ترامپ با کرونا رفت

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از مشاور دونالد ترامپ ادعا کرد، ترامپ در اثر ابتلا به کووید- 19 از مشکلات تنفسی رنج می‌برد. این شبکه اضافه کرد، این علائم درخصوص وضعیت جسمانی او نگران‌کننده هستند و وضعیت او خطرناک است. نشانه‌های بیماری در ترامپ بر اساس آنچه که مقامات آمریکایی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفته اند فرق چندانی با سایر بیماران کرونایی ندارد. او نیز با تب، سرفه، گرفتگی بینی دست و پنجه نرم می کند اما با توجه به آنچه که تاکنون درباره فرایند بستری شدن و درمان ترامپ منتشر شده است.
 رسانه‌های بین‌المللی به‌ویژه آمریکایی به دنبال انتشار خبری از سوی دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی توئیتر مبنی بر ابتلا به ویروس کرونا، علاوه بر گمانه‌زنی‌هایی در ارتباط با صحت داشتن این خبر نسبت به پنهان‌کاری کاخ سفید درباره وضعیت جسمانی رئیس جمهوری آمریکا دست به انتقاد زدند.
رسانه‌های آمریکایی ازجمله شبکه تلویزیونی سی ان ان، شبکه منتقد ترامپ، نسبت به صحت اطلاعات پزشکی کاخ سفید و همچنین بیمارستانی که وی هم اکنون در آن بستری است، ابراز تردید داشته و می گویند، این احتمال وجود دارد که ترامپ از بسیاری قبل به ویروس کرونا آلوده شده است.
از دیگر سو برخی از رسانه‌های خارجی همچون «پرنسا لاتینا» کوبا این گمانه زنی وجود دارد که بحث کرونای ترامپ یک داستان ساختگی است تا وی  از حضور در مناظره‌های بعدی در مقابل جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات خود شانه خالی کند، در نخستین مناظره نظرسنجی‌ها به نفع بایدن بود.


ابهام درباره بیماری ترامپ
«مایکل مور» مستندساز مشهور آمریکایی در پستی در فیسبوک در واکنش به خبر ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کووید – ۱۹ ادعا کرد که این رئیس جمهور آمریکا در مورد ابتلایش به کروناویروس جدید «دروغ» گفته است. شبکه خبری سی ان ان که از منتقدان ترامپ در سه سال گذشته بوده است درباره انتشار خبر ابتلا ترامپ به ویروس کرونا و سپس بستری شدن و در بیمارستان نظامی «والتر رید» می گوید: «ترامپ نمی تواند یک شبه به کووید-۱۹ مبتلا شود.» «کریس کومو» مجری شبکه خبری سی ان ان دراین باره می گوید: اکنون که اخبار بیشتری از آلودگی به ویروس کرونا از کاخ سفید به بیرون نشر پیدا می کند، پرسش‌های بیشتری در باره این اطلاعات شکل می گیرد. وی  که   «اندرو کومو» (Andrew    Cuomo) فرماندار ایالت نیویورک برادر وی می باشد درادامه گفت: ابتلای دونالد ترامپ و همسرش نمی تواند تنها مربوط به سرایت این ویروس از سوی «هاپ هیکس» یکی از  نزدیکترین مشاور رئیس جمهوری آمریکا باشد.
مجری منتقد ترامپ  که خود به ویروس کرونا مبتلا شده بود و پس از طی کردن دوره قرنطینه از این بیماری بهبودی یافت، افزود: آلوده شدن ترامپ می تواند از مدت‌ها پیش رخ داده باشد، چگونه شد که نتیجه روز چهارشنبه‌هاپ هیکس مثبت شده و درست یک روز بعد، در روز پنجشنبه انگاه نتیجه آزمایش کرونا ترامپ مثبت باشد.
کومو ادامه داد: درست در مدت ۲۴ ساعت ترامپ این ویروس را از مشاور نزدیک خود دریافت می کند، از فرمانده کل قوا آمریکا چگونه محافظت می شود.
این شبکه خبری گزارش داد: در جریان مراسم معرفی «امی برت» بعنوان نامزد احراز کرسی خالی به جای مانده از ... در دیوان عالی افرادی که در محل  «باغ رُز»  کاخ سفید حضور داشتند، اندکی بعد از این مراسم، جواب آزمایش ابتلای برخی از آنها به کووید-۱۹ مثبت اعلام شد.
دکتر «سانجی گوپتا» (Sanjay Gupta) خبرنگار ارشد بخش بهداشت و درمان سی ان ان نیز درباره احتمال پنهانکاری کاخ سفید از اعلام  وضعیت جسمانی ترامپ گفت: پس از گذشت پنج روز می توان تازه در آزمایش‌ها دریافت که فرد به کووید-۱۹ مبتلا شده است.
