استقلال با گلباران نماينده عربستان به دور حذفي رسيد

گروه ورزش
ديشب و در هفته ششم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا و در گروه نخست استقلال مقابل الاهلي قرار گرفت. آبي‌پوشان در شرايطي مقابل نماينده عربستان قرار گرفتند كه با دو امتياز در پايان هفته پنجم در رده سوم گروه قرار داشتند و براي صعود فقط بايد برنده اين بازي مي‌شدند. در اين گروه الوحده از رقابت‌ها انصراف داده بود و الاهلي پيش از هفته ششم صعودش را به عنوان سرگروه مسجل كرده بود و الشرطه كه در رده دوم قرار داشت در صورتي به دور بعد مي‌رسيد كه استقلال در بازي آخر امتياز از دست مي‌داد. 
مجيد نامجو مطلق سرمربي موقت استقلال در اين بازي با آرايشي تهاجمي تيمش را راهي زمين مسابقه كرد. اصلي‌ترين تغيير او نسبت به بازي قبل قرار دادن ارسلان مطهري در خط حمله تيم در كنار مهدي قائدي و شيخ دياباته بود كه باعث شد آبي‌ها با سه مهاجم وارد زمين شوند. همچنين علي كريمي نيز كه در بازي قبل از ابتدا در تركيب نبود مقابل الاهلي فيكس بازي كرد. در سمت مقابل اما الاهلي براي ذخيره توان بازيكنان اصلي‌اش بيشتر از بازيكنان نيمكت‌نشين و جوانش استفاده كرد. انگيزه بالاي بازيكنان استقلال براي رسيدن به دور حذفي و علي‌السويه بودن نتيجه بازي براي حريف فرصت خوبي به نماينده كشورمان داد تا با نمايشي عالي از همان دقايق اول حريف را تحت فشار قرار دهند. شايد اگر عكس‌العمل‌هاي خوب اويس دروازه‌بان الاهلي در دقايق اول بازي نبود، استقلال كار حريف سعودي را در همان يك سوم اول بازي تمام مي‌كرد. البته الاهلي هم در دقايق اول بازي صاحب يك موقعيت تك‌به‌تك شد كه حسيني مانع گلزني حريف شد.
حملات پردامنه استقلالي‌ها در دقيقه 29 بالاخره به ثمر نشست و شوت مهدي قائدي از پشت محوطه جريمه با عكس‌العمل نه چندان خوب اويس وارد دروازه الاهلي شد تا استقلال به استحقاقش در دقايق اول بازي كه همان پيش افتادن از حريف بود برسد. بعد از گل نخست شاگردان نامجو مطلق به هيچ عنوان عقب‌نشيني نكردند چون به خوبي مي‌دانستند يك گل اصلا حاشيه امنيت خوبي براي اطمينان از صعود نيست. فشار استقلال روي دروازه حريف در دقيقه 38 به گل دوم اين تيم منجر شد و روي پاس مهدي قائدي اين‌بار علي كريمي بود كه دروازه حريف را گشود تا هواداران استقلال نفسي به راحتي بكشند. نيمه نخست با برتري دو بر صفر استقلال به اتمام رسيد. تنها نكته منفي اين نيمه مصدوميت وريا غفوري بود كه باعث شد كاپيتان آبي‌پوشان در ابتداي نيمه دوم جاي خودش را به دانشگر بدهد.
در آغاز نيمه دوم استقلال همچنان فاز هجومي خود را حفظ كرد و از ضعف دفاع حريف به خوبي بهره برد و روي همكاري عالي قائدي، ميليچ، كريمي و ديابانه به گل سوم رسيد. اين گل در واقع حكم صعود استقلال به يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان بود. در ادامه و با مشخص شدن تقريبي نتيجه بازي ميلوچويچ سرمربي الاهلي دو ستاره اصلي ديگر تيمش يعني سوما و مارين را نيز بيرون كشيد تا آنها براي بازي دور بعد مشكلي نداشته باشند. در واقع بعد از گل سوم هر دو تيم رو به مدارا آوردند و موقعيت‌هاي نسبي روي دروازه دو تيم به وجود آمد كه در نهايت به گل منجر نشد و با سوت داور اردني استقلال با پيروزي ارزشمند سه بر صفر هم صعودش را به دور بعد قطعي كرد و هم انتقام شكست دو بر يك مقابل حريف در بازي رفت را با قدرت جبران كرد. 
به اين ترتيب و در پايان بازي‌هاي گروه A ليگ قهرمانان آسيا الاهلي عربستان با 6 امتياز به عنوان صدرنشين و تيم استقلال هم‌امتياز با الشرطه و با تفاضل گل بهتر به عنوان تيم دوم راهي دور بعد شدند. پيروزي پرگل استقلال مقابل الاهلي يكي از بهترين بردهاي تيم‌هاي ايراني مقابل تيم‌هاي عربستاني است كه در چند سال اخير به دست آمده. امروز و در ادامه رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا پرسپوليس و سپاهان دو نماينده ديگرمان مقابل رقباي خود قرار مي‌گيرند كه از اين ميان تنها پرسپوليس است كه شانس صعود دارد. سرخ‌ها بايد براي رسيدن به دور بعد از سد تيم الشارجه امارات عبور كنند.