کارخانه فولاد ‌سازی پنسیلوانیا هم آتش گرفت

سرویس خارجی-یک شنبه هفته گذشته بود که خبر رسید ناو جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» با شعار « هنوز جنگ را شروع نکرده‌ام» آتش گرفته است.
پس از آن، مقامات نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند این ناو عملاً به آهن پاره تبدیل شده و باید غرق شود و بالاخره، چهارشنبه خبر رسید که آتش این ناو خاموش شده است اما پنجشنبه رسانه‌های آمریکا خبر دادند بزرگ‌ترین کارخانه فولاد‌‌سازی جهان در ایالت «ایندیانا» منفجر و سپس، دچار آتش سوزی شد. البته ادعا شد که هیچ آسیبی در اثر انفجار و آتش‌سوزی این کارخانه به کارکنان آن وارد نشده است. در پی آن، طولی نکشید که خبر رسید، یک نیروگاه برق ایالت ایندیانا نیز آتش‌
گرفت. این نیروگاه که «شافر» نام دارد، در منطقه «ولسفیلد»
واقع است. در ادامه این رویدادهای سریالی و مشکوک، روز جمعه نیز یک کارخانه شیمیایی در نزدیکی فرودگاه آتلانتا در ایالت جورجیا دچار آتش سوزی گسترده شد.


منابع آمریکایی اعلام کردند که همه کارکنان کارخانه در پی وقوع این حادثه، آن را ترک کردند. پس از آن هم نوبت به ایالت جورجیا رسید؛ در این ایالت نیزیک کارخانه مواد شیمیایی آتش گرفت و مسئولان آمریکایی طبق معمول، توضیح قانع‌کننده‌ای درباره آن ارائه نکرده‌اند.
دیروز نیز رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، کارخانه فولاد شهر امبریج در ایالت پنسیلوانیا در حادثه‌ای مشابه، دچار آتش‌سوزی گسترده شده است.آتش‌نشانان دو شهر «بیور» و «آلگینی» صبح روز شنبه برای خاموش کردن آتش، روانه محل وقوع حادثه شدند.
بر اساس اعلام مقامات محلی، به دلیل آنکه کارخانه پس از وقوع آتش‌سوزی به سرعت تخلیه شده، کسی در این حادثه آسیبی ندیده
است.
مسئولان این کارخانه اعلام کردند که با خاموش شدن آتش، در حال ارزیابی میزان خسارت‌های وارد شده به این تاسیسات هستند.
این آتش‌سوزی حدود ساعت پنج بامداد شنبه (به وقت محلی آمریکا) روی داده و آتش‌نشانان از چند منطقه برای مقابله با آن، به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند.
آتش سوزی در ناو
دیروز همچنین پایگاه خبری «دیفنس نیوز» در مطلبی، از آتش گرفتن یک ناو جنگی دیگر آمریکا خبر داد.به گفته فرماندهی سیستم‌های دریایی، به دنبال آتش سوزی
بخشی از ناو جنگی «کرسارج» در بندر نورفورلک آمریکا، نیروی دریایی دستور توقف فعالیت شرکت کشتی ‌سازی «داینامیکس ناسکو» را صادر کرد.
به گفته مقامات آمریکایی، حادثه به دنبال افتادن جرقه‌ بر روی مواد پلاستیکی رخ داده و آتش نشان‌ها به سرعت آتش را خاموش کرده‌اند و جلوی آتش سوزی گسترده گرفته شده است.
«روری اوکانر» سخنگوی فرماندهی سیستم‌های دریایی آمریکا گفته است که به علت اینکه این ناو در اسکله مربوط به شرکت کشتی ‌سازی داینامیکس ناسکو
بوده است، کلیه فعالیت‌های این شرکت به علت راستی آزمایی اجرای دستورالعمل‌های ایمنی، متوقف
خواهد شد.