اولتیماتوم به فرهاد ، غرق شدن رویاهای ناپلئون و ریزش سکه ای موهای کریمی!


 
 
پــــس‌لــــرزه‌هــــای نتــــایــــج ضعیــــف استقــــــلال


اولتیمـاتـوم بـه فـرهـاد،  چشمک به قلعه‌نویی و استرا!
 
استقلال تهران پس از بازی با نفت مسجد‌سلیمان در هفته هجدهم لیگ برتر تا دوشنبه که دیدارش با سایپا در هفته بیست‌و دوم لیگ برتر انجام شد، دیگر رنگ برد را ندیده است. آبی‌های پایتخت پس از بازی با نفت مسجد‌سلیمان به دیدار پرسپولیس رفتند و بازی برده را در دقایق پایانی با تساوی عوض کردند. پس از آن هم بازی با الاهلی عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کرده و به این تیم باختند و در ادامه هم با یک گل مغلوب گل‌گهر سیرجان شدند. پس از تعطیلی چند ماهه لیگ استقلال با برگزاری دیدار معوقه‌اش با فولاد برگشت که البته این بازی را هم به شاگردان جواد نکونام واگذار کرد و در ادامه هم مقابل سایپا به میدان رفت و با تساوی یک-یک متوقف شد تا تیم مجیدی یک آمار فاجعه‌بار ثبت کند. کسب فقط 2 امتیاز از 5 بازی و از دست دادن 13 امتیاز در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا قطعا خوشایند مدیران و هواداران استقلال نیست، بخصوص آن‌که با نتایجی که در هفته بیست‌و دوم به دست آمد، فولاد‌خوزستان بالاتر از استقلال قرار گرفت و حالا آبی‌ها حتی شانس اندکی برای کسب سهمیه آسیا دارند. همه این اتفاقات باعث شد شایعاتی درباره آینده کادرفنی استقلال مطرح شود از جمله اولتیماتوم باشگاه به فرهاد مجیدی و استعفای سرمربی آبی‌ها. البته این شایعات بی‌دلیل هم نبود. سرمربی تیم فوتبال استقلال در اقدامی عجیب پس از تساوی تیمش مقابل سایپا تمامی دنبال‌کننده‌های خود را در صفحه اینستاگرام حذف کرد. بعد از شکست استقلال مقابل فولاد در اهواز بود که فرهاد مجیدی در پستی جنجالی در اینستاگرام از ویلای امیردشت و فوتبال پاک صحبت کرد. وی به نوعی مدعی شد در آن مسابقه در حق تیم وی اجحاف شده اما این بار و بعد از توقف تیمش، در اینستاگرام اقدام عجیب دیگری انجام داد. البته مدیرعامل باشگاه استقلال جور فرهاد را در فضای مجازی کشید و این بار او از این طریق به هواداران پیام داد! احمد سعادتمند مدیر‌عامل باشگاه استقلال در صفحه شخصی‌اش از تماشاگران تیم به خاطر نتیجه‌ای که در بازی با سایپا رقم خورد، عذرخواهی کرد. او خطاب به هواداران استقلال نوشت: «فقط می‌تونم بگم از شما پوزش می‌خوام که دل‌تون شاد نشد اما تلاشم دو برابر خواهد شد.» در ادمه هم سعید رمضانی سرپرست تیم استقلال نسبت به شایعه استعفای فرهاد مجیدی واکنش نشان داد و گفت: «این یک شایعه است و در این‌خصوص صحبتی نمی‌‌کنم.»
 
با همه این‌ها نمی‌توان از کنار شایعات گذشت، بخصوص آن‌که با وجود ممنوعیت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها‌ به‌خاطر کرونا آن‌ها در فضای مجازی حضور فعالی دارند و به اتفاقات واکنش نشان می‌دهند. در چند روز اخیر فضای مجازی به شدت علیه فرهاد مجیدی است و آن‌ها خواستار کناره‌گیری او شده‌اند. بنابراین بحث اولتیماتوم حتی اگر شایعه باشد هواداران از آن استقبال می‌کنند. بر‌اساس شنیده‌ها نتایج اخیر استقلال اصلا برای مدیران این باشگاه خوشایند نبوده و شنیده می‌شود مدیران استقلال فقط تا بازی با تراکتور به مجیدی فرصت داده‌اند و در صورت عدم کسب نتایج دلخواه در 2 بازی آینده مقابل پارس جم و تراکتور، مجیدی رفتنی می‌شود و نامجومطلق به‌صورت موقت جانشین او خواهد شد. برای فصل بعد هم امیر قلعه‌نویی و گزینه‌های خارجی از جمله آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق آبی‌ها مدنظر مسئولان باشگاه هستند و حتی در فضای مجازی کمپینی برای بازگشت قلعه‌نویی تشکیل شده است! اتفاقا برخی از رسانه‌ها نظر سرمربی سپاهان در‌مورد این‌که هواداران استقلال در فضای مجازی کمپین در خواست بازگشت او را به این تیم راه‌انداختند جویا شده‌اند. قلعه‌نویی در این باره گفته است: «من فضای مجازی را زیاد دنبال نمی‌‌کنم ولی اگر چنین چیزی وجود دارد، از کسانی که لطف دارند ممنون هستم. من در‌حال حاضر تمام تمرکزم روی سپاهان و بازی‌های باقی مانده است و می‌خواهیم با بهترین شرایط ممکن در 3 جبهه‌ای که می‌جنگیم کار را به پایان برسانیم. من پیشنهاد تیم ملی را رد کردم، چرا‌که می‌خواستم کارم را در سپاهان به پایان برسانم.» حال باید دید این اظهارنظر به خاطر رعایت قواعد حرفه‌ای‌گری بوده یا به دلخوری قلعه‌نویی از استقلالی‌ها برمی‌گردد و او بابت رفتارهای گذشته مسئولان و هواداران استقلال ناراحت است و به این زودی‌ها قصد بازگشت به این تیم را ندارد.
 
