اين بار دروغ لندني!

آرمان ملي - مطهره شفيعي: پنجشنبه‌شب ناگهان خبري در برخي شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد که عجيب بود. ماجرا از آنجا آغاز شد که يک زيرنويس جعلي که به فيلمي از شبکه بي‌بي‌سي فارسي اضافه شده بود، در فضاي مجازي منتشر شد که به نقل از الشرق نوشته بود: «مهاجراني با ضربات چاقو در لندن کشته شد!» زمان زيادي نگذشته بود که اين خبر تکذيب شد. در ابتدا جمله کديور همسر مهاجراني در اينستاگرامش نوشت: «در پي تماس‌هاي مكرر، آقاي دكتر خوبند و خبر توزيعي جعلي است. تصوير دو سه ساعت قبل. درود» او همچنين به ايلنا گفت: «آقاي عطاءا... مهاجراني در صحت و سلامت به سر مي‌برد و خبر منتشرشده جعلي است.
من هستم
پس از آن عطاءا.. مهاجراني هم لازم دانست تا خبر را تکذيب کند. او ابتدا در توئيتي تاکيد کرد: «من هستم! البته شكاريم يك سر همه پيش مرگ. از لطف و صفا و احوالپرسى دوستان ممنونم.» کمي بعد او بار ديگر نوشت: «وودى آلن: مرگ مى‌تواند هر زمان و هركجا به سراغ من بيايد. مهم آن است كه من آنجا نباشم! نبودم» اين توئيت گمانه‌هاي زيادي را دربرداشت. برخي معتقدند احتمالا قصد ضربه به او را داشته‌اند اما موفق نبودند يا اينکه تهديد شده يا در نهايت تنها يک توئيت براي پايان دادن به شايعات است.
دلواپسان هنوز دلواپسند


عطاءا... مهاجراني وزير ارشاد دولت اصلاحات است که سال‌هاست در لندن زندگي مي‌کند و به نظر مي‌رسد برخي هنوز از زمان وزارت او کينه در دل دارند و هرازچندگاهي شايعاتي را منتشر مي‌کنند. البته شايد از بيان آنچه هراس دارند که مهاجراني تاکنون درباره آنها سکوت کرده بود. در زمان وزارت او گروه‌هاي دلواپس به هر بهانه‌اي به او مي‌تاختند چراکه معتقدند بودند مهاجراني بايد براساس خواست آنها براي فرهنگ کشور برنامه‌ريزي کند که البته برخي از آنها در سال‌هاي اخير از کرده خود پشيمان شدند و آن را ابراز کردند. برخي نيز کماکان مهاجراني را عامل ناکامي‌هاي خودشان مي‌دانند مانند مسعود ده‌نمکي که از مخالفان مهاجراني بود و در سال 91 مدعي شد: «بسته شدن شلمچه از سوي خود مهاجراني با اراده شخصي‌اش و با اشاره‌اي که از بالا به او شده بود، انجام شد. من فکر مي‌کنم بخش عمده‌اش{علت تعطيلي شلمچه} به تنش‌هايي برمي‌گردد که ما با آقاي ‌هاشمي و خانواده‌ ايشان داشتيم؛ به‌ويژه فائزه ‌هاشمي که آن زمان مسئول روزنامه زن بودند» اما مهاجراني چنين به او پاسخ داد:« شلمچه به دليل اهانت به مرجع معظم تقليد آيت‌ا... خويي با نظر هيات نظارت موقتا تعطيل شد و پرونده به دادگاه ارجاع شد. مطلقا موضوع ديگري درباره شلمچه مطرح نبود و نشد. اساسا وزير ارشاد نمي‌تواند با راي خود نشريه‌اي را تعطيل کند» دلواپسان از اتفاقات سال 88 هم براي حمله به مهاجراني استفاده کردند؛ به‌عنوان نمونه کيهان در آن سال در مطلبي با تيتر لو رفتن ارتباط مهاجراني با لابي اسرائيل، نوشت:« فارغ از اينکه اسب‌هاي درشکه ضدانقلاب در سربالايي با هم چگونه رفتار مي‌کنند، ارتباط اطلاعاتي و کاري مهاجراني (وزير فرهنگ و ارشاد دولت خاتمي) با موسسه وابسته به تندروها و لابي اسرائيل در آمريکا حائز اهميت است و نشان مي‌دهد پروژه احمقانه سرنگوني نظام در 22بهمن با تئوري احمقانه‌تر اسب تروا، فقط از ذهن چند نفر مزدور ايراني در داخل و خارج کشور تراوش نکرده است.»
