تولید روزانه ۴ میلیون ماسک در ستاد اجرایی فرمان امام(ره)


عبدالعلی صاحب‌محمدی ، در آیین مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان که با توزیع 65 هزار بسته پروتئینی در استان گلستان آغاز شد، اظهار داشت: علاوه بر آن روزانه ۲۵۰ تن ژل و محلول‌ضدعفونی‌کننده و هر هفته دوهزار و ۵۰۰ کیت تشخیص کرونا در این واحدها تولید می‌شود.
وی بیان کرد: این نهاد همچنین در مرحله اول ۲۰۰ هزار کیت تشخیص و ۴۵۰ هزار گان را تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داد.
وی افزود: برای تولید و تامین اقلام دارویی، تجهیزات و مواد ضدعفونی‌کننده در این نهاد بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش هم به صنوف آسیب دیده از کرونا اختصاص یافت.
وی ادامه داد: برای تامین و توزیع بسته‌های معیشتی، اقلام بهداشتی و خدمات دیگر در ایام کرونا بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه مستقیم توسط این نهاد اختصاص یافت.


دومین مرحله رزمایش همدلی و احسان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با توزیع ۶۵ هزار بسته پروتئینی در استان گلستان آغاز شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این آیین اظهارکرد: برابر تصمیم ستاد مرکز و اعلام آن از سوی رئیس‌ستاد، توزیع چهار میلیون بسته پروتئینی به خانواده‌های نیازمند و شاغلان صنوف آسیب‌دیده از بیماری کرونا در تمامی استان‌های سراسر کشور توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال انجام است.
محمد مهدی سلمان زاده ، گفت: در استان گلستان این اقدام خداپسندانه با عنوان «رزمایش مرحله دوم همدلی و احسان» و برابر تاکیدات مقام معظم رهبری با ۱۳۰ هزار قطعه مرغ گرم و ماهی در میان ۶۵ هزار خانوار در حال توزیع است.
وی ادامه داد: در این مرحله از رزمایش هم همانند اجرای طرح‌ها و برنامه‌های گذشته بنیاد احسان از ظرفیت‌های خوب جوانان استانی در قالب شناسایی و توزیع توسط ۲۰۰ گروه از جمله گروه‌های جهادی، موسسات خیریه، سمن‌ها و فعالین اجتماعی استفاده شده است.
سلمان زاده بیان کرد: این رزمایش در این مرحله بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بنا به تصمیم ستاد مرکز بنا است بسته‌ها مرغ و ماهی که تولید خود استان است، بین نیازمندان توزیع شود.
وی گفت: این ستاد در رزمایش مرحله اول همدلی و احسان تعداد ۱۷ هزار بسته و به صورت سبد کالا و مایحتاج خانواده‌ها شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، چهار بسته ماکارونی، دو قوطی روغن مایع، دو بسته حبوبات، رب گوجه و غیره توزیع و جمعاً مبلغ پنج میلیارد تومان هزینه شد.