 
نتیجه آخرین نبرد بزرگ دریایی  قرن 18 چه بود؟
غرق شدن رؤیاهای ناپلئون  در رود «نیل»!
 
رود نیل برای مصریان باستان مقدس بود؛ عامل و باعث حاصلخیزی در سرزمینی باستانی که روزگاری بر جهان متمدن سروری می‌کرد. اما نام این رودخانه بزرگ و مشهور، برای ناپلئون بناپارت خوش‌یُمن نبود؛ سحرگاه روز اول آگوست سال 1798 نیروی دریایی انگلیس به فرماندهی هوریشیو نلسون در خلیج «ابوقیر»، جایی در محل اتصال رود نیل به دریای مدیترانه، در برابر نیروی دریایی فرانسه صف‌آرایی کرد. فرانسوی‌ها، پیش از آن مصر را که در کنترل امپراتوری عثمانی بود، تصرف کرده بودند. تصرف مصر، نخستین گام برای بلندپروازی‌های آسیایی ناپلئون بناپارت بود. او می‌خواست با طرح یک نقشه دقیق و با استفاده از راه آبی دریای سرخ، خود را به هند برساند و مهم‌ترین مستعمره بریتانیا را تهدید کند. فرانسوی‌ها در روز اول آگوست، ناوگانی مجهز به میدان آوردند؛ 13 ناو جنگی و چهار ناوچه؛ در مقابل انگلیسی‌ها هم دست خالی نبودند؛ 13 ناو جنگی و دو کشتی تدارکاتی داشته‌های آن‌ها را تشکیل می‌داد. در چنین وضعی، بُرد با طرفی است که تجربه نبردهای دریایی بیشتری داشته‌باشد و انگلیسی‌ها دارای این تجربه بودند. نبرد دریایی «نیل»، سه روز به طول انجامید و در شامگاه روز سوم آگوست با شکست کامل فرانسه پایان یافت. 9 کشتی فرانسوی توسط انگلیسی‌ها به غنیمت گرفته شد و حدود پنج‌هزار نفر از نیروهای ناپلئون از بین رفتند؛ در مقابل، تلفات انگلیسی‌ها فقط 218 نفر بود! این شکست تمام معادلات ذهنی ناپلئون را به هم ریخت و رؤیاهای دریایی او را در رود نیل، غرق کرد. به این ترتیب، او به دنبال یافتن راهی زمینی برای رسیدن به شرق رفت؛ نخست مسیر ایران را آزمود؛ ژنرال گاردان را به ایران فرستاد و با فتحعلی‌شاه قرارداد فین‌کنشتاین را امضا کرد؛ اما وقتی طرح عبور از ایران برای رسیدن به هند را غیرقابل اجرا دید، به سراغ روسیه رفت تا با اشغال این کشور، راهی به سمت شرق باز کند. اما هر دو نقشه، نقش بر آب شد؛ گویی رؤیای رسیدن به شرق از طریق زمینی هم، در همان نبرد نیل، در رودخانه باستانی مصر دفن شده بود؛ ناپلئون هیچ‌گاه نتوانست به رؤیای شرقی خود جامه عمل بپوشاند.

 
 
 
بیشتر بدانیم   جادوگر هنوزبا آلوپسی آره آتا درگیر است؟  عوامل موثر بر ریزش موی سکه ای، به بهانه انتشار تصاویر جدیدی از علی کریمی از سال 95 که خبری در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشرشدمبنی براین که «علی کریمی»؛ بازیکن پیش کسوت فوتبال کشورمان مشکل ریزش موی سکه ای  دارد و این مشکل «آلوپسی آره آتا» نام دارد چند سالی می‌گذرد. کریمی به تازگی تصاویری در اینستاگرامش منتشر کرد که چهره اش را از دورتر می بینیم اما مشهود است هنوز از این بیماری رنج می برد. با توجه به محبوبیت ویژه کریمی و نگرانی احتمالی هوادارانش بد ندیدیم شما را با این بیماری آشنا کنیم.  این بیماری جزو دسته بیماری های خود ایمن قرارمی‌گیرد زیرا سیستم ایمنی بدن فولیکول مو را به عنوان ماده غیر خودی در نظر می گیرد و به آن حمله می کند، به همین دلیل موها دچار ریزش می شود ومنطقه ای کوچک یا بزرگ  از آن به صورت سکه ای طاس می شود. دلایل مختلفی مانند ژنتیک، فشارعصبی، کم خونی و... را برای بروز این مشکل بر می شمارند.هم اکنون راهی برای پیشگیری از آن شناخته نشده است. معمولا بیماری خوب می‌شود، موهای ریخته شده دوباره رشد می کند و در بیمارانی که تعداد این نواحی کم و اندازه آن‌ها کوچک است معمولا بهبود کامل است. این بیماری غیر قابل پیش بینی است و ممکن است دوباره عود کند.