شکست سیاست دشمن، نتیجه بصیرت دینی و مهارت ملّی ایرانیان است


۸۸۰۰ تن از اساتید و مدرسین دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به ملّت ایران، تأکید کردند: شکست سیاست دشمن، نتیجه بصیرت دینی و مهارت ملّی ایرانیان است.
در بخشی از این نامه آمده است: اینک بر جهانیان آشکارشده که آمریکا با همه برگه‌های خود علیه میهن‌مان بازی کرد و دیگر چیزی برای به میدان آوردن ندارد؛ تحول بزرگی که دولت آمریکا می‌تواند ظرف ماه‌های آینده رقم بزند هرگز بیشتر از ایجاد تنش‌های سیاسی و یا برخی چالش‌های ایذایی ـ امنیتی نیست. زیرا هدف وی صرفاً انتخابات و پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی از طریق تولید یک دشمن مصنوعی و اعلام پیروزی‌های بی‌هزینه ‌بر او برای عبور از مشکلات و تحت‌الشعاع قرار دادن جنگ‌های خیابانی آمریکا است، راهبردی اصلی که به ایجاد التهابات در بازارهای جهانی و اغتشاش در کشور مهمی‌مانند ایران وابسته است.
اساتید دانشگاه‌ها افزوده اند: وعده‏ای که آمریکا درباره سیاست خود برای تابستان داغ در ایران به جهانیان می‏داد اینک به‌دلیل مقاومت اسلامی و ملّی شما، کمانه کرده و ایالت‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های آمریکا را به صحنه نبرد خیابانی کشانیده است؛ تابستان داغ در ایران به تابستان جنگی در آمریکا تبدیل ‌شده است. او که ورودش به کاخ سفید را با دیوارکشی مابین آمریکا و مکزیک، اخراج مهاجرین و پاره کردن برجام گره ‌زده اینک در تنهایی خود دست‌وپا می‌زند و همانند روزهای تنهایی شاه ایران در کاخ نیاوران، برای نفوذناپذیری مردم عدالت‌خواه آمریکا به کاخ سفید به پناهگاه زیرزمینی رفته و با دستور او دیوارهای بلند بتونی مقابل دفتر کارش ایجاد شد با این وصف می‌توان گفت، کار دشمن تمام شد! به‌گونه‌ای که به مزاحمت هوایی برای مسافران عادی هواپیمایی ماهان دست ‌زده است امّا معماران استراتژی‌های ایرانی در اینجا هم با راه‌اندازی مانوری اقتدار آفرین در خلیج ‌فارس و هجوم عملیاتی واقعی به ماکت ناو هواپیمابر او، در مجاورت نیروهایش، آبرویی برای آمریکا نگذاشته و او را ذلیل کردند!
این نامه خاطرنشان کرده است: دو حزب اصلی آمریکا بخش بزرگ مشکل ایرانیان‌اند، ظرفیت میهن معطل پیروزی یا شکست آنها نشود!


عامل بسیاری از مشکلات کشور و دیگر کشورهای جهان
جنبش استادی کشور ضمن ستایش بصیرت شما ملّت شریف ایران و آگاهی مردم از برنامه و نقشه‌های شوم دشمن در شرایط فعلی، بر موارد زیر که یقیناً جزو مهارت‌ها و دانسته‌های شما نیز است، تأکید می‌کند: عامل بسیاری مشکلات کشور و دیگر کشورهای جهان، سیاست‌های غلط آمریکا است، به همین دلیل ما در کنار شما می‌گوییم در فرض ادعای دوستی او، بزرگ‌ترین کمک این کشور به ملّت ایران و سایر ملّت‌ها، تغییر سیاست‌های زورگویانه و سودجویانه آنها است.
دولت در بازی دموکرات‌ها وارد نشود
اساتید دانشگاه‌ها تصریح کرده‌اند: در همین‌جا فرصت را غنیمت شمرده و از دولت محترم می‌خواهیم زمزمه احتمالی رصد مجدد ضلع پیروز انتخابات آمریکای جنگ‌زده را به کنار نهاده و در بازی دام‏گسترانه دموکرات‌های خبیث‌تر از جمهوری‌خواهان وارد نشوند. دولتمردان باید برای جبران سیاست‌های غلط هفت‌ساله گذشته، قدرت و قوای مادی و معنوی ملّت ایران را به‌جای نگاه به بیرون بنشانند و ضمن دوری از خطاهای مجدد محاسباتی در برابر دشمن اصلی ایرانیان، در ماه‌های باقی‌مانده تا پایان دولت دوازدهم کمربندها را برای تداوم کار محکم‌تر کنند تا ضمن خدمتگزاری بی‌چون‌وچرا، زمینه را برای دولت‌مردان تازه‌نفس پس از خود فراهم سازند.
استادان و نخبگان در جنگ روایت‌ها و نبرد اراده‌ها
 در کنار مردم هستند
در بخشی از این نامه آمده است: جنبش استادی ایران هم‌صدا با ملّت بزرگ ایران از همه اساتید، دانشگاهیان، نخبگان و دانشجویان و اهالی علم و فضیلت می‌خواهد تا پیشدستانه و در تحلیل و تبیین‌های پیشینی نسبت به رسالت تاریخی خویش در این مقطع مهم ایفای نقش کرده و نقش مهمی‌ در برملا کردن نقشه‌های دشمن و جلوگیری از دستیابی آنها به اهداف خویش را برعهده گیرند.
به گزارش فارس، اساتید دانشگاه‌های کشور افزوده‌اند: ما استادان و مدرسان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی، فنی و مهارتی کشور با شما مردم که صاحبان و ولی‏نعمتان این آب‌وخاک هستید میثاق می‌بندیم تا درنبرد با تحریف گران تاریخ و رویدادها و نیز مقابله فکری و علمی‌ با سارقان افکارعمومی، با غلبه برخوانش ضدایرانی تحولات کشور، پیروزِ جنگ روایت‌ها باشیم؛ در تبیین شرایط و بیان ریشه‌های اصلی مشکلات اقتصادی کشور در کنار شما ملّت بزرگ باشیم؛ اهداف دشمنان ملّت ایران در افزایش مشکلات اقتصادی و بهره‌برداری سیاسی از آن را به‌درستی روایت کنیم.