کیمیا 12ساله قاتل است

فرماندهی انتظامی هرمزگان به بیان جزئیاتی از نتایج پیگیری‌های پلیس آگاهی استان از علل مرگ دختربچه 8ساله بندرعباسی پرداخت.
در پی اعلام کلانتری 17 شهرستان بندرعباس مبنی بر مرگ یک دختربچه در  بندرعباس، مأموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
پدر دختر 8ساله با حضور مأموران در اظهاراتش گفت: ‌«دخترم شب گذشته با دخترِهمسایه برای بازی به پشت‌بام منزل رفته و وقتی صبح از خواب بلند شدم، دیدم دخترم در منزل حضور ندارد به پشت‌بام رفته و مشاهده کردم که با طناب خود را حلق‌آویز کرده است.»
با هماهنگی به عمل آمده اکیپی ازکارآگاهان مجرب پلیس آگاهی متشکل از کارشناسان بررسی صحنه و رئیس اداره مبارزه با جرایم جنایی به محل حادثه اعزام و تحقیقات از خانواده و دوستان او آغاز شد.


به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع پیگیری پرونده به صورت ویژه و جدی در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان با حضور مجدد درصحنه نسبت به تحقیق از همسایگان، دوستان و تمام افراد که با متوفی در ارتباط نزدیک بودند، اقدام کردند.مأموران طی اقدامات پلیسی به یکی از دوستان متوفی که دختری 12ساله است، مظنون شدند. کیمیا 12ساله  ابتدا منکر حضور در صحنه حادثه شد اما با مشاهده ادله پلیسی بیان داشت که شب حادثه به منظور بازی به بالای پشت‌بام رفتیم و با توجه به اختلافات شدید خانوادگی و از آنجا که تحت‌تأثیر خودکشی یکی از دوستان خود بودیم، تصمیم گرفتیم خودکشی کنیم.
این دختر نوجوان در ادامه اظهاراتش بیان داشت: «نخست من خودم را حلق‌آویز کرده که تحمل نکردم و خودم را نجات دادم و سپس دوستم خودش طناب را دور گردنش پیچید و سپس من نیز طناب را به سمت بالا کشیدم تا بی‌حال شد که با دیدن وضعیت او ترسیده و برای نجات او اقدام کردم اما نتوانستم طناب را از گردنش باز کنم و از روی ترس محل را ترک کردم.»
متهم که دختری 12ساله است، جهت نگهداری تحویل اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس شد.
اما خانواده آیلار راز مرگ مرموز او را چیز دیگری می‌دانند. خاله آیلار می‌گوید: «خودکشی آیلار دروغ است و ما به پلیس فتا، از منتشرکنندگان این خبر شکایت کردیم. همین الان پلیس آگاهی بودیم و آنها باز هم تأیید کردند که آیلار به قتل رسیده است. قاضی پرونده هم این موضوع را تأیید کرده و گفتند نظر قطعی و نهایی روی این پرونده همین است.»
خاله آیلار در ادامه گفت: «یکتا، دختر 12ساله همسایه خواهرم که شب آخر در حال بازی با آیلار بوده است، به اتهام قتل آیلار بازداشت است. به ما گفتند که او در بازی خود می‌خواسته ببیند که یک انسان چطور می‌میرد و مرگ چطور است. برای همین طناب را دور گردن آیلار انداخته و محکم فشار داده تا جایی که آیلار بی‌حال شده و دیگر نفس نکشیده است.»