داعش در انگلیس حمام خون به راه انداخت


سرویس خارجی-تاوان تقسیم تروریست‌ها به خوب و بد و حمایت از تروریست‌های خوب از سوی کشورهای غربی و به خصوص آمریکا، فرانسه و انگلیس را طی 5 سال گذشته مردم بی‌گناه این کشورها پس داده‌اند. طی چند سال گذشته غرب و کشورهای مرتجع عربی هزاران تروریست سلفی تکفیری را راهی غرب آسیا کرده و از سوی دیگر دولت‌های غربی در خود منطقه نیز با پول ،سلاح و دیپلماسی از گروه‌های تروریستی عملاً حمایت کرده‌اند. این حمایت از تروریست‌ها و از حامیان و پدرخوانده آنها هنوز هم ادامه دارد و همین دو روز پیش بود که ترامپ در عربستان به دیدار  «ملک سلمان» شاه و پدر خوانده تروریسم سلفی تکفیری در منطقه شتافت. امروز هیچ کس وجود ندارد این واقعیت را که آل‌سعود، ایدوئولوگ تکفیری‌های تروریست است، رد کند. ضمن اینکه بسیاری از سرکردگان داعش و تکفیری‌ها سعودی هستند.
 آمریکا، فرانسه و انگلیس اگر چه با حمایت از تروریست‌های تکفیری در منطقه غرب آسیا هزاران خانواده را داغدار کرده‌اند اما این تروریست‌ها که حالا مار خورده و افعی شده‌اند دسته دسته و گروه گروه در حال بازگشت به کشورهای غربی هستند و نشانه‌های آن نیز حملات گاه و بیگاه آنها در فرانسه، انگلیس، بلژیک و آمریکاست. جدیدترین این حملات شامگاه دوشنبه در منچستر انگلیس ده‌ها غیرنظامی را به خاک و خون کشید.
حادثه اول در سالن کنسرت
پلیس انگلیس اعلام کرد بر اثر وقوع انفجار در سالن منچستر «آرنا» که در آن کنسرت اجرا می‌شد، 22نفر کشته و حدود 59 نفر زخمی شده‌اند. این انفجار هنگامی رخ داد که گروهی از جوانان شرکت‌کننده در این کنسرت، در حال ترک سالن بودند. «منچستر آرنا» نام یک محوطه سربسته در منطقه «هانس‌بانک»در شهر منچستر انگلیس است. این سالن که در شمال مرکز شهر واقع شده، در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن «ویکتوریا منچستر» قرار دارد.


گفته می‌شود این انفجار ساعت 10 شب دوشنبه به وقت محلی در محوطه بیرونی این سالن به وقوع پیوسته است. بنا بر اعلام پلیس مردی که گمان می‌رود عامل انفجار بوده در محل جان باخته است. کودکان و نوجوانان نیز در میان کشته شدگان مشاهده می‌شوند. داعش ساعاتی پس از این حادثه مسئولیت آن را برعهده گرفت.
منابع بیمارستانی می‌گویند با توجه به نوع  جراحات، عامل انفجار احتمالا یک بمب مملو از میخ بوده است. در این بمب‌ها، میخ‌ مانند ترکش عمل می‌کند. تصویری از توییت یک کاربر نیز نشان می‌دهد که وی ساعاتی قبل از انفجار، با هشتگ «داعش»، از تهدید در سالن منچستر آرنا خبر داده است. حساب‌های کاربری وابسته به اعضای داعش در شبکه‌های اجتماعی نیز از این حادثه اظهار خوشحالی کرده‌اند. منابع امنیتی انگلیس اعلام کردند فرد بمبگذار، احتمالا مردی با چهره‌ای آسیایی بوده که یک کوله پشتی به همراه داشته است. یک مرد 23 ساله نیز در رابطه با این اقدام تروریستی بازداشت شده است. برخی گزارش‌ها حاکی است، این انفجار انتحاری بوده است.
واکنش ترزا می‌
در نخستین واکنش، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس این انفجار را محکوم کرد و آن را یک «حمله تروریستی هولناک» خواند. نخست وزیر انگلیس بعد از جلسه فوق العاده امنیتی کابینه گفت: «دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور بر این باورند که هویت مهاجم انتحاری منچستر را می‌دانند، هرچند هویت این شخص فعلا فاش نمی‌شود اما هنوز روشن نیست که آیا مهاجم به تنهایی این حمله را تدارک دیده و انجام داده یا عضو گروهی بوده است.»
 به گفته وی سطح هشدار امنیتی در انگلیس در سطح بالا و جدی است که این به معنای احتمال وقوع حوادث تروریستی در هر زمانی در این کشور است.
حادثه دوم؛ مرکز تجاری منچستر
اما همزمان با انتشار لحظه به لحظه اخبار انفجار تروریستی منچستر و پس از اظهارات ترزا می منابع خبری از شنیده شدن صدای دو انفجار دیگر در یک مرکز تجاری در شهر منچستر انگلیس خبر دادند. ده‌ها نفر از این مکان فرار کرده‌اند. بر اساس این گزارش یک مرکز خرید در مرکز شهر منچستر اواسط دیروز (سه‌شنبه) و تنها ساعاتی بعد از حمله تروریستی اول ، تخلیه شد برخی شاهدان از شنیدن صدای مهیبی خبر دادند.
پلیس مسلح با حضور در مرکز خرید «آرندِیل» محوطه اطراف آن را محاصره کرد. هنوز معلوم نیست که آیا این حادثه با حادثه دوشنبه در ارتباط بوده است یا خیر.