هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده‌ایم و در این جنگ اقتصادی هم با مقاومت مردم پیروز خواهیم شد


حجت‌الاسلام روحانی دیروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت که دولت ‌ترامپ نیز از سال 97 با توهمات مشابه و محاسبات غلط، جنگ اقتصادی تمام‌عیاری را آغاز کرده است که نتیجه آن کاملاً مشخص است.
رئیس‌جمهور افزود: همان‌طور که صدام متوهم، برگزاری جلسه ادامه مصاحبه آغاز جنگش با ایران را به هفته آینده در اهواز موکول کرده بود!، اعضای دولت آمریکا هم دقیقاً با تکرار کار صدام، پس از پاره کردن برجام و تحمیل جنگ اقتصادی می‌گفتند چند ماه دیگر وارد تهران می‌شویم و اینها چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید و چنین تخیلاتی داشتند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس ایمان، انگیزه و ایستادگی رزمندگان و حضور مردم در صحنه هر روز بیش از پیش تقویت می‌شد.
رئیس‌جمهور گفت: محاسبات غلط صدام باعث ایجاد مشکل و دردسر برای ملت ایران شد و برای کشور خود نیز مشکلات فراوانی به‌وجود آورد.


روحانی با بیان اینکه امروز نیز دقیقاً شاهد تکرار حادثه‌ای همانند توهم صدام در حمله و شکست ایران هستیم، گفت: آمریکا دو سال و نیم پیش جنگ اقتصادی را برمبنای توهمات و محاسبات غلط علیه کشورمان آغاز کرد، هدفشان هم این بود که تمام راه‌های اقتصادی را به روی ایران مسدود کنند.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال 59 با تحریم اقتصادی مواجه بود اما جنگ اقتصادی از سال 97 علیه ایران شروع شد و آمریکا در این جنگ با تمام امکاناتش به میدان آمده است.
روحانی گفت: آمریکایی‌ها همانند صدام بر این تصور بودند که چند ماه پس از آغاز جنگ اقتصادی وارد تهران خواهند شد و در این توهم بودند که در فرودگاه مهر‌آباد و فرودگاه امام برای آنها فرش قرمز پهن خواهد شد و در این راستا ‌ترامپ به سران اروپا گفته بود که فقط سه ماه صبر و تحمل کنند چرا که پس از سه ماه با تحمیل فشار اقتصادی دیگر نظام جمهوری اسلامی وجود نخواهد داشت.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز ابهت آمریکا و هیمنه‌ای که فکر می‌کرد در دنیا دارد، فروریخته است. ملت ایران با ایستادگی طی 40 سال قبل، در هشت سال دفاع مقدس از لحاظ نظامی و دفاعی پیروزی بزرگ تاریخی را رقم زد و امروز هم موفقیت بزرگ سیاسی، حقوقی و دیپلماسی را بدست آورده است.
روحانی با‌ اشاره به‌خاطره مشاهده دو فرزند مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله‌ هاشمی‌در جبهه‌های جنوب کشور اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس فرزندان روسای قوا و همه مسئولین در کنار مردم در صحنه جنگ و دفاع حضور داشتند و بی‌تردید با چنین روحیه‌ای شکست‌ وجود نخواهد داشت.
رئیس‌جمهور در ادامه به وحدت و یکپارچگی همه ارکان کشور در مقابله با کرونا‌ اشاره کرد و گفت: امروز موفقیت ما در مقابله با کرونا با کشورهای پیشرفته دنیا قابل مقایسه است و از این موضوع خارج‌نشین‌ها و کانال‌های ضدانقلاب ناراحت هستند که چگونه با وجود کرونا فعالیت‌های اقتصادی و مناسک دینی و مذهبی در کشورمان برقرار است چرا که آنها علاقه داشتند که در فضای کرونا همه امور کشور تعطیل شود.
روحانی گفت: امروز به‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد کشاورزان با نشاط‌تر از هر سال خودشان را برای کشت آماده می‌کنند و دولت هم در کنار آنها و تسهیل‌کننده تلاش آنان است ضمن اینکه در جریان جنگ اقتصادی تمام طرح‌های توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهیم و هیچ طرح اقتصادی را متوقف نکردیم و همه خارج‌نشین‌ها و کانال‌های ضدانقلاب بدانند که امسال متقاضی برای فعالیت صنعتی در شش ماهه گذشته نسبت به پارسال 33 درصد بیشتر شده است.
وی گفت: امروز می‌توانیم و آماده هستیم در جنگ اقتصادی به موفقیت برسیم البته ما آغازگر این جنگ نبودیم همچنان‌که در جنگ تحمیلی هشت ساله ایستادگی کردیم و به پیروزی رسیدیم در این جنگ نیز مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد و به فضل الهی پیروز خواهیم شد و امیدوارم خداوند ملت ایران را در این جنگ که امتحان بزرگ الهی است به پیروزی برساند.