سينما تعطيل نمي‌شود

از روز چهار تير ماه با رعايت كليه نكات بهداشتي صاحبان سينما در سراسر كشور اقدام به بازگشايي سالن‌ها كردند. دو فيلم خوب «شناي پروانه» و «خوب و بد جلف؛ ارتش سري» براي مردم به نمايش درآمد و اكران شد. دو فيلمي كه صاحبان آن پذيرفتند در شرايط بسيار سخت مساله اكران را حل كنند كه اين در نوع خودش جاي تقدير و تشكر دارد. 
خصوصا از جناب آقاي رسول صدرعاملي قدرداني مي‌كنيم كه فيلم‌شان را دراين وضعيت اكران كردند. الان چند روزي است كه فيلم‌ها در سينماها نمايش داده مي‌شود و شواهد و قرائن هم نشان مي‌دهد مردم از تماشاي فيلم‌هاي روي پرده استقبال مي‌كنند ضمن اينكه تاكنون رعايت نكات بهداشتي از جانب آنها حيرت‌آور و تحسين‌برانگيز بوده است. اما نكته‌اي كه در اين ميان وجود دارد اينكه بايد ببينيم چقدر از حركت سينمايي و حرفه‌اي و فوق‌العاده صاحبان آثار سينمايي كه راضي شدند در اين شرايط فيلم‌شان نمايش داده شود حمايت مي‌شود. طبيعتا از صداوسيما خصوصا تلويزيون انتظار مي‌رود با پخش تيزرهاي فراوان وارد ميدان شود و مردم را به سينما رفتن و ديدن اين فيلم‌ها تشويق كند. 
از طرف ديگر از شهرداري تهران و ديگر شهرها توقع داريم كه با نصب بيلبورد در نقاط مختلف شهر نشان دهند كه حامي فيلم‌هاي در حال اكران هستند و بازگشايي سينماها و نمايش اين فيلم‌ها را به اطلاع مردم برسانند و بر سر زبان‌ها بيندازند. از تماشاچيان فيلم هم مي‌خواهيم در روزهاي آينده با آرامش كامل و با رعايت كليه نكات ايمني و بهداشتي نسبت به فيلم ديدن اقدام كنند و نشان دهند تماشاگر ايراني بهترين تماشاگر در همه دنيا است. اميدوارم با حمايت همه سينماگران، همه تهيه‌كنندگان پخش‌كنندگان، مسوولان دولتي در وزارت ارشاد اكران اين دو فيلم و فيلم‌هايي كه در آينده به نمايش درمي‌آيد با موفقيت پيش برود و حركت بازگشايي سينما تداوم پيدا كند. معتقدم با رعايت كليه نكات ايمني انشالله سالن‌هاي سينما براي حضور مخاطبان امن خواهد بود و به هيچ‌وجه سينما دوباره درگير كرونا و تعطيلي نخواهد شد چراكه در اين اوضاع بغرنج، نمايش فيلم‌هاي روي پرده وسيله تفريح و سرگرمي مردم ما است. ما بر باز بودن درِ اين خانه اصرار داريم و نسبت به آن حساسيم و همه اهالي سينما تاكيد مي‌كنيم بايد براي سلامتي خود و خانواده‌مان كليه نكات بهداشتي را رعايت كنيم.