توان به دقت نظر رئیسی در رسیدگی به این پرونده پی برد. برای نمونه رئیسی در سوم مهر در حاشیه هفتمین اجلاسیه خبرگان رهبری در دور پنجم، بدون نام‌بردن از طبری، گفته بود: در خود قوه قضائیه با مواردی مواجه و متوجه شدیم رشوه‌هایی اخذ شده که بهت‌آور است؛ از آپارتمان‌های ۶۰۰ متری تا ویلاهای چهار هزار متری در شمال که در نوع خود کم‌نظیر است. البته متهمان بازداشت شده‌اند و اموال نامشروع آنها ضبط شده است. بعد از مدتی مشخص شد آنچه رئیسی اشاره کرده، مربوط به پرونده طبری بوده است. 
طبری که از سوی برخی از رسانه‌ها به عنوان مرد شماره دو قوه قضائیه معرفی می‌شود، یکی از مدیران قدرتمند در دستگاه قضای بوده است و با نگاهی بر پروژه‌هایی که در وب‌سایت معاونت اجرائی حوزه ریاست قوه قضائیه با امضای «اکبر طبری، مدیر کل امور اجرائی و فنی مهندسی حوزه ریاست قوه قضائیه» دیده می‌شود، می‌توان به اهمیت و نقش او در دستگاه قضا پی برد. او در سمت مدیر کل امور اجرائی و فنی مهندسی حوزه ریاست قوه قضائیه، مسئول بسیاری از پروژه‌های تفریحی و اقتصادی و ساخت‌وسازهای قوه نیز بوده است. مواردی مانند مجتمع اقامتی رفاهی شاهچراغ شیراز، مرکز فوق تخصصی دندان‌پزشکی قوه قضائیه، مجموعه آبی و استخرهای شیراز، مشهد و سرعین و همچنین مجتمع فرهنگی رفاهی بــزرگ میلاد مشهد از جمله پروژه‌هایی بود که او مسئولیت ساخت و راه‌اندازی آن را بر عهده داشت. 
با نگاهی به اخبار و عکس‌های منتشر‌شده از جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون کنگ‌فو و هنرهای رزمی نام و تصویر طبری به‌عنوان عضو این هیئت‌رئیسه قابل مشاهده است. گزارش‌هایی نیز حاکی از این است که او در دهه 80 در صنعت خودروسازی هم فعال بوده است. با همه این توضیحات او تا قبل از بازداشت چهره شناخته‌شده‌ای برای رسانه‌ها نبود و با دوری از فضای رسانه‌‌ای مانع از انتشار جزئیات فعالیت‌هایش و نفوذش در دستگاه قضا شده بود؛ اما این روزها ماجرا تغییر کرده و آن مرد قدرتمند دستگاه قضا که با روابط نادرستش ثروتی و قدرتی رؤیایی برای خود رقم زده بود، در لباس زندانی در دادگاه حاضر شده است. 
 اولین جلسه محاکمه طبری
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرائی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و متهمان دیگر این پرونده، صبح روز گذشته به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه دادگاه قاضی بابایی ضمن تفهیم مفاد مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ و ۳۵۲ و ۳۵۳ و ۳۵۴ قانون آیین دادرسی کیفری از مستشار دادگاه خواست مواد مذکور را قرائت کند. پس از قرائت مواد مذکور قاضی بابایی از نماینده دادستان خواست جهت قرائت کیفرخواست در جایگاه قرار گیرد. قهرمانی تصریح کرد: در پرونده حاضر متهم ردیف اول که به محاکمه کشیده شده شخصی است که در طول حدود ۲۰ سال حضور در قوه قضائیه با وجود اینکه رابطه استخدامی نداشته و مأمور به خدمت بوده، اقدامات مجرمانه وسیعی را رقم زده است. طبری با تشکیل گروه مجرمانه در معاونت اجرائی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه موجب شد دفتر او به‌ کانونی جهت مراجعه برخی از متهمان برای حل پرونده خود، تبدیل شود. 
