ایران سراسر جشن و شادمانی شد

آرمان: شب گذشته بعد از اعلام نتیجه‌ انتخابات، ایران سراسر پر از جشن و شورو نشاط شد. هرچند اعلام رسمی انتخابات طول کشیده بود، اما بسیاری از مردم تا صبح بیدار بودند تا از نتیجه انتخابات سرنوشت‌ساز کشورشان آگاه شوند. نتایج اولیه انتخابات حدود 8 صبح اعلام شد و روحانی با اختلاف قابل توجهی از همان ابتدا به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران در دولت دوازدهم برگزیده شد. حدود ساعت دو بعد از ظهر بود که کار تمام و حسن روحانی با حدود 24‌میلیون رأی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران اعلام شد.
جشن در تهران، شادی در شهرستان‌ها
حسن روحانی بلافاصله بعد از تایید نتیجه انتخابات به‌صورت زنده با مردم سخن گفت و اعلام کرد: هرچند حدود 60‌درصد واجدین شرایط به وی رأی داده‌اند، اما او خود را بر اساس قانون رئیس‌جمهور تمامی مردم ایران می‌داند. بعد از اعلام این خبر مردم در ابتدای شب در خیابان‌های اصلی شهر‌های بزرگ جشن پیروزی گرفتند. در تهران خیابان‌های اصلی شهر پر از جوانانی بود که با نشان دادن علامت پیروزی به یکدیگر تبریک می‌گفتند. در شهرستان‌ها هم مردم در کنار ستاد‌های مرکزی روحانی جمع شدند و به ابراز شادمانی پرداختند. همچنین برخی اخبار از شهر‌های کوچک نیز از شادمانی مردم به مناسبت انتخاب حسن روحانی حمایت داشت. مردم در سراسر ایران از دوستی خود و حمایتشان از رئیس‌جمهور می‌گفتند و در برخی از شعارها بر خواست‌های مختلف خود که در طول انتخابات به گوش روحانی در شهر‌های مختلف رسانده بودند، تاکید داشتند.
جشنی توام با آرامش و احترام


البته جشن پیروزی حسن روحانی این بار متفاوت بود. در سال 92 برخی از هواداران روحانی در جشن پیروزی وی برخی شعارهای تحریک‌کننده دادند که البته با مخالفت غالب مردم مواجه شده بود، اما در جشن شب گذشته همه چیز رنگ‌و‌بوی اخلاقی داشت. مردم که با قدرت هرچه تمام در برابر بی‌اخلاقی‌های برخی از رقبای روحانی ایستاده بودند، در جشن پیروزی شب گذشته خود با اخلاق و مروت تنها به شادی می‌پرداختند. شب گذشته همه آمده بودند و به شادی می‌پرداختند؛ جشنی برای ایران 1400 تا ایرانی سرافراز را به رخ بکشند.