توزیع 15 میلیون و 800 هزار وعده غذای گرم و یک میلیون و 695 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در نشست خبری با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده از سوی این نهاد در اجرای پویش ایران همدل افزود: در مرحله دوم این پویش با مشارکت ۲۶۰۰ مرکز اطعام حسینی و ۸۰ هزار نیروی داوطلب، ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بسته غذای گرم به خانواده‌های نیازمند ارائه شد.
بختیاری با بیان اینکه در راستای اجرای طرح احسان حسینی یک میلیون و ۶۹۵ هزار بسته معیشتی با اعتباری معادل ۳۰۶ میلیارد تومان میان نیازمندان توزیع شد، ادامه داد: این بسته‌ها به ارزش تقریبی ۱۸۰ هزار تومان در اختیار خانواده‌های محروم در دو هزار و ۵۸۱ محله کشور قرار گرفت.
وی با تقدیر از مشارکت مردم نیکوکار، خیران، نهادهای مختلف همچون بسیج، سپاه، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اجرای پویش ایران همدل خاطرنشان کرد: در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب، شاهد یک خیزش عمومی در کمک به نیازمندان بودیم و در همین راستا بیش از ۵۷۲ میلیارد تومان کمک نقدی و کالایی در اختیار کمیته امداد قرار گرفت.
رئیس‌کمیته امداد، مجموع بسته‌های غذایی توزیع شده در مرحله نخست و دوم پویش ایران همدل را بیش از ۲۷ میلیون وعده غذایی اعلام و تاکید کرد: همچنین در دو مرحله اجرای این پویش حدود چهار میلیون بسته معیشتی به محرومان ارائه شد و در مجموع در طول ماه مبارک رمضان و ایام محرم و صفر رقمی به ارزش هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان از طریق ارائه غذای گرم و بسته معیشتی، به خانواده‌های نیازمند کمک انجام شد.


بختیاری با ‌اشاره به آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای سومین مرحله پویش ایران همدل، گفت: برای اجرای مرحله سوم این پویش پیشنهاداتی از جمله کمک به‌اشتغال محرومان، تامین جهیزیه جوانان و موضوع درمان نیازمندان مطرح شده که به محض جمع‌بندی، اعلام خواهد شد.
وی از آغاز پویش موکب ‌اشتغال اربعین برای کمک به ایجاد فرصت شغلی برای جوانان خبر داد و افزود: در این پویش افراد کارآفرین و اقشار مختلف مردم می‌توانند با ارائه آموزش‌های شغلی، در اختیار گذاشتن سرمایه یا کارگاه و... به جوانان، آنان را در ایجاد ‌اشتغال یاری برسانند.
سایر اخبار این روزنامه