اعلام آمادگی رهبران ایروان و باکو برای نشست مجدد در مسکو


«الهام علی‌اف» و «نیکول پاشینیان» در گفت‌و‌گوهای جداگانه با خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه، گفتند که آماده‌اند برای حل بحران قره‌باغ کوهستانی، در مسکو حضور یابند.
علی‌اف در این مصاحبه گفت: «ما همواره آماده‌ایم دیدارهایی را در مسکو یا هر جای دیگر، برای پایان دادن درگیری‌ها و نیل به یک راه‌حل، انجام دهیم.»
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور آذربایجان افزود: «درخصوص این مسئله تا کنون دعوتی دریافت نکرده‌ام. بنابراین، این سؤال را نباید از
من بپرسید.


رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، نقش روسیه را در بحران قره‌باغ بسیار مهم دانست و گفت که مسکو به دلایل تاریخی و جغرافیایی، همواره این نقش را ایفا کرده و باکو نیز آماده هرگونه نشست و
دیداری است.
از سوی دیگر، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، به خبرگزاری ایتارتاس گفت که موضع ایروان برای حل بحران قره‌باغ، همواره گفت‌و‌گو و حل و فصل مسالمت‌‌آمیز بوده و او آماده است تا برای تحقق این مسئله به مسکو برود. او همچنین مدعی شد که باکو موافق حل سیاسی بحران نیست و نظر
دیگری دارد.
نخست‌وزیر ارمنستان در ادامه گفت که هر گونه راه‌حلی باید مبتنی بر معادله برد هر دو طرف همراه باشد، نه اینکه یکی از طرفین تسلیم و دیگری پیروز شود.
دور جدید تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از ۶ مهرماه آغاز شده است. از آن زمان تاکنون در این جنگ، حدود 1000 نفر کشته شده‌اند.
خبرهای میدانی
رئیس‌جمهور آذربایجان، اعلام کرد که ارتش این کشور از ابتدای درگیری‌های جاری، چهار سامانه «اس-۳۰۰» متعلق به ارمنستان را نابود کرده است.
علی اف همچنین، از آزاد‌سازی شهر« زنگیلان» و بیش از 20 روستا در منطقه قره‌باغ کوهستانی
خبر داد.