 ارتباط با مصطفی نیازآذری و تبرئه او توسط طبری
او تأکید کرد: دایره اعمال نفوذ اکبر طبری در پرونده‌های بستگان، رجال سیاسی و متهمان کلان اقتصادی قابل توجه است. قهرمانی خاطرنشان کرد: یکی از متهمان کلان اقتصادی که پرونده او با اعمال نفوذ بسته شد، مصطفی نیازآذری، فرزند کیومرث است که به‌طور غیرقانونی از کشور متواری شد. او از عناصر اصلی ارتشا در شبکه اکبر طبری است که با تشکیل ۱۰ شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با نفوذ در بستر قضائی و بانکی کشور و با فاکتورسازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور کرده و به اموال نامشروع زیادی نیز دست پیدا کرده است. او در ادامه عنوان کرد: در تاریخ ۲۷ دی سال ۹۰، مصطفی نیازآذری به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور بازداشت شد، اما علیرغم اقاریر صریح متهم با دخالت و اعمال نفوذ اکبر طبری حکم برائت او در برخی از عناوین اتهامی صادر و در برخی عناوین اتهامی دیگر نیز مسکوت ماند. همچنین بسیاری از مسئولان بانکی که در این پرونده و اقدامات مجرمانه نقش داشتند با اعمال نفوذ اکبر طبری تبرئه شدند و درحال‌حاضر، این پرونده در دست رسیدگی قرار دارد. 
 اهدای ویلای لوکس 420 میلیارد ریالی به همسر طبری در قبال تبرئه 
او افزود: فرار مصطفی نیازآذری در قبال رشوه‌ای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به ۱۵ هزار متر زمین و سه طبقه ویلای لوکس به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال در بابلسر است. قهرمانی خاطرنشان کرد: اهدای ویلایی با این ارزش در قبال کارسازی پرونده وی بوده و سعی کرده اسناد نقل و انتقال آن نیز با پوشش‌هایی انجام گیرد که هیچ اسمی از مصطفی نیازآذری و اکبر طبری وجود نداشته باشد. بلکه با واسطه بهرام حیدری‌فر به همسر اکبر طبری منتقل شد که این اقدام با تبانی یکی از سردفتران تهران و با وکالت‌نامه جعلی صورت گرفت؛ به‌طوری‌که اکبر طبری به جای همسر خود اثر انگشت زد. 
 همکاری با متهم ساخت‌وسازهای غیرمجاز در لواسانات
نماینده دادستان در ادامه گفت: از دیگر مفسدان اقتصادی که از کشور گریخته، حسن نجفی است که در مورد ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در اطراف لواسانات و همچنین با همراهی برخی از مدیران توانسته است زمین‌های ارزشمندی را وارد حوزه شهری کند که در نتیجه الحاق آن ساختمان‌ها و ویلا‌های چشم‌نواز با پول‌های نامشروع احداث می‌شود. 
 شگرد اکبر طبری برای دریافت ملک و وجوه رشوه 
او افزود: دریافتی اکبر طبری از وی مجموعه‌ای از وجوه نقد و ملک است و شگرد اکبر طبری برای دریافت ملک و وجوه رشوه با شیوه‌ای ماهرانه و به‌صورت واسطه‌ای بوده است. 
 رسول دانیال‌زاده از حمایت بی‌دریغ طبری برخوردار بود
نماینده دادستان عنوان کرد: از دیگر مفسدان اقتصادی رسول دانیال‌زاده است که حمایت بی‌دریغ اکبر طبری از او منتهی به صدور قرار منع تعقیب در برخی از پرونده‌های وی شده است. سه واحد لوکس مسکونی در ساختمان روما و سه واحد در ساختمان فلورا دریافتی اکبر طبری از رسول دانیال‌زاده بوده است. 
 تشریح اتهامات اکبر طبری 
او در ادامه با تشریح اسامی و عناوین اتهامی متهمان در کیفرخواست گفت: متهم ردیف اول اکبر طبری، فرزند احمد، متولد بابل، ایرانی و شیعه و معاونت وقت اجرائی حوزه ریاست قوه قضائیه است که براساس کیفرخواست متهم است به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در ارتشا، با وصف سردستگی، اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد ریال وجه نقد، اخذ زمین به مساحت ۳۰۰ متر مربع در خیابان کریم‌خان، اخذ زمینی مشجر به مساحت هزار و ۶۵۷ متر مربع واقع در قریه نجارکلای لواسان، اخذ آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر مربع در مجتمع سانا، تسهیل وجه نقد به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو، پول‌شویی از طریق تبدیل وجه نقد به سهام شرکت سیمان به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال، دریافت رشوه از رسول دانیال‌زاده به مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، دریافت رشوه از مصطفی نیازآذری به میزان پنج قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر، معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به رسول دانیال‌زاده که هر سه واقع در کامرانیه شمالی در ساختمان روما است. 
