اولین واکنش تاج به جنجال 170 میلیاردی ویلموتس

مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای مشترک با ورزش سه و آخرین خبر درباره جزییات ماجرای مارک ویلموتس و اتخاد رای در فیفا توضیحاتی داد که گزیده آن را می‌خوانید.
 وکیل آقای ویلموتس نامه‌ای به ما نوشته که باید به آن‌ها اشاره کنم. آقای دکتر جانگلینز به ما این‌طور نوشته است: «ما موکلین آقای ویلموتس هستیم و در زمان عقد قرارداد شما به ما گفته بودید که پول ما را از فیفا و بانک‌‌های خارجی پرداخت می‌کنید. در نتیجه با تمام درکی که موکلین ما از مشکلات فدراسیون، ولی به دلیل وجود این تحریم‌ها و این‌که شما تحریم را بهانه کردید، این موضوع برای ما قابل قبول نیست و خواهان آن هستیم که این وجوه هرچه زودتر به ما پرداخت شود.»
 این اخطار اول موکلان ایشان بود. یک اخطار دوم هم ایشان نوشت. ما در همین دوره 20 الی 25 نامه به وزارت ورزش و سایر و نهادهای مرتبط ارسال کرده‌ایم. پول آقای ویلموتس مانند پول آقای کی‌روش و همه مربیان دیگر، از فیفا تامین می‌شود. ما تا حالا هیچ پولی را از بانک مرکزی دریافت نکردیم یا این‌که از صرافی بخریم. معمولا با نامه‌ای به فیفا به آن‌ها می‌گوییم که از محل مطالبات ما به سرمربی بدهید.»
 آن 2 میلیون یورو پیش‌پرداخت اولیه را از شرکت شستا گرفتیم و به حساب ویلموتس واریز کرده‌ایم. بعضی‌ها گفتند سوءاستفاده شده است. ما 2 میلیون یورو گرفته‌ایم و همه آن به حساب ویلموتس رفته است. ویلموتس تنها 75 هزار یوروی آن را توانسته برداشت کند. پس مختصر اگر بخواهم جواب بدهم، رای ویلموتس نه به واسطه بندهای قرارداد که به واسطه پرداخت نشدن 2 ماه از مطالباتش صادر شده است. اگر بهترین وکلای عالم هم قراردادی را بنویسند، اگر شما 2 ماه پول فردی را ندهید، می‌تواند برود و شکایت کند.»
 البته من امیدواری دارم در مورد این قرارداد و می‌گویم که این رای چرا و به چه دلیل باید شکسته شود. ما پولمان در فیفا بسته شده و فیفا به این موضوع اقرار کرده که من نمی‌توانم پول را بدهم و خودش نمی‌تواند ما را محکوم کند. ما فکر می‌کنم عددی نزدیک به 7.5 میلیون یورو در فیفا داریم. البته یک مقدار هم الان شل‌تر شده و می‌توان مقداری از پول را به فرد ثالث واگذار کرد که قبلا نمی‌شد.»