مافیای شکست خورده، مترصد انتقام

فتح اله دهقان‪-‬ ماراتن انتخابات آمریکا با حساسیت بی‌سابقه شهروندان امریکائی و مردم جهان بالاخره در یک رقابت نفس گیر به پایان رسید.
ترامپ که در طول دوره ریاست جمهوری‌اش رفتارهای پوپولیستی، نامتعارف، خارج از قاعده، اصول علم سیاست، دیپلماسی، عرف، اخلاق وارزش‌های انسانی از خود بروز داده بود که هرگز از حافظه جهانیان پاک نخواهد شد از بایدن شکست خورد.
او موجب دو قطبی شدن جامعه امر یکا شد، در سطح جهان و منطقه خاور میانه سیاستهایی را اجرائی کرد که تا آینده دور تاثیرات آن ماندگار خواهد بود.
در خاورمیانه رابطه‌ای فراتر از رابطه سنتی با اسرائیل و عربستان و هم پیمانانش شکل داد که در قالب یک مافیا قابل توجیه است.


در چارچوب روابط این مافیا، بیت المقدس را به پایتختی اسرائیل به رسمیت شناخت.
کشو‌رهای عربی را به ایجاد رابطه با این رژیم تشویق نمود.
فشارهای بی‌سابقه و غیراخلاقی- انسانی بر ملت ایران در قالب تحریم‌های ظالمانه
اعمال کرد.
با حمایت همه جانبه عربستان و هم‌پیمانانش، اسرائیل، مخالفین نظام جمهوری اسلامی، رضایت و حمایت ضمنی برخی قدرت‌های تاثیر گذار منطقه‌ای و جهانی از ترامپ نقشه‌های شومی برای آینده خاور میانه
پرورانده می‌شد.
باشکست ترامپ و پیروزی بایدن این مافیا که نقشه‌های خود برای خاور میانه را نقش بر آب شده و آمال و آرزوهای خودرا ناکام مانده می‌بیند شدیدا عصبانی است.
شدت عصبانیت آنها به حدی است که اسرائیلی‌ها تهدید به جنگ و رویاروئی با ایران و دولت‌های عربی نگرانی خود را از امکان برداشتن تحریم‌های ظالمانه غیراخلاقی -انسانی باپیروزی بایدن پنهان نمی‌کنند.
با توجه با اینکه ترامپ تا اول بهمن رئیس جمهور آمریکاست ودر کاخ سفید حضور دارد،
در این فرصت احتمال اقداماتی برای متشنج کردن منطقه از سوی مافیای شکست خورده با چراغ سبز ترامپ دور از ذهن نیست.
بر همگان واضح و مبرهن است که این مافیا با داشتن امکانات مالی کافی، در اختیار داشتن سازمانهای اطلاعاتی مجرب کشورهای عضو مافیا و امکان استفاده از گروه‌های تروریستی همچون طالبان، القاعده، داعش از طریق عربستان و هم پیمانانش که با پشتیبانی تشکیلاتی و مالی نفوذ کافی بر این گروه‌ها دارند.
مجموعه این عوامل،پتانسیل مناسبی را در اختیار این مافیا قرارداده که می‌تواند در راستای اهداف وامیال آنها بکارگرفته شود.
منافع ملی،منطقه‌ای وبین‌المللی اقتضا می‌کند، عقلای منطقه خاورمیانه با هوشیاری همراه با آینده‌نگری نقشه‌های شوم احتمالی مافیای شکست خورده را ناکام بگذارند.