هراس از خاطرات مهاجراني
البته دلواپسان از بيان تندروي‌هايي که داشتند هم بيم دارند و هر زمان مهاجراني خاطره‌اي را به نگارش درمي‌آورد به او حمله مي‌کنند مانند اين خاطره: «انصار حزب‌ا... با همه سرشاخه‌ها و شاخه‌ها و البته شاخ‌هايش عليه وزارت فرهنگ و ارشاد در همه‌‌جا فعال بود. در اصفهان معرکه‌گردان طلبه‌اي به نام کاوه بود. قرار بود کنسرت ارکستر ملي به رهبري فرهاد فخرالديني و آواز شجريان در کاخ چهلستون در تابستان سال 1378 برگزار شود. مديرکل کاردان وزارت فرهنگ، مجيد زهتاب و مهندس جوادي شهردار و فرماندهي نيروي انتظامي اصفهان سنگ تمام گذاشتند. جلسه دولت بودم، مجيد زهتاب زنگ زد که گروه کاوه اعلام کرده‌اند که مي‌خواهند به کنسرت حمله کنند! گفتم نبايست کوتاه بياييم. شجريان گفت: کنسرت اصفهان بهترين کنسرت او بوده است.»يا سال گذشته ادعا شد که مهاجراني به ايران بازگشته است و نوشتند: «گفته مي‌شود عطاءا... مهاجراني، وزير ارشاد دولت اصلاحات که سال‌هاي زيادي در لندن زندگي مي‌کرد به ايران بازگشته است.» و اين‌بار هم مهاجراني در واکنش به اين ادعا نوشت: «مشتاق ديدار! همچنان لندن هستم. خبر بازگشتم به ايران درست نيست». جميله کديور همچنين به تکذيب بازگشت مهاجراني پرداخت: «از يكي دو ساعت قبل دوستان و آشنايان درمورد خبر بازگشت دكتر سيد عطاءا... مهاجراني به ايران سوال مي‌كنند. خبر صحت ندارد. همين» در مورد آخر هم براي تخريب مهاجراني از او سوال شد مشتاقيم تا بدانيم در انگليس از چه طريقي امرارمعاش مي‌کنيد» و وزير ارشاد دولت اصلاحات پاسخ داد: در همين آتش اشتياق بمان!
حرکت در مسير مصالح ملي
منافع و مصالح ملي از موضوعاتي است که مهاجراني نه‌تنها ناديده نگرفت بلکه در جهت تقويت آنها گام برمي‌دارد اما مشخص نيست چرا دلواپسان به هجمه‌هاي خود عليه وزير ارشاد دولت اصلاحات پايان نمي‌دهند. به عنوان نمونه، مهاجراني چند روز پيش اين توئيت را منتشر کرد: «مى‌رود اما: شرمى از مظلمه خون سياووشش باد. ترامپ نمى‌تواند پاسخگوى قتل قهرمانان ملى ايران و عراق نباشد. نام و ياد قاسم سليمانى و ابومهدى مهندس، نام نحس ترامپ را به‌عنوان قاتل تداعى مى‌كند.» و در توئيتي ديگر پس از پيروزي بايدن نوشت: ترامپ خل و چل شده است؟ يا بود!؟ مى‌گويد: انتخابات را با رأى بالا برده است. همان ترامپى است كه اپوزيسيون منحوس به او اميد بسته بود. برايش اشك مى‌ريخت مى‌گفتند عشق ما ترامپ! اصلا برخى شبكه‌هاى تلويزيونى- راديو تصويرى- اپوزيسيون ترومپت ترامپ بودند. چه بر سر ترامپ و ترامپيستا آمد!» شايد دلواپساني که پنجشنبه خبر قتل او را منتشر کردند يکي از دوستداران ترامپ بوده باشند!!