اما و اگر درباره سلامت «ترامپ»

کاربران رسانه‌های اجتماعی با ذره‌بین به جان کلیپ چند دقیقه‌ای دونالد ترامپ در بیمارستان والتر رید افتاده‌اند، چون کاربری این ظن را ایجاد کرده که فیلم رئیس‌جمهوری آمریکا برای حذف سرفه او، ویرایش شده است.
به نوشته روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه شنبه با انتشار ویدیویی کوتاه در توییتر از وضعیت جسمانی خود سخن گفت و تلاش کرد اوضاع را آرام نشان دهد. برخی گمان می‌کنند که صحبت‌های او ویرایش شده بود.
در این کلیپ چهار دقیقه‌ای، به نظر می‌رسد رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از دقیقه یک، سکسکه می‌کند. شانه‌های او تکانی می‌خورند و صدایی به گوش می‌رسد.  
برخی معتقدند این صدا و واکنش، از بابت تلاش ترامپ برای خفه کردن سرفه یا سکسکه بوده است، برخی دیگر هم می‌گویند فیلم ادیت شده تا صدای سرفه از آن حذف شود. کارشناسان آشنا به نرم‌افزارهای ادیت می‌گویند: روی این فیلم با برنامه آدوب پریمیر کار شده است و با استفاده از ابزار ‹morph cut› یک سکانس روان و بدون جهش در چهره کاراکتر درست شده است. این افکت کمک می‌کند که ویدیوهای برش خورده را به همدیگر چسبانده یا به نرمی به همدیگر ادغام کنید و از یک برش به برش بعدی به صورت نرم منتقل شوید. معمولا از این افکت برای ادیت مکث‌ها یا لکنت زبانی استفاده می‌شود.   


معضل جدی
با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش کرونای دونالد ترامپ، دیگر نهادها و مقام‌های این کشور نیز به تکاپو افتاده‌اند تا با انجام آزمایش‌های مستمر، این معضل را جدی بگیرند. منابع نزدیک به جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ به سی ان ان، خبر داده‌اند که تعداد آزمایش‌های کرونای او بیشتر خواهد شد و هر زمان که مسافرت کند، این تست را انجام خواهد داد. ستاد بایدن نیز اعلام کرده که نتایج تمامی تست‌های آینده را به اطلاع مردم خواهد رساند. شهریور امسال یکی از دست‌اندرکاران ستاد بایدن گفته بود که وی به‌صورت هفتگی آزمایش کرونا می‌دهد.
از سوی دیگر و پس‌ازآنکه آزمایش کرونای چند سناتور جمهوری‌خواه حاضر در مراسم معارفه نامزد عضویت در دیوان عالی مثبت اعلام شد، رهبر اکثریت سنای آمریکا اعلام کرد فعالیت صحن این مجلس به مدت ۲ هفته و برای انجام آزمایش ویروس کرونا لغو خواهد شد. ترامپ نیز از داخل دفتر کاری که در بیمارستان برای او تجهیز شده فیلمی ضبط و در توییتر منتشر کرد و بار دیگر با صحت و سلامت خود تأکید کرد. وی در این پیام چهاردقیقه‌ای گفت: وقتی به اینجا آمدم حال چندان خوشی نداشتم اما حالا بهترم. سخت تلاش می‌کنیم تا برگردم. به‌زودی باز می‌گردم. رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: نمی‌دانیم در چند روز آینده چه پیش خواهد آمد و فکر می‌کنم که آزمایش واقعی این است. باید ببینیم در ۲ روز آینده چه پیش خواهد آمد.
پزشکان معالج ترامپ ساعاتی پیش از انتشار این فیلم در جمع خبرنگاران حاضر شده و از وضعیت فعلی وی ابراز رضایت کردند. شان کانلی مسئول تیم پزشکی ترامپ گفت: ما او را به دقت بررسی می‌کنیم تا هرگونه عوارض را دریابیم. عملکردهای قلب، کلیه و کبد طبیعی است. او به اکسیژن وصل نیست.
وی افزود: هفته نخست برای تضعیف این بیماری، حیاتی است و در این زمان، من و تیمم به خاطر پیشرفتی که در بهبودی حال رئیس‌جمهوری آمریکا پیش آمده، خوشحالیم.
با این حل مارک میدوز مسئول دفتر ترامپ تصویری بحرانی از بیماری رئیسش پیش از عزیمت به بیمارستان ارائه کرد و به شبکه فاکس نیوز گفت که حال رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه به وخامت گرائید، تب کرده و میزان اکسیژن خونش به سرعت در حال کاهش بود.
میدوز گفت: جمعه خیلی نگران بودیم.
به گفته وی اکنون حال ترامپ بسیار بهتر شده و دیگر تب ندارد و سطح اکسیژن خون وی بهبود یافته است. 
