تـکرار رای بـه حسن روحانی

گروه سیاسی: ماراتن انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود به‌طوریکه امروز آخرین روز تبلیغات نامزدهاست و دو نامزد اصلی انتخابات، بیشترین تکاپوها برای افزایش سبد رای خود دارند.این روزها با توجه به شکل‌گیری دو قطبی روحانی - رئیسی ،ستادهای تبلیغاتی این کاندیداها  بیش از پیش به فکر نمایش قدرت و جنگ روانی هستند و زورآزمایی این دو کاندیدا در محل‌های تجمع و سخنرانی‌های آنها و جنگ روانی رسانه‌های مطبوعشان مشهود است. رئیسی دیروز به مصلی تهران رفت و حسن روحانی علی‌رغم جوسازی‌های پوشالین رسانه‌های اصولگرا، با استقبال کم‌نظیر مردم اهواز و زنجان روبرو شد.گفتنی است با انصراف دیروز  اسحاق جهانگیری چهار کاندیدا در گود انتخابات باقی ماندند و رقابت اصلی بین حسن روحانی و
 ابراهیم رئیسی است.
رییس‌جمهور در جمع پرشور مردم اهواز  گفت: من این روزها درد ریزگرد را بیشتر می‌فهمم ریزگرد ریا، ریزگرد سیاه‌نمایی و تضعیف ایران را می‌بینم. او با بیان اینکه حضور شکوهمند و بزرگ شما در اهواز را مشاهده می‌کنیم، اظهار داشت: شما برای آینده خود اینجا آمدید. ما در سال ۹۲ با یکدیگر عهدی بستیم. در برخی‌ موارد موفق بودیم و در برخی موارد در نیمه راه ماندیم. ما همه دست به دست هم دادیم تا تحریم ایران را ببندیم و حصر ایران را بشکنیم. ما دست به دست هم دادیم و به خوبی از حقوق ایران دفاع کردیم. روحانی تاکید کرد: ایران متعلق به همه ایران است. رهبری متعلق به همه جوانان ایران است. چرا مردم ایران را قطعه‌قطعه می‌کنید و درصد درست می‌کنید. ما ملت صد در صدی هستیم. چرا در روستاها دروغ می‌گویید و توهین می‌کنید؟ چرا به معلمان و دانشجویان ایران توهین می‌کنید. مردم ایران عاشق اسلام هستند. این دروغ‌های شما تاثیرگذار نیست. چرا می‌گویید اگر روحانی انتخاب شود یارانه شما قطع می‌شود. ما می‌گوییم باید نظام تامین اجتماعی برای ایران فراهم شود. شما که علیه ایران توهین می‌کنید آیا این دولت یک اقدام مثبت نداشته است؟ آیا در گندم خودکفا نشدیم؟‌ آیا در نظام بهداشت و درمان بهتر نشدیم؟
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح دیروز در جمع هواداران خود در سالن 6 هزار نفری انقلاب زنجان با تأکید بر اینکه همه مردم آماده یک تصمیم بزرگ ملی هستیم، اظهار کرد: روز جمعه باید میان یکی از دو راه تصمیم بگیریم؛ یا به سمت قله برویم و پرچم ایران را به اهتزاز درآوریم یا خدای نکرده به سمت دره برویم و عزت خود را از دست دهیم.


وی با تأکید بر اینکه مردم زنجان و ایران راه قله را انتخاب خواهند کرد خطاب به برخی رقبای خود خاطرنشان کرد: به جوانان اعتماد کنید و در روستاها به مردم دروغ نگویید؛ مردم را با اتوبوس جمع نکنید و در پادگان‌ها نهار چرب ندهید چرا که همه دنیا همین چند روز نیست.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق و صداقت از سوی سایر کاندیداها گفت: مگر رهبر انقلاب نفرمودند که مرّ قانون را رعایت کنید؟ پس رعایت قانون کجا رفته است؟؛ مگر ایشان نفرمودند که حق‌الناس را رعایت کنید؟؛ پس حق‌الناس کجا رفته است؟ روحانی با انتقاد از برخی سیاست‌ها در صداوسیما اظهار کرد: همه کارمندان صداوسیما افراد خوبی هستند و خبرنگاران و تولیدکنندگان آن رسانه نیز زحمتکش هستند و ما آنها را دوست داریم. اما این رسانه گرفتار یک باند سیاسی شده است.این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از رفتار برخی رقبای خود گفت: اگر می‌خواهید به روحانی توهین کنید، چهار سال این کار را انجام دادید. باز هم توهین کنید اشکالی ندارد اما چرا به معلمان کشور توهین می‌کنید و به دروغ می‌گویید که در مدارس ما ضد عفت و حجاب به فرزندانمان درس داده می‌شود. پس شرم و خجالتتان کجا رفته است؟ روحانی همچنین با بیان اینکه «ما پای صندوق‌های رای می‌رویم تا حصر را بشکنیم»، خاطر نشان کرد: به آن‌هایی که می‌خواهند قدرت در انحصار یک گروه خاص باشد، می‌گویم که قدرت ایران متعلق به همه ملت ایران است. ما حصر قدرت در کشور، حصر ایران و تحریم ایران را نمی‌پذیریم. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: زندگی مادی و معنوی و دین و آخرت ما با اراده و حضورمان در صحنه‌های اجتماعی، بویژه پای صندوق‌های رای روز ۲۹ اردیبهشت تحقق می‌یابد. وی همچنین گفت: صدا و سیمایی که همه کارکنانش زحمت کش‌اند گرفتار یک باند سیاسی است؛ به جای شورای نگهبان از جوانان می‌خواهم نظارت کنید.