حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست


محسن حاجی میرزایی دیروز در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما درباره تازه‌ترین تصمیمات درخصوص نحوه تعامل دانش‌آموزان با معلمان، با تاکید بر اینکه همچنان نظر و توصیه ما آموزش حضوری است، افزود: با این حال، هیچ یک از مدارس دولتی و غیر‌دولتی حق ندارند که دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کنند.
حاجی میرزایی اظهارداشت: ما موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش‌آموزان ارائه کنیم، تدابیر لازم اندیشیده شده است و امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد را فراهم کرده‌ایم.
وی تاکید کرد: از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است، چون در مدرسه تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش‌آموزان را داریم و آموزش شکل بهتری
می‌گیرد.


وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند، گفت: در شیوه نامه وزارت بهداشت نیز آمده است که دانش‌آموزانی که در مدارس حضور می‌یابند، ساعات کوتاهی در مدرسه خواهند بود و بنابراین باید بخشی از آموزش‌های آنها نیز به صورت غیرحضوری انجام
شود.
حاجی میرزایی ادامه داد: گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به ویروس کرونا درچند روز گذشته درمدارس نداشته ایم ولی ما به نگرانی خانواده‌ها احترام می‌گذاریم و آنها مختار هستند آموزش حضوری و یا غیر حضوری را انتخاب
کنند.
بیش از 50 درصد دانش‌آموزان
آموزش حضوری را انتخاب کردند
وی یادآور شد: آمارهای تدریجی ما هم نشان می‌دهد تا چند روز گذشته بیش از 50 درصد دانش‌آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند و بقیه دانش‌آموزان آموزش مجازی و تلویزیونی را ترجیح دادند.
وزیر آموزش و پرورش با‌اشاره به اینکه همه خدمات شبکه آموزش دانش‌آموزی تا دو روز آینده در دسترس همگان خواهد بود، افزود: به‌روز‌رسانی نسخه جدید شبکه دانش‌آموزی از روز جمعه آغاز شد و ما نیازمند حداکثر 72 ساعت زمان هستیم که اطلاعات لازم به شبکه جدید شاد (شاد2) منتقل شود.
حاجی میرزایی بیان کرد: ممکن است در اتصال به شبکه در برخی مدارس همچنان مشکلاتی وجود داشته باشد که این مشکلات به زودی برطرف خواهد شد.
وی تاکید کرد: محتوای آموزشی روی شاد بارگذاری شده و امکان برگزاری کلاس‌های زنده نیز وجود دارد. ما دیروز گزارشی داشتیم که حدود 500 هزار ارتباط زنده در شبکه شاد برقرار شده است.
استفاده از شاد رایگان است
وزیر آموزش و پرورش گفت: با دستور رئیس‌جمهور استفاده از شاد رایگان است و معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند بدون دغدغه آموزش‌های مدرسه را در این شبکه دنبال کنند.
وی افزود: در تماسی که با وزیر ارتباطات داشتم، گفتند که معلمان و دانش‌آموزان با استفاده از هر اپراتوری می‌توانند از اینترنت رایگان شاد استفاده کنند.