تشکیل صف برای انسولین در اوج‌گیری کرونا!

آفتاب یزد- گروه شبکه: روز گذشته تصاویر متعددی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده که حاکی از صف‌های طولانی بیماران دیابتی برای دریافت انسولین در مقابل داروخانه‌ها است. این اتفاق پس از آن رخ داد که لیست داروخانه‌های منتخب برای ارائه دارو‌های بیماران خاص، انسولین، پیوند، تالاسمی و... از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شده بود. مدتی است که بیماران دیابتی همچون کلاف سردرگمی به دنبال انسولینی هستند که حکم مرگ و زندگی برای‌شان دارد اما آن را پیدا نمی‌کنند. این در حالی است که اگر داروی انسولین به موقع به برخی از بیماران دیابتی نرسد ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری را برای آنها در پی داشته باشد. به همین خاطر این مسئله با اعتراض مبتلایان به دیابت روبه‌رو شده حتی در شبکه‌های اجتماعی هم انتقادهایی را در پی داشته است. درخصوص چرایی کمبود انسولین محمد رضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و داروی کشور دو روز پیش گفته بود که کمبودهای مقطعی تنها در مورد انسولین قلمی است و دلیل آن هم مشکلات ناشی از تامین ارز و انتقال آن به شرکت‌های خارجی طرف قرارداد به‌دلیل تحریم‌ها علیه ایران است.
> واکنش کاربران
اکنون صف بستن مبتلایان به دیابت برای دریافت انسولین مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«من که با هزاران درد نمیتونم برم تو صف از حالا که بیدار میشم تا آخر شب به خاطر نداشتن انسولین فقط دعا می‌کنم که زنده بمونم».یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:«انسولین که زیاد بود چرا باید کم یاب بشه آخه چطوری می‌خواهیم سربلند باشیم‌». کاربر دیگری گفته است:«چه مدیریت بی‌نظیری! استیضاح که هیچ لااقل یه سوال خشک و خالی هم ازش نپرسیدند». فرد دیگری نوشت:«من پدرم انسولین مصرف می‌کنه هممون استرس داریم. داروخانه‌های معتبر هم انسولین ندارن تلویزیون هم مدام اخبار اشتباه می‌گوید.»


کاربران دیگر نوشته اند:«به نظر میاد که نیت دولت این هست که باعث تجمع و بیشتر شدن مبتلایان به کرونا بشه آخه چرا باید به خاطر انسولین تو صف باشن»، « یاد این شعر افتادم واسه مردن هم باید رفت تو صف»، «خب طفلی‌ها برای انسولین اینهمه باید تو صف وایستن
چه فرقی کرد با زمان قدیم که برای کوپن وچیزای دیگه صف میبستن»، «واقعا تاسف برانگیزه.
ازدحام جمعیت برای دریافت انسولین مقابل داروخانه‌ها چه فاجعه دیگری در راه داره! صف، هیچ وقت از صفحه زندگی ما ایرانی‌ها محو نمیشه...»، « وزیر بهداشت از رعایت نکردن پروتکل‌ها شکایت میکنه و میگه تو بیمارستان مملو از بیماره بعد صد متر اونطرفتر ایستگاه صلواتیِ و هیچکس باهاش برخورد نمیکنه... حالا خوبه دیدش صد متر به بالا رو نمیبینه والا می‌فهمید که تو این اوضاع مردم برای دریافت انسولین دم داروخونه‌ها صف کشیدن..»، «ملت توی صف داروخونه برای انسولین هستند بعد صداوسیما با خنده میگه انبار شرکت‌های دارویی تا سقف انسولین هست و اسیر بازی‌های دشمن نشین »، « ماهایی که خیلی وقتها برای دارو ساعتها گشتیم از این داروخانه به اون داروخانه دویدیم، به همه رو انداختیم، تو صف‌های طولانی ایستادیم و مردیم و زنده شدیم به خاطر عزیزمون که به دارو نیاز داره میفهمیم چقدر این انسولین نیست، ترسناکه»، « پدر من هم دیابتیه هیچ وقت باورم نمیشد برم ۱۳ آبان وایسم تو صف دریافت سهمیه یک ماهه انسولینش ان‌شاءالله کاسبای دخیل تو این قضیه درد و بی‌حالی تمام دیابتیا رو تجربه کنن. منتظرم کرونا تموم شه ببرم درمانش کنم که دیگه انسولین نزنه».