شهر هزار قصه؛یکی غم نان دارد یکی غم تاریخ رُند!

آفتاب یزد- گروه شبکه: دیروز در منحصربه فرد‌ترین تاریخ تقویمی قرار داشتیم؛ 99/9/9. تاریخ رندی که برای بسیاری از اهمیت به سزایی برخوردار بود. به طوری که پیش از رسیدن به این تاریخ، کلی برنامه ریزی انجام دادند تا اتفاق‌های مهم زندگی شان در 99/9/9 رقم بخورد تا به اصطلاح خاص باشند! این عده، برای این خاص بودن قطعا هزینه‌های گزافی را هم متحمل شده‌اند که مثلا فرزندشان در این تاریخ به دنیا بیاید حتی اگر موعد به دنیا آمدن کودک نباشد.این در حالی است که بارها متخصصان حوزه بهداشت در مورد تولد فرزندان نارس و مشکلاتی که برای آنها به خاطر زایمان زودرس به وجود می‌آید هشدار داده‌اند. اما این هشدارها و تب لاکچری بودن باعث نشده که برخی از پدرو مادرها از این تصمیم خود منصرف شوند چرا که پرستاری می‌گفت:«خانواده‌ای 130میلیون تومان پول داده‌اند برای ساعت09:09 صبح 99/9/9 اتاق عمل رزرو کرده‌اند برای زایمان.» همچنین یک متخصص زنان در گفتگو با شرق گفته است:« در بیمارستان‌های مهم و خصوصی که زنان در آن زایمان می‌کنند، اگر به‌صورت عادی و روزانه پنج تولد ثبت شود، در روز‌های با تاریخ رند این تعداد زایمان‌ها به ۲۰ زایمان هم می‌رسد. تازه این آمار بیمارستان‌هاست. در بیمارستان‌هایی با تخصص زنان، تعداد زایمان‌های روز‌های رند حداقل به صد زایمان هم می‌رسد.»
> ثبت ۸۰ درصد ازدواج‌های آذر ماه در ۹۹/۹/۹
البته فقط برخی پدر و مادرها نیستند که تاریخ 99/9/9 برایشان خاص است بلکه افراد زیادی هم وجود دارند که تمام تلاش شان را کرده‌اند که تاریخ ازدواجشان در این روز باشد. به طوری که از مدت‌ها قبل به دنبال رزرو محضر برای عقد بودند و برخی‌ها هم با باغ‌ها و تالار‌های زیرزمینی که قاچاقی حتی در روز‌های کرونایی فعالیت می‌کنند قرارداد بسته‌اند تا در این روز مراسم عروسی ولو به تعداد اندک برگزار کنند. جالب اینجاست که علی رغم محدودیت‌های کرونایی و تعطیل بودن بسیاری از مشاغل، به دنبال درخواست کانون دفاتر ازدواج و طلاق مبنی بر رُند بودن تاریخ ۹۹/۹/۹ و ثبت نزدیک به ۸۰ درصد ازدواج‌ها در این تاریخ، با موافقت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، همه دفاتر ثبت ازدواج در این روز دایر بودند.
> بیچاره کادر درمان


اما تلاش بسیاری برای برگزاری اتفاق‌های مهم زندگی شان در تاریخ 99/9/9 مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های جالب آنها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«عقد وعروسی را لاکچری برگزار کنید اما شما را به خدا باجان نوزادان تون بازی نکنید»
کاربر دیگری گفته است:«اونی که 130 میلیون میده تا بچش تو تاریخ رند به دنیا بیاد همونیه که اگه همسایش بخواد بره مکه یا کربلا میگه بهتره پولشو بدین به فقرا!»
دیگری نوشت:«ببینید رُند بودن تاریخ تولد فرزند شما واسش هیچی نداره، جز اینکه هرجا تاریخ تولدشو بگه همه با خودشون میگن عه بچه همون بابا و مامان بی‌فکره»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:«آن چیزی که در ذهن‌ها باقی می‌ماند خاطره‌ها هستند نه اعداد! حالا این اعداد تاریخ رند تولد (1399/09/09) باشد یا هرچی!»
کاربران دیگر نوشته اند: «شهر هزار قصه همین جاست...... شکاف طبقاتی در جامعه امروز اینجوری شده یکی اگه تاریخ تولد بچه‌اش رُند نباشه خواب نداره یکی از نون شب خواب نداره!»، «چه غوغاییه الان تو بیمارستان‌ها و کلینیک زایمان ها! ترکیب کرونا و شلوغی اون با زایمان کودکانی که پدر و مادرشان فکر میکنن خیلی هنره تاریخ تولد بچشون رند باشه واقعا دیدنی میتونه باشه. بیچاره کادر درمان»، «فخرفروشی و پز دادن به سمت یه چیزایی میره که آدم میمونه چی بگه خدایی؛ تاریخ تولد رند»،« من میگم امروزم یه روز عادیه دیگه،حالا مثلا چه فرقی داره؟ اونایی که تاریخ تولدشون رند بوده مثلا چیکارکردن؟ چه تاثیری تو خوشبختی و بدبختی داره؟ والا کاش پدر و مادرا به جای اینکه دنبال تاریخ تولد لاکچری باشن مهارت زندگی به بچه‌هاشون یاد بدن و بهشون محبت کنن...»، « ۹۹/۹/۹ یه عالمه بچه میخواد به دنیا بیاد، یه عده میخوان ازدواج کنن یه عده برنامه خاص خودشونو دارن اما چن نفر قراره بمیرن و تاریخ مرگشون رند باشه؟»،« به نظرم اصولا کسی که دنبال تاریخ رند واسه ازدواج یا بدنیا آوردن بچست سلامت عقلی و روانی لازم برای تشکیل خانواده و بدنیا آوردن
فرزند نداره »