بازگشت بحران تل‌آویو به کمای سیاسی

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با اکثریت آرا به کلیات طرح انحلال خود رای داد. بدین ترتیب این رژیم برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده می‌شود. به گزارش یورونیوز،‌ نمایندگان پارلمان اسرائیل با ۶۱ رای مثبت با انحلال این پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کردند.
دفتر مطبوعاتی کنیست (پارلمان) اسرائیل اعلام کرد که ۶۱ نفر از ۱۲۰ نماینده پارلمان به پیش‌نویس قانون انحلال پارلمان رای مثبت و ۵۴ نماینده رای منفی دادند و باقی اعضای پارلمان نیز در جلسه رای گیری حضور نداشتند.
بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل و رئیس حزب آبی-سفید این رژیم و وزیران حزب او به این قانون رای مثبت دادند.
عمیر بیرتس وزیر اقتصاد و رئیس حزب العمل اسرائیل نیز با انحلال پارلمان موافقت کرد. این در حالی است که حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو مخالف انحلال پارلمان است. پارلمان تاریخ بعدی رای‌گیری درباره پیش‌نویس این قانون را مشخص نکرد.


یائیر لابید رئیس مخالفان اسرائیل پیش‌نویس این قانون را در اعتراض به عملکرد کابینه اسرائیل در برخورد با بیماری کرونا، بحران اقتصادی و پرونده فساد و رشوه‌خواری نتانیاهو به پارلمان اسرائیل ارائه داده است.
نتانیاهو نیز در جلسه رای‌گیری که علنی بود حضور داشت و علیه این پیش‌نویس رای داد.
بعد از این رای‌گیری، پیش‌نویس قانون قبل از رای‌گیری نهایی به کمیسیون پارلمان ارجاع داده خواهد شد.
طبق قانون اسرائیل در صورت انحلال پارلمان، انتخاب زودهنگام پارلمان طی ۹۰ روز برگزار می‌شود. در صورت انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات،‌ به احتمال زیاد انتخابات در مارس ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.