وی افزود: ویروس کرونا پس از ورود به شخص، علائم آن حداقل پس از پنج روز بعد می توان بروز کند، این بدان معنی است که ترامپ روز جمعه به این بیماری مبتلا نشده و می تواند در روزهای قبل و نهایت از پنج روز پیش به این ویروس مبتلا شده باشد.
گوپتا ادامه داد: کاخ سفید اعلام می کند روزانه از رئیس جمهوری آمریکا تست کرونا می گرفته و احتمالا  در برخی از این موارد ممکن بوده که جواب آزمایش ترامپ مثبت بوده باشد اما اعلام نشده، ما چیزی نمی دانیم.
کارشناس مسائل بهداشت و درمان این شبکه خبری افزود: ترامپ در عرض مدت کوتاهی به پنج ایالت سفر  و دراین مدت با افراد بسیار در تماس بوده است، به سختی می توان فهمید که وی این ویروس را از چه فردی دریافت کرده است. گوپتا گفت: در مراسم هفته گذشته در باغ رز کاخ سفید افراد زیادی آزمایش کرونا دادند که نتیجه آنها منفی بوده، اما ممکن است  آنها به این ویروس آلوده شده و در روزهای آتی نتیجه آزمایش انها مثبت در آید.
تردید درباره اطلاعات بیمارستانی 
سی ان ان آنگاه به صحت و سقم اخباری که از بیمارستان والتر رید، محلی که ترامپ برای مداوان در آنجا بستری شده است، پرداخت.
«راوینا کولار» (Ravina Kullar) متخصص بیماری‌های مسری و اپیدمیولوژی  از لس آنجلس درباره آنچه تاکنون از کاخ سفید و منابع بیمارستانی از وضعیت ترامپ گزارش شده، به این شبکه خبری آمریکایی گفت: اینکه مقامات بیمارستانی می‌گویند ترامپ فعلا به اکسیژن اضافی نیازی ندارد، باید به فاکتورهایی که کووید-۱۹ را برای فرد مبتلا به آن مخاطره آمیز می کند نگاهی داشت؛ افرادی که سنی بالاتر از ۶۵ سال دارند نسبت به افرادی که بین ۲۹-۱۸ سال دارند، با خطر جدی مرگ مواجه‌اند.
این متخصص اپیدمیولوژی ادامه داد: از هر ۱۰ فرد بالای ۶۵ سال مبتلا به کرونا، هشت نفر جان باخته اند و بستری شدن ترامپ حاکی از وخامت وضعیت جسمانی وی دارد. کولار گفت: نگرانم که ترامپ به وضعیت وخیم کرونا مبتلا شده باشد.
کارشناسان بهداشت و رسانه‌های آمریکایی در تقلای به دست آوردن اطلاعاتی درست از وضعیت جسمانی ترامپ و چگونگی مبتلا شدن وی به ویروس کرونا هستند.
همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا که بسیاری از کارشناسان آنرا نتیجه سوءمدیریت وی می دانستند، اکنون گریبان وی را گرفته و «جیک تَپر»   (Jake Tapper) خبرنگار ارشد واشنگتن سی ان ان درانتقادی از این سوءمدیریت گفت: ترامپ اکنون به نماد قصور خود بدل گشت.
شبکه سی ان ان پس از بستری شدن ترامپ در بیمارستان گزارش داد: درست در زمانیکه ترامپ از حال خوب خود در بیمارستان توییت می‌کند، وی دچار تنگی نفس می‌شود و هم اکنون درمان وی از طریق داروی ابولای رمدسیویر آغاز شده است.
یک منبع آگاه به سی ان ان گفته است: موضوع جدی است، ترامپ بسیار خسته و بی حال است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و آن دو دوره  قرنطینه خود را آغاز می‌کنند. ترامپ پیش از انجام تست و آگاهی به نتیجۀ آن، به سبب بیماری هوپ هیکس یکی از نزدیک‌ترین مشاوران خود، تحت نظر قرار گرفته بود.
او در نخستین مناظره انتخاباتی، بایدن رقیب خود را به دلیل ماسک زدن مورد تمسخر قرار داد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا این لحظه به بیش از هفت میلیون و ۵۴۹ هزار نفر رسیده که از این تعداد بیش از ۲۱۳هزار نفر جان باخته‌اند.
سی ان ان افزود: اضافه وزن یکی دیگر از فاکتورهای مرگ آور برای ترامپ است که به کرونا مبتلا شده و دیگر انکه کلسترول خون وی بالا است.