تکرار اتفاقات خوب

 «اتفاقات خوب»، عنوانی است که می‌توان به فعالیت‌های هلال‌احمر در حوزه سلامت  و آموزش همگانی در روزهای اخیر اشاره کرد. خبرهای خوبی که این روزها باز هم باعث شده است تا فعالیت‌های این سازمان مردم‌نهاد در عرصه خدمت‌رسانی  بیش از پیش نمایان شود. بخشی از خبرهای خوب در جمعیت هلال احمر در سفر رئیس جمعیت هلال احمر به استان کرمانشاه رقم خورد. رئیس جمعیت هلال احمر در سفر یک روزه به استان کرمانشاه 68 خانه هلال روستایی و مرکز جامع توانبخشی هلال احمر را افتتاح کرد. دکتر کریم همتی در سفری یک روزه صبح سه شنبه به کرمانشاه رفت که مورد استقبال استاندار، مدیرکل مدیریت بحران، مدیران و مسئولان هلال احمر استان قرار گرفت، خبرهای خوبی از بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های مختلف در این استان مطرح کرد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر و استاندار کرمانشاه در این سفر  خانه‌ هلال روستای تایشه‌ای سرپل ذهاب را افتتاح و از برنامه‌های درمانی و معیشتی این روستا نیز بازدید کردند. همتی در این مراسم خاطر نشان کرد: «با توجه به اینکه استان کرمانشاه از استان‌های حادثه خیز کشور است، افتتاح خانه های هلال، باعث سرعت بخشی به عملیات امدادرسانی شده و در نجات آسیب دیدگان بسیار کمک کننده خواهد بود چراکه اولین تیم‌هایی که به صحنه حادثه می رسند، همین افراد آموزش دیده در خانه های هلال هستند.» همچنین مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر کرمانشاه با حضور دکتر همتی و استاندار کرمانشاه افتتاح شد.رئیس جمعیت هلال‌احمر و استاندار کرمانشاه از بخش‌های مختلف مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر کرمانشاه همچون بازتوانی قلبی-عروقی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و ارتوپدی فنی بازدید کردند.
مجوزی که بعد از 15 سال صادر شد
همتی تأکید کرد: «بعد از ۱۵ سال، هیأت دولت موافقت کردند که ۹۰۰ خودروی امدادی بدون تشریفات اداری وارد کشور شود و در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد. خیلی از تکالیف که در ستاد مدیریت بحران به جمعیت هلال‌احمر واگذار شده است زیرساخت‌های آنها آماده نیست و ما نیاز داریم که دولت و ملت به ما کمک کنند تا بتوانیم قابلیت‌های لازم را در این زمینه ایجاد کنیم.» به گفته رئیس جمعیت هلال احمر کرمانشاه به عنوان مرکز ثقل، مرکز دپو و مرکز آموزش‌های امدادی و تخصصی غرب کشور خواهد شد.در این جلسه تفاهم نامه بهره برداری از ۳۱۸ خانه هلال احمر روستایی و احداث و صدور مجوز فعالیت پایگاه های امداد و نجات در ۷ شهرستان بین استانداری کرمانشاه و جمعیت هلال احمر امضا شد.


لازم به ذکر است در این سفر رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی زاگرس (کرمانشاه) حضور یافت. همچنین بازدید از انبارهای هلال احمر کرمانشاه ، دیدار صمیمی با کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر و شنیدن مشکلات و درد و دل های آنها،بازدید از مرکز توانبخشی و محل بسته‌بندی اقلام غذایی در سرپل ذهاب، بازدید از مرکز پشتیبانی عملیات امدادونجات و مرکز آموزش تخصصی غرب کشور و دیدار با امدادگران تیم واکنش سریع و تیم آنست (سگ‌های زنده یاب)  از دیگر برنامه های سفر یک روزه دکتر همتی به کرمانشاه بود. نذر ۶۲ میلیارد ریالی برای آب
روستاهای سیستان و بلوچستان این روزها خیلی حال خوشی ندارند. خشکسالی نفسشان را گرفته و تبعات زیادی از بیماری تا کمبود آب به دنبال داشته است. جمعیت هلال‌احمر با کمپین «نذر آب» برای کم آبی به کمکشان رفته است.رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از صرف بیش از شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح نذرآب۳ خبر داده است.
 قصه آب در زمین ترک‌خورده سیستان‌وبلوچستان این روزها به غصه مردم رنج‌کشیده در گوشه‌ای از جنوب ایران بدل شده است. جمعیت هلال‌احمر که همیشه در بدترین حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کنار مردم کشور بوده، این روزها با نذر آب به کمک مردم محروم سیستان رفته است. به همین منظور سومین مرحله «طرح نذر آب» در ۶ شهرستان نیکشهر، چابهار، ‌هامون، نیمروز، ایرانشهر و خاش استان سیستان‌وبلوچستان، سه شهرستان نهبندان، سربیشه و خسوف استان خراسان جنوبی، یک شهرستان ریگان استان کرمان و دو شهرستان بندرلنگه و حاجی‌آباد استان هرمزگان که تنش‌های آبی دارند، اجرا  شده است. محمد نصیری با اشاره به اجرای سومین مرحله از طرح نذر آب در تعدادی از شهرستان‌های دارای تنش آبی در چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان، گفت: این طرح از نیمه دوم شهریورماه با تعیین ۱۲ استان معین کشور به مرحله اجرا درآمده و در جریان آن  اقلام و لوازم مورد نیاز برای نگهداری و تأمین آب در این مناطق تأمین شده است.
نصیری با بیان اینکه با اجرای برنامه مذکور در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان، تا کنون  ۱۳۳ تانکر آب نصب شده است، گفت:  همچنین اقداماتی نظیر توزیع بیش از ۷۶ هزار بطری آب، کلرزنی و تعمیر پمپ و انشعابات در قالب اجرای برنامه “نذر آب ۳” در استان های متاثر از خشکسالی انجام شده است.
به گفته وی، ارسال دستگاه های تصفیه آب، انجام عملیات عمرانی مانند لوله کشی آب، حفر چاه، لایروبی قنوات و چاه‌ها، برگزاری سمینار، کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی و اقداماتی چون ضدعفونی، تب سنجی و کلرزنی نیز از سوی تیم‌های اعزامی در این مناطق محروم از دیگر اقدامات انجام شده است. رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر محورهای دیگر طرح نذرآب ۳ را شامل بهداشت و درمان و اعزام پزشک و موضوع دیگر معیشت و توزیع سبدهای غذایی و کمکی اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، تیم‌هایی از سازمان داوطلبان و سازمان جوانان نیز برای ارائه خدمات سلامت روان به ساکنان و به خصوص زنان و کودکان و نیز ارائه آموزش و اجرای برنامه‌های سرگرمی در این طرح مشارکت داشتند. نصیری با بیان اینکه اجرای طرح نذر آب ۳ تا نیمه مهر ماه ادامه خواهد داشت، درباره مبلغ مصرف شده در این طرح گفت: تا کنون بیش از شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سومین مرحله از این طرح هزینه شده که بخشی از این مبلغ شامل کمک‌های داوطلبانه و خیرین بوده است.