دادستان نظامی تهران خبر داد صدور رای بدوی پرونده حادثه تروریستی سال ۹۷ اهواز

دادستان نظامی‌ استان تهران گفت: رای بدوی پرونده حادثه تروریستی رژه خونین سال ۹۷ اهواز صادر شد.
به گزارش «ابتکار» به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، غلامعباس ترکی درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: در این حادثه عوامل جنایتکار وابسته به گروهک‌های تکفیری با تیراندازی‌های بی هدف، جمعی از مردم را به گلوله بستند و نهایتاً با تیراندازی نیروهای نظامی و انتظامی حاضر در صحنه به هلاکت رسیدند. وی ادامه داد: این افراد فریب خورده فکر می‌کردند که با این جنایت، می‌توانند اقتدار نیروهای مسلح را خدشه‌دار کنند اما این حادثه عزم مدافعان امنیت را برای اضمحلال گروه‌های تکفیری راسخ‌تر کرد و بساط آنان را برچید.
دادستان نظامی‌ استان تهران در پاسخ به سوالی درباره نتایج رسیدگی به پرونده این حادثه گفت: همان گونه که رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی تاکید کرد، از همان ابتدا رسیدگی دقیق و قاطع به قصور و تقصیرها در وقوع این حادثه در دستور کار دادسرای نظامی تهران قرار گرفت. ترکی افزود: بر همین اساس درمورد تعدادی از متهمان که مرتکب کوتاهی شده بودند، پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. این مقام قضایی گفت: جلسات محاکمه تعدادی از متهمان، هفته قبل به پایان رسید و حکم بدوی نیز صادر شده که البته این حکم قابل اعتراض است، همچنین در جریان تیراندازی چندین تن از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند و چندین نفراز همدستان آنان هم توسط دادگستری استان دستگیر شدند.
حوالی ساعت ۹ صبح شنبه سی و یکم شهریور ماه سال ۹۷ در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اهواز هنگامی که نیروهای ارتش در حال رژه رفتن بودند، حمله خونینی رخ داد. در این حمله چندین نفر از نظامیان و مردم عادی کشته شدند و پس از این حمله گفته شد گروه تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است، البته پس از آن این گروه این موضوع را رد کرد. مهاجمان مسلح مسیر یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش را به رگبار گلوله بستند و بر اساس گزارش‌های اولیه حادثه، ۲۵ نفر از غیرنظامیان و نظامیان کشته و ۶۰ نفر هم زخمی شدند که در میان کشته‌شدگان یک کودک چهار ساله هم به چشم می‌خورد.
سایر اخبار این روزنامه
صداوسیما در فقدان محتوای جذاب جدید، به سریال‌های قدیمی دلخوش است تکراری‌ها! محمدعلی وکیلی بازی با کارت فلسطین ! «ابتکار» تاثیر میزان و شرایط تسهیلات بانکی در حل مسائل گوناگون را بررسی می‌کند اهرم نازک وام نسبت میان دو دغدغه روز درباره انتخابات 1400 بررسی شد بالا و پایین مشارکت در آینه طرح انتخاباتی مجلس مسئولان زنگ خطر کاهش صادرات را نمی‌شنوند کاهش صادرات فرآورده‌های نفتی در ۶ ماه اول سال دادستان نظامی تهران خبر داد صدور رای بدوی پرونده حادثه تروریستی سال ۹۷ اهواز همزمان با روز جهانی آلزایمر اعلام شد هر ۷ دقیقه یک ایرانی مبتلا به دمانس تحریم تسلیحاتی یک جانبه آمریکا علیه ایران جایگزین استفاده از مکانیزم ماشه می‌شود؟ تقلای ترامپ برای فرار از شکست 20 سپتامبر با صدور پیامی رهبر انقلاب درگذشتِ حاج علی شمقدری را تسلیت گفتند حریرچی: کل کشور در وضعیت قرمز کرونایی است غریب آبادی: دستیابی رژیم صهیونیستی به سلاح هسته‌ای، تهدیدی برای امنیت جهان است سرلشکر موسوی: انتخاب ارتش به عنوان پرچمدار فداکاری بسیار افتخارآمیز است سرلشکر باقری: پیشکسوتان دفاع مقدس سدی مستحکم در برابر تحریف تاریخ هستند توضیح رئیس دیوان عالی درمورد پرونده‌های نجفی و زم