 ارتباط و نفوذ در پرونده‌های دیواندری ، هادی رضوی و وریا مولانایی
قهرمانی تصریح کرد: دریافت رشوه از جلیل سبحانی بابت هزینه نصب کمد در واحدی در مجتمع سانا به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، پول‌شویی از طریق انتقال دو واحد آپارتمان در روما به فرهاد مشایخ، پول‌شویی ازطریق انتقال ویلای مصطفی نیازآذری به خانم حکیمه شیرمحمدی، جعل و استفاده از اسناد مجعول در پرونده مصطفی نیازآذری، اعمال نفوذ با سوءاستفاده از مستخدمین دولتی در پرونده رسول دانیال‌زاده، اعمال نفوذ با سوءاستفاده از روابط خصوصی از مستخدمین دولتی در پرونده داوودی سرخوش‌شهری و سایرین، اعمال نفوذ در پرونده موضوع اتهامی وریا مولانایی، تأثیردادن نفوذ در اقدامات اداری در پرونده علی دیواندری، گرفتن وعده و تعهد در پرونده سید هادی رضوی و خرید زمین از حمید محمدی از دیگر اتهامات وی است. 
 اتهامات سایر متهمان که برخی از آنها متواری هستند
نماینده دادستان در تشریح عناوین اتهامی ردیف دوم پرونده گفت: حسن نجفی که با دستگیری متهم اصلی پرونده به خارج از کشور متواری شد، به مشارکت در تشکیل شبکه چندنفری در امر ارتشا، پرداخت رشوه به اکبر طبری و پرداخت رشوه به غلامرضا منصوری، قاضی وقت اجرائی لواسان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو، متهم است. وی ادامه داد: فرهاد مشایخ به مشارکت در تشکیل شبکه چندنفری ارتشا، تحصیل مال به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد وجه نقد، یک قطعه زمین واقع در نجارکلای لواسان و همچنین زمینی در کریم‌خان و تبدیل ۴۲ میلیارد ریال به سهام شرکت سیمان، پول‌شویی در دو واحد در ساختمان روما، فراهم‌کردن موجبات ارتشا میان اکبر طبری و رسول دانیال‌زاده، پول‌شویی و فراهم‌کردن موجبات تحقق ارتشا میان غلامرضا منصوری و حسن نجفی و پول‌شویی درخصوص دو واحد آپارتمان در روما متهم است. نماینده دادستان عنوان کرد: رسول دانیال‌زاده فرزند حسینعلی آزاد با قرار وثیقه به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشا، پرداخت رشوه به اکبر طبری از طریق واگذاری چند پلاک ثبتی به وی، پرداخت ۳۰ میلیارد رشوه به حمید علیزاده بازپرس وقت شعبه ۱۵ کارکنان دولت و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۱۸۳میلیاردو۲۳۳میلیون‌و ۳۰۰ هزار ریال متهم است. قهرمانی عنوان کرد: مصطفی نیازآذری فرزند کیومرث متهم ردیف پنجم پرونده که پس از دستگیری اکبر طبری از کشور خارج شد، به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشا و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان پنج قطعه زمین در بابلسر متهم است. 
نماینده دادستان گفت: متهم ردیف ششم جلیل سبحانی، آزاد با قرار وثیقه به معاونت در فراهم‌کردن موجبات رشوه میان اکبر طبری و رسول دانیال‌زاده و پرداخت رشوه به اکبر طبری و همچنین مشارکت در تشکیل شبکه چندنفری شبکه ارتشا با وصف سردستگی اکبر طبری که در دادسرا مفتوح است، متهم است. نماینده دادستان گفت: متهم ردیف هفتم محمد انوشه متواری و ساکن آلمان، به فراهم‌کردن موجبات تحقق بزه ارتشا از طریق مرتبط‌کردن جلیل سبحانی و اکبر طبری، تحصیل مال از طریق نامشروع و مشارکت در تشکیل شبکه چندنفری در امر ارتشا متهم است. 