دکتر کانلی به خبرنگاران گفته بود که اکنون سطح اکسیژن خون ترامپ ۹۶ درصد است. میدوز، تیم پزشکی و شخص ترامپ در یک نکته اتفاق نظر دارند که دو روز آینده در تعیین روند درمان رئیس‌جمهوری آمریکا تعیین‌کننده است.پزشکانی که صدها بیمار کرونایی را معالجه کرده‌اند به روزنامه یو اس ای تودی گفتند که ۳ تا ۵ روز پس از ابتلا به کرونا روزهای حساسی هستند و اگر سیستم ایمنی بدن توجه خود را به مبارزه به ویروس معطوف نساخته و سلول‌های سالم را هدف قرار دهد، سلامتی بیمار با تهدیدهای خطرناکی مواجه خواهد شد.
از سوی دیگر و در ادامه ابتلای نزدیکان ترامپ به بیماری کووید - ۱۹، کریس کریستی یکی از جمهوری‌خواهان نزدیک به رئیس‌جمهوری آمریکا که دوشنبه پیش بدون ماسک با او دیدار کرده بود، پس از بروز علائم خفیف کرونا و مثبت شدن آزمایش آن خود را برای احتیاط روانه بیمارستان شد.
تارنمای شبکه بلومبرگ نیز نوشت که تست کرونای نیکولاس لونا دستیار شخصی ترامپ نیز مثبت شده است.
جنگ در نظرسنجی‌ها
منهای این که وضعیت سلامتی ترامپ به کجا کشیده می‌شود؛ رقابت در نظرسنجی‌ها ادامه دارد. بر اساس نتایج نظرسنجی نیویورک تایمز/سی‌ینا کالج، جو بایدن نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها بعد از مناظره جنجالی سه‌شنبه گذشته با دونالد ترامپ، با اختلاف قابل توجهی از این رقیب انتخاباتی جمهوری‌خواه خود در میان رای‌دهندگان ایالت‌های پنسیلوانیا و فلوریدا پیش است.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این مطالعه دریافت که جو بایدن در پنسیلوانیا به میزان هفت درصد بر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برتری داشته و در مجموع ۴۹ درصد رای در میان پاسخگویان این ایالت در برابر ۴۲ درصدی که ترامپ کسب کرده، دارد. همچنین طبق این نظرسنجی بایدن در فلوریدا هم با یک برتری کمی کوچکتر از ترامپ جلوتر بوده و رای وی در این ایالت در مقایسه با رای ترامپ ۴۷ درصد به ۴۲ درصد است. پرسش‌های مربوط به این نظرسنجی چهارشنبه گذشته و قبل از اعلام این که دونالد ترامپ و همسرش ملانیا تست ابتلایشان به کروناویروس جدید مثبت بوده، مطرح شده بود.
به نوشته نیویورک تایمز، بعد از اعلام خبر ابتلای ترامپ به کرونا تغییر ناچیزی به نفع بایدن در طی مصاحبه‌های مربوط به این نظرسنجی در روز جمعه وجود داشته است.
رقابت بین ترامپ و بایدن در این دو ایالت به اصطلاح «میدان مبارزه» که دارای نقشی مهم در جابجایی آرا به نفع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هستند، قبل از مناظره روز سه‌شنبه بسیار نزدیک بود در حالی که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ در این دو ایالت با برتری کمی پیروز شد. با این حال یک نظرسنجی ای.بی.سی/واشنگتن پست که سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد که بایدن در پنسیلوانیا برتری ۹ درصدی بر ترامپ دارد.
در نظرسنجی نیویورک تایمز/سی‌ینا کالج در عین حال مشخص شد که تنها ۲۱ درصد از رای‌دهندگان احتمالی در این دو ایالت محل رقابت گفتند از نظر آنها ترامپ پیروز مناظره سه‌شنبه گذشته با بایدن بوده و ۶۵ درصد نیز به رفتار ترامپ در آن شب انتقاد کردند. ۴۸ درصد دیگر هم گفتند که بعد از این مناظره «کمتر از ترامپ حمایت می‌کنند.»
بسیاری از دموکرات‌ها و دیگران از رفتار ترامپ در طول مناظره سه‌شنبه شب که در طی آن وی بارها وسط حرف‌های بایدن و مجری برنامه کریس والاس می‌پرید، انتقاد کردند. 
کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری آمریکا از آن زمان به بعد اعلام کرده که اعمال یک سری تغییرات در فرمت‌های مربوط به مناظره‌های آینده را در نظر دارد «تا از انجام یک بحث منظم‌تر درباره مسائل اطمینان حاصل شود.»
یک نظرسنجی هیل/هریس ایکس که بعد از مناظره ریاست جمهوری هفته گذشته و قبل از اعلام خبر ابتلای ترامپ و همسرش به کرونا انجام شد، نشان داد که بایدن به طور سراسری هفت درصد از ترامپ جلوتر است که نسبت به نظرسنجی قبلی این سری در بازه ۱۹-۲۱ سپتامبر دو درصد افزایش نشان داده است. نظرسنجی نیویورک تایمز/سی‌ینا کالج از ایالت‌های پنسیلوانیا و فلوریدا از طریق تلفنی و در بازه ۳۰ سپتامبر تا دوم اکتبر 
انجام شده است.