رکورد وحشتناک کرونا در آمریکا 40/000 مبتلا تنها در یک روز!

داده‌های وبگاه جهانی «ورلد امتر» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز به 9 میلیون 739 هزار نفر رسیده و با این سرعت هفته آینده مبتلایان از 10 میلیون نفر خواهد گذشت. طی این مدت 492 هزار نفر نیز به دلیل ابتلا به این ویروس متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای جهان که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند آمریکا بدترین وضعیت را دارد و زیر سایه بی‌کفایتی دولت ترامپ متاسفانه هر روز شهروندان زیادی به این ویروس مبتلا و جان خود را از دست می‌دهند. هفته گذشته مقام ارشد وزارت بهداشت آمریکا صراحتا در جلسه استماع کنگره این کشور به این واقعیت تلخ اذعان کرد که «کرونا آمریکا را به زانو درآورده است». نیویورک تایمز نوشت آمریکا روز پنجشنبه با ثبت بیش از ۴۰ هزار مورد ابتلا به کرونا، رکورد تازه‌ای را در این زمینه به جا گذاشت.به نوشته این روزنامه در حالی آمریکا در زمینه ثبت ابتلا به کرونا رکورد زده که برخی ایالت‌های این کشور، بازگشایی و کاهش محدودیت‌ها را به تعویق‌انداختند.
در نشانه‌ای آشکار از وضعیت وخیم ابتلا به کرونا در آمریکا، تیم کاری مرتبط با کرونای کاخ سفید اعلام کرده تصمیم دارد برای نخستین بار پس از دو ماه وقفه، جلسه توجیهی در این زمینه برگزار کند. این در حالی است که آخرین جلسه توجیهی این گروه در ۲۷ آوریل(8 اردیبهشت) برگزار شده بود.رکورد تازه آمریکا در موارد تازه ابتلا به کرونا در حالی به ثبت رسیده که
دست کم چهار ایالت آلاباما، آلاسکا، مونتانا و یوتا بالاترین موارد ابتلای روزانه به کرونا را به ثبت رسانده‌اند.همچنین در ایالت کالیفرنیا، جایی که فرمان باقی ماندن در خانه‌ها، خصوصاً در اوایل این همه گیری به اجرا در آمد، شمار مبتلایان روز پنجشنبه از ۲۰۰ هزار مورد فراتر رفت.این در حالی است که مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا ممکن است 10 برابر بیشتر از آن چیزی باشد که اکنون در آمار‌ها اعلام شده است.مرکز مهار بیماری‌های عفونی در آمریکا اعلام کرده است که مطابق برآوردهای جدیدش احتمالاً تا به حال بیش از ۲۰ میلیون نفر در آمریکا ویروس کرونا گرفته‌اند.تاکنون بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر در آمریکا مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند و مرگ بیش از 124 هزار نفر مرتبط با کووید-۱۹ اعلام شده است.« رابرت ردفیلد»، مدیر مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا، به خبرنگاران گفت تفاوت میان شمار واقعی مبتلایان با آمار رسمی به این برمی‌گردد که آزمایش‌ها از مبتلایان با علایم بیماری گرفته می‌شود و ناقلان بدون علامت ویروس آزمایش نمی‌شوند.
حمله بایدن به ترامپ


جوبایدن رقیب دموکرات ترامپ که هر روز به هر بهانه‌ای کفایت وی را برای ریاست جمهوری زیر سؤال می‌برد به دنبال رکورد زنی آمریکا در شمار مبتلایان روزانه کرونا بار دیگر به ترامپ حمله کرد.جو بایدن، با انتشار یک پیام توئیتری نوشت: دونالد ترامپ، بدترین فرد ممکن است که ما را در مسیر مقابله با شیوع بیماری همه‌گیر جهانی هدایت می‌کند. بایدن طی سخنرانی در شهر لنکستر، خواستار گسترش دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا از طریق طرح «اوباماکر» شد و گفت: ترامپ مثل بچه‌ای است که نمی‌تواند باور کند این اتفاق برای او افتاده است. خب، این همه‌گیری برای او اتفاق نیفتاده، برای همه ما اتفاق افتاده و وظیفه او ناله و شکایت کردن نیست؛ وظیفه او این است که کاری در این خصوص انجام دهد. روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز گزارش داده که ترامپ از ۲۲ ژانویه سال جاری میلادی تا ۲۳ ژوئن
(2 بهمن 98 تا 3 تیر99 ) بیش از ۶۰ بار تلاش کرده که تهدید بیماری کرونا را کوچک نشان دهد. نتایج نظرسنجی مشترک رویترز-ایپسوس نیز نشان می‌دهد میزان رضایت آمریکایی‌ها از مدیریت ترامپ در بحران ویروس کرونا به پایین حد از زمان شیوع کرونا تاکنون رسیده است.بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هیل، نتایج نظرسنجی فوق حاکی از آن است که تنها ۳۷ درصد از مردم آمریکا عملکرد ترامپ در زمینه پاسخگویی به موقع و مناسب به بحران «کووید-۱۹» را مورد تأیید قرار‌دادند که این پایین‌ترین رقم از ماه مارس (اواخر اسفند ۹۸) تاکنون است.