بدرقه فینالیست آسیا


حامد جیرودی / هفته ششم لیگ برتر دیروز با انجام یک مسابقه آغاز شد و سپاهان و نساجی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برابر هم قرار گرفتند. این رقابت‌ها امروز با برگزاری 5 مسابقه دیگر ادامه می‌یابد که 4 مسابقه آن از ساعت 15 شروع می‌شود. فولاد و سایپا در شرایطی در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف هم می‌روند که شرایط تقریباً برابری دارند و 4 مساوی و یک برد در کارنامه‌شان به ثبت رسیده است. شاگردان جواد نکونام هفته گذشته مقابل تراکتور در یک دیدار جنجالی به تساوی بدون گل رسیدند و شاگردان ابراهیم صادقی نیز همین نتیجه را برابر مس کسب کردند. صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر میزبان گل گهر است. شاگردان سید سیروس پورموسوی هفته گذشته با اشتباه کمک داور از پیروزی مقابل استقلال محروم شدند و برابر این تیم به تساوی 1-1 رسیدند. برزیلی‌های فوتبال ایران حالا باید مقابل گل گهری قرار بگیرند که در سیرجان 2-1 به پیکان باخت اما صدرنشین ماند و حالا باید دید شاگردان امیر قلعه نویی این هفته چه نتیجه ای کسب می کنند. نکته جالب این است که نفت 8 امتیازی هم یکی از تیم‌هایی است که این شانس را دارد که در صورت پیروزی مقابل گل گهر به صدر صعود کند. پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس پذیرای آلومینیوم است که این دیدار را می‌توان تقابل برندگان بزرگ هفته قبل نامید. پیکان با شکست دادن گل گهر صدرنشین، قدرت نمایی کرد و آلومینیوم هم با پیروزی 4-1 مقابل ماشین سازی، هم اولین برد خود را به دست آورد و هم برای اولین بار در لیگ برتر به گل رسید و حالا این شرایط، تقابل شاگردان مهدی تارتار و رسول خطیبی را جذاب‌تر کرده است. مس هم در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان با نفت مسجدسلیمان دیدار می‌کند. شاگردان محمد ربیعی هنوز نه بردی دارند و نه گلی به‌ثمر رسانده‌اند. اما نفت در بازی قبل خود سپاهان را 3-1 از پیش رو برداشت تا شاگردان سید مجتبی حسینی به اولین برد خود دست پیدا کنند.
پرسپولیس - ذوب آهن بازی پر حرف و حدیث
در آخرین بازی امروز، پرسپولیس از ساعت 16:15 در ورزشگاه آزادی تهران برابر ذوب آهن به میدان می‌رود. فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی قبل از ترک ایران این مسابقه را برگزار می‌کند که سرخپوشان پایتخت به این بازی به چشم یک دیدار تدارکاتی پیش‌از فینال نگاه می‌کنند اما برای ذوبی‌ها که علاقه‌مند برگزاری این مسابقه نبودند، کسب 3 امتیاز بسیار حیاتی است. پرسپولیس پس‌از پیروزی 3-0 در بازی هفته چهارم خود مقابل شهرخودرو، علاقه‌مند بود تا در تهران برابر نساجی بازی کند اما مسئولان تیم قائمشهری با این موضوع مخالفت کردند تا این مسابقه توسط سازمان لیگ لغو شود. با این حال، شاگردان یحیی گل محمدی می‌خواهند در این بازی به میدان بروند تا خود را در شرایط مسابقه نگه دارند. ضمن اینکه قرمزها به پیروزی در این بازی هم فکر می‌کنند تا در صورت رخ دادن سایر نتایج به سودشان، به صدر جدول هم صعود کنند. نکته‌ای که در خصوص ذوب آهن وجود دارد، این است که مسئولان این تیم معتقدند به‌علت داشتن چند بازیکن کرونایی، ممکن است این مسابقه به ضرر سلامتی بازیکنان پرسپولیس در آستانه فینال آسیا باشد ولی خود این تیم هم در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. این تیم در بازی قبل خود 2-0 مغلوب شهرخودرو شد، هنوز بردی در این فصل کسب نکرده است. ضمن اینکه رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن هم به‌دلیل صحبت‌هایش علیه مسئولان برگزاری مسابقات بعد از شکست مقابل شهرخودرو، تا اطلاع ثانوی محروم شده و در این بازی روی نیمکت تیمش حضور نخواهد داشت. این مسابقه شصت و پنجمین بازی دو تیم در تاریخ رقابت‌های‌شان است. سرخپوشان 29 و اصفهانی‌ها 14 بار به پیروزی رسیده‌اند و 21 بازی دو تیم نیز مساوی شده است. پرسپولیس و ذوب آهن 38 بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که پرسپولیس 14 و ذوب‌آهن 12 بار موفق به کسب پیروزی شده‌اند و 12 بازی نیز مساوی شده است. پرسپولیس در بازی رفت فصل گذشته 3-0 به برتری رسید و بازی برگشت در آزادی هم 1-0 به سود ذوبی‌ها خاتمه یافت و حالا باید دید این بازی چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.



گل‌محمدی: توقع کمک به پرسپولیس نداریم
یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری قبل از بازی با ذوب‌آهن درباره اینکه تاکنون چه کمک‌هایی به این تیم شده گفت:‌ «بیشتر همکاری‌های صورت گرفته از طرف خود باشگاه بوده و از هیچ باشگاهی توقع کمک نداریم. همانگونه که تیم نساجی چنین کاری انجام نداد، گلایه‌ای از این تیم نداریم و فکر می‌کنم با توجه به مشکلاتی که پس‌از صعود ما به فینال آسیا به‌وجود آمد و البته زیاد هم بود هر‌تیمی جای پرسپولیس و بازیکنانش بود از هم می‌پاشید و به مشکلات خیلی بزرگ‌تری برمی‌خورد. امیدواریم تا فینال اتفاق خوبی رخ بدهد چرا که بخشش آل‌کثیر از لحاظ روحی- روانی به تیم ما کمک می‌کند.»