درخواست عشایر سامرا از حشدالشعبی برای ماندن در این منطقه

در پی حضور شماری از نیروهای «تیپ ۴۱ » سازمان حشد‌الشعبی در منطقه «المزاریع»، که به دعوت عشایر و شیوخ و افراد برجسته این منطقه صورت گرفته بود، شمار زیادی از شیوخ عشایر مناطق مجاور شامل «البوحشمه»، «البوجیلی»، «البوفراج»، «السعود»، «الاحباب» و «بلد»، نیز خود را به این منطقه رساندند و خواستار حضور نیروهای حشد در مناطق خود شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، حشد‌الشعبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شیوخ عشایر بر ضرورت مقابله با اتهامات وارده به نیروهای حشد، تاکید و تصریح کردند که بقای این نیروها در مناطق آنها ضروری است، زیرا حشدالشعبی نقش مهمی در حفظ امنیت و ارائه خدمات به مردم این مناطق دارند و از نیروهای حشد عشایری نیز پشتیبانی می‌کنند.
با آزاد‌سازی شهر موصل در تیر سال ۱۳۹۶ و پایان خلافت ادعایی داعش، هسته‌های خاموش داعش در استان‌های دیاله، کرکوک، صلاح‌الدین، الانبار و نینوا، طی یک سال گذشته دست به حملات تروریستی محدود زده‌اند.
در مقابل نیز نیروهای مسلح عراق، خصوصا نیروهای حشد، عملیات متعددی را برای پاک‌سازی کامل این مناطق از باقی‌مانده‌های داعش انجام داده‌اند. با این حال، مناطق دور دست همچنان با خطر حمله تروریستی مواجه هستند.


عملیات حشد در غرب عراق
نیروهای حشد‌الشعبی در غرب عراق طی عملیاتی، موفق شدند سه مقر مهم متعلق به داعش را منهدم کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، عملیات نیروهای حشد تا عصر دیروز همچنان ادامه داشت.
«قاسم مصلح» فرمانده عملیات حشد در الانبار، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، عناصر داعش از این مقرها برای حمله به نیروهای امنیتی حاضر در غرب الانبار استفاده می‌کرده‌اند.
این فرمانده با بیان اینکه نیروهای حشد در صحرای الانبار باقی خواهند ماند، خاطر نشان کرد، این نیروها عناصر تروریستی را هدف قرار خواهند داد.
آمریکا باید برود
ائتلاف« فتح» عراق با بیان اینکه هدف تمام رؤسای جمهور آمریکا توسعه‌طلبی در عراق و منطقه است، تأکید کرد که رئیس‌جمهور آینده این کشور باید نظامیان خود را از عراق خارج کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان‌، «فاضل جابر» نماینده پارلمان و عضو ائتلاف فتح، از چند دستگی جریان‌های سیاسی این کشور در قبال ریاست جمهوری آمریکا انتقاد و تأکید کرد: برای عراق پیروزی دونالد ترامپ یا جو بایدن در انتخابات آمریکا اهمیتی ندارد. آنچه اهمیت دارد این است که در دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا، نظامیان این کشور از عراق خارج شده و به نقض مداوم حریم هوایی عراق پایان داده شود.
این نماینده عراق تصریح کرد: ویرانی‌های عراق و منطقه ناشی از سیاست‌های سبک‌سرانه ترامپ است و نمی‌توان به بایدن نیز دلخوش‌بود، زیرا وی پیش از این، پروژه تجزیه عراق را طراحی کرده بود.