۶۵ هزار طرح خرد خانگی در سراسر کشور اجرا می‌شود

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: امسال ۶۵ هزار طرح خرد خانگی که حدود ۱۰ درصد گوشت کشور در این حوزه حل می‌شود را برنامه‌ریزی کردیم  و امیدواریم تا پایان امسال  با اجرای این طرح شاهد تولید ۲۵ هزار تن گوشت قرمز و ۵ هزار تن گوشت سفید باشیم.
محمد مخبر ظهر دیروز در آیین بهره‌برداری از فاز نخست پروژه دامپروری صنعتی 3 هزار رأسی مولد، تولید علوفه به روش هیدروپونیک و آغاز عملیات طرح دانش‌بنیان تکثیر گاوهای ممتاز با روش آزمایشگاهی جنین با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت مردم اظهار داشت: دشمن با تمام توان بسیج شده که مسائل اقتصادی کشور را دچار اخلال کند و معیشت مردم را هدف گرفته، و فکر می‌کند که می‌تواند در این زمینه مسئله‌ای را ایجاد کند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: با یک‌ سیاست منسجم و هدفمند می‌توان هم شاهد رونق تولید روستایی و هم  حل تورم باشیم.
وی ادامه داد: بیش از 35 میلیارد دلار در خانه‌های مردم داریم در صورتی که اگر آن را  با تدبیر به گردانه سرمایه‌گذاری وارد کنیم کشور ظرف یک سال آینده به نقطه مطلوبی می‌رسد.


 وی تصریح کرد: سال گذشته در سیستان و بلوچستان با اجرای 10 هزار طرح اجتماع‌محور 10 درصد گوشتی که وارد می‌کردیم در داخل کشور تولید شد و بیش از 100 میلیون دلار صرفه‌جویی اقتصادی شد و این اتفاق بزرگ ظرف 4 ماه انجام شد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بیان کرد: حدود 97 درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود ولی برای تولید آن نزدیک به 700 میلیون دلار مواد اولیه باید وارد شود،  برنامه‌ریزی شده که ظرف سه سال با کمک مردم، بخش خصوصی و ظرفیت ستاد اجرایی 500 میلیون دلار آن را حل کنیم که تا کنون 180 میلیون دلار آن محقق شده است.
مخبر ادامه داد: امروز با بهره‌برداری از این واحد تولیدی دامی که پیش‌بینی می‌کنیم در بهمن ماه امسال به بهره‌برداری برسد، 600 فرصت شغلی ایجاد می‌شود و بیش از 35 هزار تن شیر از این مجموعه تامین می‌شود که یک اتفاق بزرگ است.
وی خاطرنشان کرد: تولید آزمایشگاهی جنین و افتتاح مرکز تولید علوفه نیز دو اتفاق بزرگ است که انجام می‌شود.
وی بیان کرد: دو ویژگی در حوزه ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای طرح‌ها مدنظر است یکی بحث غیرماندگاری است، مجموعه‌ای که به صورت 100 درصد توسط ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود به متقاضی واگذار می‌شود، بحث دیگر کانون پشتیبانی شبکه مردمی است که درحال ساماندهی آن هستیم در صورتی که ما به عنوان مثال 400 گوسفند بین مردم توزیع کنیم و علوفه آنها را تامین کنیم می‌توانیم ‌با یک آورده کم‌ و حداقل مصرف آب، شاهد تولید چندین برابری تولید گوشت در کشور باشیم، این طرح که به صورت یک زنجیره است در سیستان و بلوچستان اجرا شده و تلاش بر این است در سایر استان‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت مردم محقق شود.