قهرمانی ادامه داد: متهم ردیف هشتم، علیرضا صادقی، آزاد با قرار وثیقه به فراهم‌کردن موجبات ارتشا میان رسول دانیال‌زاده و اکبر طبری و پول‌شویی از طریق انتقال آپارتمان متهم است. قهرمانی اظهار کرد: متهم ردیف نهم غلامرضا منصوری که از کشور متواری شده است به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم است. وی افزود: متهم ردیف دهم، حمیدرضا قربانی به تأثیردادن نفوذ اکبر طبری در تصمیمات قضائی شعبه ۱۵ کارکنان دولت درخصوص رسول دانیال‌زاده و سایرین و همچنین تأثیردادن نفوذ اکبر طبری در جریان رسیدگی به پرونده اتهامی داود سرخوشی و سایرین و دریافت رشوه به میزان ۳۰ میلیارد ریال متهم است. 
 بیژن قاسم‌زاده ، متهم ردیف یازدهم
قهرمانی بیان کرد: متهم ردیف یازدهم بیژن قاسم‌زاده، آزاد با قرار وثیقه، به تأثیر نفوذ اشخاص دولتی در پرونده وریا مولانایی و تأثیردادن نفوذ در پرونده حسین حاجی‌زاده و نادر شریف‌زاده به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال متهم است. نماینده دادستان ادامه داد: متهم ردیف دوازدهم امیرعباس مصدق‌خاقان، فرزند محمدرضا، متولد ۶۳، آزاد با قرار وثیقه، شغل کارشناس رسمی دادگستری. اتهامات وی معاونت در جرم خرید زمین از آقای حمید محمدی توسط اکبر طبری از طریق تسهیل وقوع جرم با مباشرت آقای طبری و جعل در سند رسمی موضوع اظهار عقیده برخلاف واقع در نظریه کارشناسی به درخواست آقای طبری و ارائه آن به شعبه دوم دادگاه حقوقی است. قهرمانی تصریح کرد: متهم ردیف سیزدهم مهدی زاهدیان فرزند ابوالقاسم متولد ۵۱، شغل وکیل دادگستری و آزاد با قرار قبولی وثیقه به فراهم‌کردن موجبات جرم ارتشا از طریق مذاکره و وجه بین دانیال‌زاده و مرتضی علیزاده به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از طریق دانیال‌زاده و فراهم‌کردن موجبات تحقق ارتشا به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال همچنین تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ دو میلیارد ریال متهم است. وی تصریح کرد: متهم ردیف چهاردهم فرهاد پورعمل متولد ۴۳، به معاونت در جرم خرید زمین متعلق به حمید محمدی توسط آقای طبری از طریق تسهیل وقوع جرم با مباشرت آقای طبری متهم است. قهرمانی ادامه داد: متهم ردیف پانزدهم علی دیواندری فرزند محمد متولد ۴۶، متهم به اعمال نفوذ با سوءاستفاده از روابط خصوصی با مأموران دولتی و همچنین متهم ردیف شانزدهم، جواد ترکمان فرزند حسین متولد ۳۷، کارمند وقت معاونت اجرائی قوه قضائیه، به معاونت در بزه، گرفتن وعده و تحقق با ادعای داشتن نفوذ و ارتباط با مأموران دولتی متهم هستند. قهرمانی یادآور شد: متهم ردیف هفدهم علی صادقی، متولد ۵۵، آزاد با قرار وثیقه، متهم است به معاونت در بزه ‌گرفتن وعده و تحقق یا اذعان‌داشتن نفوذ در ارتباط با برخی مأموران دولتی با وصف مباشرت آقای طبری و همچنین متهم ردیف هجدهم علی تن‌پوشان متولد سال ۶۱، متهم است به فراهم‌کردن موجبات ارتشا بین آقای طبری و سبحانی. نماینده دادستان افزود: متهم ردیف نوزدهم بهرام حیدری‌فرد متولد ۳۱، شغل وکیل دادگستری، به فراهم‌کردن موجبات تحقق ارتشا بین آقای طبری و نیازآذری متهم است. همچنین متهم ردیف بیستم محمد هنرور به پنج فقره جعل اسناد رسمی از طریق ثبت سند به نام همسر اکبر طبری بدون حضور وی در دفترخانه و اخذ اثر انگشت آقای طبری به جای نام‌برده متهم است. وی ادامه داد: متهم ردیف بیست‌و‌یکم حسین حاج‌رضا فرزند عبدالله، به مشارکت در پرداخت رشوه به قاسم‌زاده به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال متهم است. همچنین متهم ردیف بیست‌و‌دوم نادر شریف‌نجار که با دستگیری متهم اصلی از کشور متواری شده به مشارکت در پرداخت رشوه به آقای بیژن قاسم‌زاده به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال متهم است. 
