آغاز پویش مردمی مشق احسان در شهرها

علی چهاردولی، در گفت‌‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سومین سال پویش ملی «مشق احسان» برای تأمین نوشت‌افزار دانش‌آموزان با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قالب تهیه ۵۰۰ هزار بسته تحصیلی حمایتی برای مناطق کم برخوردار و محروم کشور در حال اجرا است.
وی ادامه داد: همدان مسئولیت پشتیبانی بسته‌بندی ۵۰ هزار بسته هدیه تحصیلی برای پنج استان غربی کشور شامل همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و کردستان را بر عهده‌ دارد.
وی با بیان اینکه نوشت‌افزار برای تمامی دوره‌های تحصیلی در دو جنسیت دختر و پسر تهیه شده است، مطرح کرد: بسته‌بندی هدیه‌های حمایتی-  تحصیلی در دانشگاه بوعلی سینا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در حال اجراست و طی چند روز آینده به اتمام می‌رسد.
مسئولیت توزیع بسته‌های تحصیلی بر عهده ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و تحت نظر نماینده ولی فقیه در استان‌ها است که تعداد ۱۰ هزار بسته حمایتی  هر یک به ارزش دو میلیون ریال مختص استان همدان است و نیروهای مشغول به کار از گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان هستند.


روز دوشنبه  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان و معاون وی از نحوه تهیه بسته‌های حمایتی-  تحصیلی بازدید به عمل آوردند.
 برگزاری همایش سیل مهربانی همکلاسی‌ها در قزوین
همایش سیل مهربانی همکلاسی‌ها با حضور مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان قزوین و دانش‌آموزان در مدرسه توحید ماندگار قزوین برگزار شد.
رئیس ‌سازمان دانش‌آموزی استان قزوین گفت: دبیرستان توحید قزوین پایلوت استانی طرح دومین «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» انتخاب شد.
جبار حسنعلی‌پور‌، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های شدید در استان سیستان و بلوچستان و برخی از نقاط جنوب شرقی کشور که منجر به آب‌گرفتگی شدید برای هموطنان عزیزمان در آن خطه و در مواردی موجب ویرانی و خسارت‌هایی شده است وزارت آموزش و پرورش نیز در مواجهه با نیازهای فوری و عمومی این مناطق و در لبیک به پیام مقام معظم رهبری که همه مردم و دستگاه‌ها و نهادها را به یاری فراخوانده‌اند، طرح «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» را با مشارکت و هم‌افزایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی شامل: (پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌آموزی و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر) و شوراهای دانش‌آموزی همزمان با سراسر کشور روز دوشنبه هفتم بهمن ماه در دبیرستان توحید قزوین به عنوان پایلوت استان در این طرح و تمام مدارس استان قزوین برگزار کرد.
وی افزود:‌ امیدواریم این طرح به صورت مطلوب اجرا شود و این حرکت خیرخواهانه به عنوان یک فرصت تربیتی و اجتماعی قلمداد شده تا بخشی از آلام و خسارات وارد شده به دانش‌آموزان و خانواده‌ها برطرف شود.
رئیس‌ سازمان دانش‌آموزی استان قزوین تصریح کرد: شوراها و تشکل‌های دانش‌آموزی ظرفیت عظیمی در مدارس هستند که با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان حرکت‌های خیرخواهانه‌ای همچون سیل مهربانی همکلاسی‌ها را به شکل گسترده‌ای اجرا کرد.
توزیع لوازم‌التحریر در بین مناطق
 کمتر برخوردار بجنورد
با آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار نیازمند لوازم‌التحریر و لباس نو هستند.
 در این راستا گروه‌های مردمی در شهرستان بجنورد به‌صورت خودجوش با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی دلگرمی را به دانش‌آموزان مناطق محروم هدیه می‌دهند.
مدیر دبستان علامه حلی 1 دوره اول گفت: دانش‌آموزان پایه سوم این آموزشگاه با پول‌های خود به خرید وسایل مورد نیازشان پرداختند و خرید از مغازه‌ها را تجربه کردند‌.
علیرضا اسدی‌، ‌افزود‌: در این برنامه آموزشی، دانش‌آموزان مداد و مدادرنگی، جامدادی‌، ساعت‌مچی و ساعت رومیزی‌، دفتر‌، اسباب‌بازی و وسایل فانتزی مورد علاقه خود را خریدند.
او اظهار داشت‌: این برنامه در راستای تدریس مفهوم ارزش پول در کتاب ریاضی پایه سوم انجام شد.
مدیر دبستان علامه حلی 1 دوره اول با اشاره به اینکه آموزش ارزش پول و مدیریت مالی بهتر است از دوران کودکی آغاز شود‌، ادامه داد‌: دانش‌آموزانی که مفاهیم و اصول مالی را می‌دانند، هنگام رویارویی با مسائل و مشکلات اقتصادی پخته‌تر عمل می‌کنند.
بنی‌اسدی تصریح کرد‌: خانواده‌ها باید مقدار معینی پول در اختیار فرزندان خود بگذارند و از او بخواهند که به همان میزان برای خودش خرید کند، این کار باعث می‌شود او سعی ‌کند که خواسته‌های خود را براساس اهمیت اولویت‌بندی کند.
سایر اخبار این روزنامه
گناه نابخشودنی اهانت به پیامبر(ص) برای انحراف اذهان از توطئه صهیونیست‌هاست دشمن سلامت مردم فقط کرونا نیست!(یادداشت روز) اخبار ویژه افشاگری بی‌سابقه از باندفساد و فحشای ترامپ و همسرش بیش از 12 هزار تخت بیمارستانی تا پایان سال به تخت‌های کشور اضافه می‌شود قدردانی سرلشکر سلامی از رکوردزنی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در آبرسانی 25 روزه به غیزانیه آغاز پویش مردمی مشق احسان در شهرها قیمت‌های کنونی بازار خودرو قطعاً شکسته می‌شود ضرورت اتخاذ تصمیم واحد درخصوص موضوع فلسطین و توافق خیانت بار امارات با رژیم صهیونیستی عملیات ساخت خط 10 متروی تهران به طول 43 کیلومتر آغاز شد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کمی‌ عجولانه و غیرکارشناسی خودکار پرت کردن در مذاکرات هسته‌ای نشانه جدیت و صلابت دیپلمات‌هاست! گناه نابخشودنی اهانت به پیامبر(ص) برای انحراف اذهان از توطئه صهیونیست‌هاست گناه نابخشودنی اهانت به پیامبر(ص) برای انحراف اذهان از توطئه صهیونیست‌هاست