رسوایی انتخاباتی برای ترامپ فقط 6 هزار نفر به سخنرانی آمدند!

  سرویس خارجی-آسوشیتدپرس روز یکشنبه تصویری را از «دونالد ترامپ» پس از شروع دور تازه کارزار انتخاباتی خود در شهر «تالسا» ایالت «اوکلاهما» منتشر کرد که پیام زیادی داشت. ترامپ گره کروات خود را باز کرده و بسیار خسته به نظر می‌رسید. بر اساس گزارش‌ها سالن محل این نشست 100 هزار نفر گنجایش داشته و برگزار کنندگان پیش‌بینی می‌کردند 20 هزار نفر در این تجمع حاضر شوند اما تنها 6 هزار نفر حاضر شدند. روزنامه «گاردین» نیز نوشته ترامپ به همراه دختر و دامادش، بابت حضور‌اندک طرفداران در این تجمع انتخاباتی از مسئول کارزار انتخاباتی خشمگین هستند. بر اساس این گزارش «برد پارسکِیل» مسئول کمپین انتخاباتی ترامپ روز یکشنبه به‌خاطر عملی نشدن وعده حضور صدها هزار نفر در این تجمع انتخاباتی تحت فشار قرار گرفته و دونالد ترامپ و همچنین کارزار انتخاباتی او در بیانیه‌های جداگانه در توجیه استقبال سرد از تجمع انتخاباتی تالسا تلاش کردند  دموکرات‌ها، جنجال‌های رسانه‌ها درباره همه‌گیری کرونا و همچنین تظاهرات مخالفان در این شهر را عامل آن معرفی کنند.
عدم استقبال طرفداران ترامپ از سخنرانی او سبب شد سخنرانی ویژه ترامپ و «مایک پنس» معاون او هم لغو شود. این مراسم نهایتاً برای حفظ آبرو به سالنی با ظرفیت ۱۹ هزار نفر منتقل شد. به گفته اداره آتش‌نشانی تالسا ۶ هزار نفر و به گفته کمپین ترامپ ۱۲ هزار نفر در این تجمع شرکت کردند. شبکه «اِن‌بی‌سی» نیز با اشاره به خشم ترامپ از حضور‌اندک هوادارانش گفت: «او حتی پیش از ترک واشنگتن دی‌سی هم عصبانی بود زیرا دستیارانش ابتلای ۶ عضو کمپین در تالسا به ویروس کرونا را علنی کرده بودند». کارزار ترامپ مدعی است معترضان با قرار‌دادن موانع فلزی،  مانع از ورود هواداران به محل برگزاری تجمع انتخاباتی ترامپ شده بودند. با این حال گاردین نوشته، «اولیویر لفلند» خبرنگار این روزنامه و خبرنگاران دیگر رسانه‌ها هیچ‌گونه شواهدی درخصوص انجام چنین اقداماتی از سوی معترضان مشاهده نکرده‌اند.
بهره‌برداری رقبا از رسوایی ترامپ
«برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که چندی پیش از انتخابات کنار کشید نیز درباره این موضوع اظهارنظر کرد. سندرز در توئیت نوشت: «ترامپ شب بدی در تالسا داشت. تعداد بسیار کمی (در تجمع انتخاباتی او) شرکت کردند. حتی حامیان او هم می‌دانند که کووید-۱۹ واقعی و خطرناک است و نباید در یک تجمع در مکانی بسته پخش شود». این عضو ارشد کنگره آمریکا افزود: «مهم‌تر اینکه، شاید مردم دارند می‌فهمند که او (ترامپ) یک دروغگوی بالفطره و شیاد است. بیایید به مبارزه‌مان ادامه دهیم».