ماجرای روستای ابوالفضل تصمیمی استانی بود /بنای بنیاد ملایمت با مردم است

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بیانیه این بنیاد که روز پنجشنبه (6 شهریور ) منتشر شد، آمده است: «با توجه به تصرفات صورت گرفته طی سالیان گذشته در اراضی زردشت اهواز که باعث سوءاستفاده‌هایی از خانواده‌های نیازمند و محروم ساکن در این اراضی شد، مراجع قضایی برای جلوگیری از سودجویی‌ها و زمین‌خواری در این اراضی، حکم به رفع تصرف این زمین‌ها را صادر کردند.»
این بیانیه می افزاید : «بر همین اساس اقدام اخیر، گرچه در جهت جلوگیری از توسعه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و با هماهنگی کامل استاندار، دادستان، شهرداری و سایر مسئولان مربوطه انجام شد ولی بنیاد مستضعفان به محض اطلاع از موضوع، درخواست توقف اجرای احکام صادره را خواستار شد.»
بنیاد مستضعفان همچنین در بیانیه خود تصریح کرده است : «لذا به دنبال توقف اجرای احکام صادره مقرر شد با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) طی ۲ هفته، خانواده‌های محروم ساکن این اراضی شناسایی شوند و پس از فراهم شدن زمینه انتقال این خانوارها به منطقه‌ای مسکونی و تامین هزینه پیش پرداخت مسکن این خانوارها توسط بنیاد مستضعفان، اجرای احکام قانونی درخصوص این اراضی، انجام شود.»
آنچه به نفع مردم و اهالی روستاست


همان را دنبال می‌کنیم
همچنین سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان نیز روز شنبه (8 شهریور) در گفت وگوی تلفنی با آیت الله فرحانی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، درباره حوادث روستای «ابوالفضل» اهواز اظهار داشت: بنیاد مستضعفان معمولا با اقشار ضعیف تفاهم می‌کند و اصلا روحیه بگیر و ببند در این سازمان نیست.
وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان زمین زیادی دارد که در تصرف مردم هستند، اضافه کرد: بنیاد مستضعفان در هیچ جا چنین رویه و برنامه‌ای ندارد که قلع و قمع کند و بنای ما تفاهم و ملایمت با مردم است.
فتاح ادامه داد: شورای تامین استان، شهرداری و دادستانی گفته بودند اینها زمین خوار هستند، در حالیکه این تصمیمی است که استان گرفته است.
به گزارش ایرنا وی با اعلام آمادگی برای حل مشکل اهالی روستای موسوم به ابوالفضل اظهار داشت: بنیاد مستضعفان با مردم اهواز است، ما طرفدار مردم و کنار مردم هستیم و آنچه به نفع مردم و اهالی مستضعف و روستاست، همان را دنبال می‌کنیم، البته از سوی دیگر شهرداری و استانداری نکات قانونی در این زمینه مطرح کرده‌اند.
بین نظر بنیاد مستضعفان و تصمیمی که
 در استان گرفته شده تفاوت وجود دارد
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان نیز در این تماس تلفنی خواستار حل مشکل اهالی روستای موسوم به ابوالفضل در اهواز شد.
آیت الله عبدالکریم فرحانی افزود: این مسئله باید به مردم منعکس شود که بین نظر بنیاد مستضعفان و تصمیمی که در استان گرفته شده، تفاوت وجود دارد. مسئولان استانی اعم از شورای تامین و شهرداری و دادگستری نباید از حیثیت مردمی بنیاد مستضعفان مصرف کنند.
فرحانی با اظهار نگرانی از روند رسیدگی به این مسئله، اظهار داشت: مسیر رسیدگی به این مسئله به خوبی طی نشده و خروجی در جلسات کارشناسی آن چیزی می‌شود که الان شاهدش هستیم که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.
دلجویی ناجا از مردم روستای
 ابوالفضل اهواز
گفتنی است عصر چهارشنبه (5 شهریور ) تعدادی از ماموران ناجا و اجراییات شهرداری با حضور فرماندار اهواز، معاون دادستان در اجرای حکم خلع ید بخشی از اراضی بنیاد مستضعفان در روستای ابوالفضل اهواز با همراهی نماینده بنیاد مستضعفان به این روستا مراجعه کرده، که بین آنها و مردم و مشاجره و درگیری به وجود آمده که با دخالت عوامل انتظامی بدون خسارت مالی و جانی درگیری تحت کنترل قرار گرفت.
با توجه به اهمیت نگرانی مردم و به جهت جلوگیری از سوءاستفاده معاندین از این حادثه بنا به تدابیر تعدادی از معاونان انتظامی استان، فرمانده شهرستان اهواز برای دلجویی از مردم روستای ابوالفضل در منزل حجت الاسلام سید یوسف موسوی امام جماعت این روستا حضور یافت و از مردم این روستا که در منزل وی حضور یافته بودند، دلجویی و نشستی تعاملی برگزار کردند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ضمن تشریح اجرای این حکم که بنا به درخواست بنیاد مستضعفان و مصوبه استانداری و دستور قضایی بوده است راجع به مشکل پیش آمده با مردم مذاکره کرد.
پیش از این فرمانده انتظامی شهرستان اهواز هر گونه تیراندازی به سمت مردم روستای ابوالفضل(ع) این شهرستان را تکذیب و اظهار کرد: ماموران این فرماندهی تنها برای جلوگیری از ادامه درگیری دخالت کرده‌اند.مردم و مسئولان ناجا در این دیدار تاکید کردند بایستی مطابق قانون با عاملان اصلی زمین خواری برخورد شود.