اخبار کوتاه


موافقت رهبری با تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر

حضرت آیتالله خامنهای با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و یکصد و سی و پنج تن (۲۱۳۵) از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
حجتالاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم در نامهای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پروندههای عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شدهاند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیتالله خامنهای قرار گرفت.

 

 

گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی
جز لاینفک زندگی مردم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بیان کرد: گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی انگار جزئی لاینفک از زندگی مردم شده و گویا مسوولان به این امر عادت کردهاند. به گزارش ایسنا، عبدالناصر درخشان گفت: در برههای از تاریخ زندگی خویش قرار داریم که ما را نمایندگان ملت ایران مینامند اکنون در دنیایی به سر میبریم که پر از زشتی، زیبایی و پر از خوبی و بدی است. بگذاریم ارزشهای متعالی انسانی در جهت رفع محرومیت از مردمان این سرزمین و آنانی که کمتر دیده شدند مورد توجه باشند. وی ادامه داد: مراقب قضاوت تاریخ سرزمینمان در خصوص خودمان باشیم. گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی گویی جزئی لاینفک از زندگی مردم این سرزمین شده و گویا مسئولین به این موضوع عادت کردهاند.