 واریز مبالغ قابل توجهی به حساب طبری در ارتباط با اراضی کلاک
قهرمانی در ادامه با اشاره به احصای ادله در کیفرخواست پرونده گفت: در تحقیقات انجام‌شده فرهاد مشایخ در نزد بازپرس عنوان می‌کند که هفت تا هشت میلیارد تومان از بانک صادرات از طریق حسن نجفی به حساب آقای طبری پرداخت شده است.
 او تصریح کرد: فرهاد مشایخ همچنین درباره وجوه پرداختی به آقای طبری می‌گوید این وجوه شامل هشت‌میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۳۰۰ متر زمین در خیابان کریم‌خان است. قهرمانی گفت: یکی دیگر از اموالی که آقای طبری از نجفی دریافت کرد یک واحد آپارتمان اداری در مجتمع سانا واقع در قیطریه تهران است که حسب اظهارات آقای مشایخ این واحد از جانب آقای نجفی به آقای طبری منتقل شده است. همچنین آقای نجفی درباره علت پرداخت رشوه به آ‌قای طبری می‌گوید که برای راه‌انداختن کار‌ها و بهره‌بردن در سیستم قضائی و جهت پیشبرد اهداف بوده است.   پرداخت 500 هزار یورو به طبری در سال 95 قهرمانی گفت: آقای مشایخ عنوان کرد این پرداخت‌ها به آقای طبری جهت انجام کار‌های متخلفانه اراضی کلاک برای پیشبرد اهداف بود. وی ادامه داد: در بررسی‌های صورت‌گرفته برخی اسناد بین مشایخ و طبری در ساخت‌وساز‌ها و تغییر کاربری کلاک به چشم می‌خورد. قهرمانی گفت: آقای طبری در آن زمان دوستی نزدیک با مالکان داشت و در ابتدا با اعمال نفوذ، کار‌های آنها را در منطقه لواسان انجام می‌داد. وی بیان کرد: مشایخ درباره وجوه و مبالغ پرداخت‌شده به طبری می‌گوید ۵۰۰ هزار یورو را که پنج بسته ۱۰۰ هزار یورویی در سال ۹۵ بود، در ماشین به آقای طبری می‌دادم که این پنج بسته در طول پنج ماه پرداخت شده است.   دریافت 100 هزار یورو در سال 86 قهرمانی، نماینده دادستان، با اشاره به روابط اکبر طبری و فرهاد مشایخ گفت: مشایخ مبالغی مانند ۸۴ میلیارد ریال، ۱۰۰ هزار یورو و یک دستگاه خودرو به طبری پرداخت کرده است. مشایخ درباره پرداخت مبلغ صد هزار یورو اظهار کرده که من به‌همراه نجفی در سال ۸۶ این مبلغ را به طبری دادیم. در گزارش اطلاعات سپاه نیز آمده: منصوری با وساطت متهم طبری اقداماتی را به نفع نجفی انجام داده است. در این رابطه قباد افشار به‌عنوان مطلع در جلسه بازپرسی اظهار کرده نجفی و شرکا اقدام به ساخت‌وساز در حاشیه سد لتیان کردند که خلاف قانون بوده است و تخلف مربوطه به مراجع ذی‌‌صلاح اعلام شد و نهایتا در سال ۹۲ حکم به توقف عملیات صادر شد، اما نجفی با پشت‌گرمی کار خود را ادامه داد.   پیگیری پرونده‌های مربوط به دانیال‌زاده توسط طبری نماینده دادستان با اشاره به ارتباط طبری با دانیال‌زاده بیان کرد: طبری ارتباط بسیار نزدیکی با رسول دانیال‌زاده داشته و در این رابطه دو واحد آپارتمان در برج دوما به مساحت ۳۸۰ و ۳۸۸ متر به فرهاد مشایخ منتقل شده و یک واحد دیگر نیز به همسر متهم طبری منتقل شده است. طبری در مورخ دوم اردیبهشت ۹۱ سه واحد آپارتمان در برج دوما از دانیال‌زاده اخذ کرده و مشایخ در این خصوص گفته که دو واحد از این آپارتمان‌ها در ظاهر به نام من است؛ اما در اصل متعلق به طبری است. همچنین یک دستگاه آپارتمان در خیابان پاسداران واقع در مجتمع فلورا توسط دانیال‌زاده به طبری واگذار شده است و یکی دیگر از اموالی که طبری از نجفی گرفته، واقع در بلوار کریم‌خان است. قهرمانی ادامه داد: پرونده‌های مربوط به دانیال‌زاده توسط طبری و به نفع دانیال‌زاده پیگیری می‌شده است. حسب اظهارات دانیال‌زاده، طبری سه واحد آپارتمان در برج دوما اخذ کرده و دانیال‌زاده مدعی شده که یک ملک در خیابان کریم‌خان به ارزش ۱۴ میلیارد تومان را در ازای آنها دریافت کرده و با عنایت به محتوای پرونده صدور حکم مجازات متهمان مورد تقاضاست.   هنوز بخش‌هایی از پرونده طبری مانده که تمام نشده است نماینده دادستان درباره ارتباط متهم طبری با مصطفی نیازآذری خاطرنشان کرد: حسب اوراق پرونده طبری یک ویلا از نیازآذری که در بابلسر واقع شده گرفته است. سرایدار ویلا اذعان کرده که شخصی به نام حسینی حقوقش را پرداخت می‌کرده است. پس از این اظهارات عکس متهم طبری به سرایدار ویلا نشان داده شد که سرایدار بیان کرد که این شخص همان حسینی است. سازنده ویلا نیز گفته که شخصی به نام حسینی را می‌شناخته، اما هزینه ساخت ویلا به مبلغ سه‌میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان توسط نیازآذری پرداخت شده است. قهرمانی گفت: پرونده سیدهادی رضوی یکی از پرونده‌هایی است که اکبر طبری به‌همراه عوامل خود پیگیر آن بوده است.   61 نفر بازداشت شده‌اند قهرمانی افزود: در این پرونده ۶۱ نفر بازداشت شدند که بعضی از آنها با قرار وثیقه آزاد هستند. نماینده دادستان گفت: ابعاد پرونده بسیار پیچیده بود و ما از روز اول نمی‌دانستیم قرار است چه اتفاقی بیفتد و بیشتر توجه‌مان به دانیال‌زاده بود که هر‌چه جلوتر می‌رفتیم به ابعاد بیشتری دسترسی پیدا می‌کردیم؛ در این میان برخی از متهمان از جمله نیاز‌آذری متواری شدند. وی ادامه داد: مشکلی که وجود داشت آن بود که ما باید پرونده‌های دیگری هم مطالعه می‌کردیم که البته بازپرس تلاش زیادی کرد، لذا برای حصول اطمینان ۲۵۰ پرونده کلاسه مطالعه شد. همچنین ٣٠ شکایت در این پرونده وجود دارد. در دل پرونده طبری به برخی از متهمان رسیدیم. نماینده دادستان تصریح کرد: هنوز بخش‌هایی از پرونده طبری مانده که تمام نشده و امید است به‌زودی آنها هم به قرار نهایی منجر شود. قاضی بابایی در این هنگام با توجه به نزدیکی به زمان اذان ظهر با اعلام این مطلب که فرصت دفاع برای متهم در این جلسه میسر نیست، خطاب به متهم طبری گفت: فرصت برای متهم محفوظ است.